Οι πεποιθήσεις των μαθητών λυκείου για τον έλεγχο της περιβαλλοντικής τους συμπεριφοράς και η σχέση τους με χαρακτηριστικά της άτυπης λειτουργίας του σχολείου

Περίληψη

Ο σκοπός της διατριβής είναι η έρευνα ενός από τους κύριους παράγοντες της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς, τα ‘όρια ελέγχου της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς’ και οι πιθανές σχέσεις του με κάποια από τα χαρακτηριστικά της άτυπης λειτουργίας του σχολείου (που αποτελεί βασική παραδοχή της κριτικής θεωρίας). Η διερεύνηση, η περιγραφή και η πληρέστερη κατανόηση αυτών των σχέσεων είναι ο κύριος στόχος της έρευνας. Ως προς την μεθοδολογία η βασική στρατηγική της είναι αυτή της κριτικής εθνογραφίας και η προσέγγισή της είναι ερμηνευτική. Ο πληθυσμός της έρευνας ήταν οι μαθητές του 1ου Ενιαίου Λυκείου Αγίου Δημητρίου Αττικής. Το πρώτο στάδιο της έρευνας περιλάμβανε συνεντεύξεις με μαθητές που αποσκοπούσαν κυρίως στον καθορισμό ενός θεωρητικού πλαισίου ως βάση για την επόμενη φάση. Το δεύτερο στάδιο περιλάμβανε ερωτηματολόγια που περιείχαν ερωτήσεις κλίμακας για την μελέτη των πεποιθήσεων περί περιβαλλοντικού ελέγχου και ερωτήσεις ανοιχτής απάντησης για την μελέτη των απόψεων των μαθητών για τα χα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the dissertation is the study of the ‘locus of control of the environmental behavior’ that is considered to be one of the main factors of the environmental behavior and its possible relations to some characteristics of the non – typical operation of school, the so called hidden curriculum. The inquiry, the description and the better understanding of these relationships is the main purpose of the research. The basic strategy of the research is the one of the critical ethnography, while its approach is the hermeneutics. The research was conducted in the 1st Lyceum of Agios Dimitrios, Athens with the participation of all the school students. In the first phase of the research a certain number of interviews with students were conducted, which intended to the determination of a theoretical context as a basis for the next phase. In the second phase questionnaires were completed that included both intensity questions about environmental locus of control and free – response ques ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44748
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44748
ND
44748
Εναλλακτικός τίτλος
The beliefs of lyceun students’ regarding the control of their environmental behavior and their relationships with some characteristics of the school hidden curriculum
Συγγραφέας
Παπαγεωργάκη, Γεωργία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Περιβάλλοντος. Τμήμα Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Λέκκας Θεμιστοκλής
Σοφούλης Κωνσταντίνος
Φλογαΐτη Ευγενία
Καΐλα Ευγενία
Σκαναβή-Τσαμπούκου Κωνσταντίνα
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
Θεοδωροπούλου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΓεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Έλεγχος περιβαλλοντικής συμπεριφοράς; Άτυπη λειτουργία του σχολείου; Κριτική θεωρία του σχολείου; Ατομικότητα; Συλλογικότητα; Ποιοτική έρευνα; Μαθητές Λυκείου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
400 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)