Διερευνώντας τη σχολική ετοιμότητα παιδιών προσχολικής ηλικίας: χαρτογράφηση των προβλεπτικών παραγόντων σε μια διαχρονική μελέτη

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχους: (α) τη διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής (Γ.Α.) και Ειδικής Αγωγής (Ε.Α.) αλλά και των γονέων παιδιών τυπικής ανάπτυξης (Τ.Α.) και παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ε.Ε.Α.) για τη σχολική ετοιμότητα, (β) τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και τον ψυχομετρικό έλεγχο ενός νέου εργαλείου αξιολόγησης της σχολική ετοιμότητα για παιδιά προσχολικής ηλικίας 5-6 ετών, (γ) τη χαρτογράφηση των αναπτυξιακών επιδόσεων σχολικής ετοιμότητας παιδιών προσχολικής ηλικίας 5-6 ετών Τ.Α. και Ε.Ε.Α., (δ) τη διερεύνηση του οικογενειακού περιβάλλοντος γραμματισμού, των αναγνωστικών συνηθειών των πρακτικών γονικής εμπλοκής και της σχέση τους με τη σχολική ετοιμότητα παιδιών προσχολικής ηλικίας 5-6 ετών και (ε) την ανάδειξη προβλεπτικών δεικτών σχολική ετοιμότητα για την ομαλή σχολική προσαρμογή των παιδιών στην Α΄ Δημοτικού. Αρχικά, διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Γ.Α. και Ε.Α. σχετικά με τη σχολική ετοιμότητα. Συνοπτικά, βρέθηκε ότι οι εκπα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research, focusing on the child’s school readiness, has the following objectives: (a) the investigation of the perceptions of Typical Education (T.E.) and Special Education (S.E.) teachers as well as the parents of children with typical development (T. D.) and children with Special Educational Needs (S.E.N.) for school readiness, (b) the design, implementation and psychometric properties of a new school readiness screening tool for 5-6 year old preschool children, (c) the mapping of the developmental achievements of preschoolers aged 5-6 years with T.D. and with S.E.N., (d) the investigation of the family literacy environment, the reading habits of parental involvement practices and their relationship with the school readiness of preschoolers aged 5-6 years and (e) the identification of school readiness predictors for the smooth school adjustment of 1st grade children.Initially, the perceptions of typical and special education teachers regarding school readiness were invest ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53994
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53994
ND
53994
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring the school readiness of preschool children: mapping predictive factors in a longitudinal study
Συγγραφέας
Τσαούση, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ράλλη Ασημίνα
Ρούσσος Πέτρος
Αντωνίου Φωτεινή
Τάνταρος Σπυρίδων
Χατζηχρήστου Χρυσή
Πολυχρόνη Φωτεινή
Φιλιππάτου Διαμάντω
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική ετοιμότητα; Προσχολική ηλικία; Προβλεπτικοί δείκτες; Εκπαιδευτικοί; Γονείς; Κλίμακα Αξιολόγησης Σχολικής Ετοιμότητας Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας (Κ.Α.Σ.Ε.Π.Π.Η.)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)