Αντιλήψεις γονέων, νηπιαγωγών, δασκάλων και ειδικών ψυχικής υγείας για τη σχολική ετοιμότητα

Περίληψη

Υπόβαθρο: Η σχολική ετοιμότητα εμφανίζεται ως μια πολλαπλή έννοια η οποία περιλαμβάνει την ετοιμότητα του παιδιού ως προς τις δεξιότητες σε διάφορους τομείς (γλωσσικό, συναισθηματικό, οπτικό-αντιληπτικό-κινητικό, συμπεριφορά, κοινωνικό, γνωστικό και προσοχή-συγκέντρωση). Επίσης, προϋποθέτει την ετοιμότητα της οικογένειας, του σχολείου, και της Πολιτείας. Προσπαθώντας να ορίσουμε τα κριτήρια σχολικής ετοιμότητας, πρέπει να λάβουμε υπόψη τις απόψεις των εκπαιδευτικών (δασκάλων και νηπιαγωγών), των ειδικών ψυχικής υγείας, καθώς και των γονέων. Η υπάρχουσα βιβλιογραφία καταγράφει ομοιότητες και διαφορές στις αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών.Στόχοι: Η έρευνα αποσκοπεί να καταγράψει διαφορές και ομοιότητες στις εκτιμήσεις των δασκάλων, νηπιαγωγών, ειδικών και γονέων καθώς και την επίδραση δημογραφικών και άλλων παραγόντων όπως το φύλο, η ειδικότητα (για τους ειδικούς), τα έτη προϋπηρεσίας (για τους ειδικούς και τους εκπαιδευτικούς), το επάγγελμα (για τους γονείς) και η ηλικία. Μεθοδολογία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Background: School readiness appears to be a multi-leveled concept which includes the child’s readiness regarding his skills in various fields (linguistic, emotional, visual-perceptual-motor, behavior, social, cognitive and attention-concentration). It also requires the readiness of the family, the school, and the State. Trying to define the school readiness criteria, we must take into account the views of teachers (primary school and kindergarten teachers), mental health professionals and parents. A review of the literature lists similarities and differences in parents’ and teachers’ perceptions.Objectives: The study aims at recording differences and similarities in perceptions of school readiness of primary school teachers, kindergarten teachers, mental health specialists and parents as well as the impact of demographic and other factors, such as gender, specialty (for specialists), years of experience (for specialists and teachers ), occupation (for parents) and age.Methodology: 402 ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41490
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41490
ND
41490
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of parents, kindergarten teachers, primary school teachers and mental health professionals perceptions of school readiness
Συγγραφέας
Παπαδήμα, Αιμιλία (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δράκος Γεώργιος
Γαλανάκη Ευαγγελία
Βλασσοπούλου Μαρία
Τριλιανός Αθανάσιος
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Μπαμπάλης Θωμάς
Βρεττός Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική ετοιμότητα; Γλωσσικός; Συναισθηματικός; Οπτικό-κινητικό-αντιληπτικός; Συμπεριφορά; Οικογενειακό περιβάλλον; Κοινωνικός; Σχολικό περιβάλλον; Γνωστικός; Προσοχή-συγκέντρωση; Δάσκαλοι; Νηπιαγωγοί; Ειδικοί ψυχικής υγείας; Γονείς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
327 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)