Η σχολική κουλτούρα στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η σχολική κουλτούρα αποτελεί παράγοντα καθοριστικής σημασίας για την αποτελεσματικότητα και τη βελτίωση του σχολείου. Τα πρότυπα πεποιθήσεων και προσδοκιών που χαρακτηρίζουν το σχολείο ως όλον ή τις επιμέρους ομάδες που συστήνονται εντός της σχολικής μονάδας είναι χρήσιμα εργαλεία για να εντοπιστούν τα αίτια και τα αποτελέσματα συμπεριφορών. Η σχολική κουλτούρα χαρακτηρίζεται από τη συλλογικότητα και από την επιβίωση στον χρόνο και υπαγορεύει το δέον γενέσθαι, δηλαδή τη διαδικασία ή τη συμπεριφορά που πρέπει να ακολουθείται σε κάθε περίπτωση. Το σχολείο ως οργανισμός διαθέτει τα χαρακτηριστικά της κοινότητας, καθώς οι σχέσεις που αναπτύσσονται βασίζονται περισσότερο στην αφοσίωση σε κοινούς στόχους και αξίες παρά στη σύμβαση. Σε αυτό το πλαίσιο, ο βαθμός κατά τον οποίο το σχολείο κάνει τους μαθητές να αισθάνονται ότι ανήκουν σε αυτό συνδέεται με την έννοια της θετικής σχολικής κουλτούρας. Η σχολική κουλτούρα δεν σχετίζεται μόνο με τη σχολική ηγεσία. Θεμελιακής σημασίας είναι επιπλέον ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

School culture is a key factor for school effectiveness and school improvement. Norms of beliefs and expectations are specific to school identity as a whole or to the subgroups that are formed within the school and can be useful tools for identifying behavior causes and results. School culture features are shared and perpetuated over time and they dictate the procedures or behaviors that are appropriate in any situation. School as an organization has characteristics of a community because relationships are based more on commitment to common goals and values rather than on convention. In this respect, students’ sense of belonging at school is connected to positive school culture. School culture is not associated only with school leadership. Established procedures, such as selecting a school principal, are also of significant importance because they constitute the pillars of stability and indicate school effectiveness as well as successful change management. School is a political system ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48864
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48864
ND
48864
Εναλλακτικός τίτλος
School culture in greek secondary education
Συγγραφέας
Μητράκα, Καλλίς (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Επιστημών Οικονομίας και Δημόσιας Διοίκησης. Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Ρομπόκου - Καραγιάννη Αγλαΐα
Κέφης Βασίλειος
Φουντεδάκη Πηνελόπη
Κριάρη Ισμήνη
Πρόκου Ελένη
Παναγοπούλου Φερενίκη
Ιορδάνογλου Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική κουλτούρα; Διαχείριση αλλαγών; Διοίκηση της εκπαίδευσης; Εκπαιδευτική πολιτική; Σχολικό γεύμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
235 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)