Ηγεσία στη διοίκηση της εκπαίδευσης και τα δίκτυα συμμετοχής

Περίληψη

Η παρούσα εργασία, μέσα από μια θεωρητική όσο και πρακτική θεώρηση, διερευνά και ερμηνεύει την ηγεσία στη διοίκηση της δημόσιας εκπαίδευσης (συμπεριφορική προσέγγιση). Διατυπώνονται οι απαραίτητες συνθήκες για την άσκηση της εκπαιδευτικής ηγεσίας, εφόσον η ηγεσία αναγνωρίζεται ως ένας κρίσιμος συντελεστής οργανωτικής αποτελεσματικότητας και επιτυχίας. Επιπλέον, εξετάζεται η καταλληλότητα του υφιστάμενου διοικητικού/ηγετικού προτύπου και των ομόλογων πρακτικών, ενώ εκφράζεται (δευτερευόντως) η αξία και ο επιθυμητός ορίζοντας της ηγετικής συμπεριφοράς των στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης.Οι μέθοδοι που προσλαμβάνονται είναι: ιστορική και θεσμική ανάλυση της διοίκησης της εκπαίδευσης, επισκόπηση διεθνούς βιβλιογραφίας (κυρίως στους τομείς της διοικητικής επιστήμης, της εκπαιδευτικής διοίκησης, της ηγεσίας και της θεωρίας των οργανώσεων) και πρωτογενής έρευνα που βασίζεται σε πρωτότυπο θεωρητικό Υπόδειγμα Αποτίμησης της Ηγεσίας. Για τη μέγιστη αξιοποίηση της εμπειρικής μαρτυρίας, καταστρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis investigates and construes leadership in public education management (behavioural approach) via a theoretical as well as a practical fashion. Indispensable conditions for educational leadership are expressed, while acknowledging leadership as a critical determinant of organizational effectiveness and success. Besides, the convenience of the current management/leadership pattern and corresponding practices are closely examined. For certain behaviours and processes, the desirable area and significance of leadership behaviour for educational managers are (secondarily) exposed.The methods employed are historical and institutional analysis of educational administration, literature review (mainly in the areas of administrative science, educational management, leadership and organisational theory) and empirical research based on a novel theoreticalLeadership Assessment Template. To best exploit the practical evidence, a composite qualitative and quantitative analysis methodology i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34652
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34652
ND
34652
Εναλλακτικός τίτλος
Leadership in education management and participatory networks
Συγγραφέας
Καραγιάννης, Άγγελος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Νομικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Μακρυδημήτρης Αντώνης
Παπαδάκης Νικόλαος
Κουταλάκης Χαράλαμπος
Σωτηρόπουλος Δημήτριος
Κουζέλης Γεράσιμος
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ηγεσία; Συμπεριφορές; Οργάνωση; Διοίκηση; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Ανώτατη εκπαίδευση; Δικτυακή διαχείριση; Στελέχη διοίκησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
498 σ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)