Η εξέλιξη του γραπτού λόγου των αποφοίτων Λυκείου μετά τη γλωσσική μεταρρύθμιση του 1976: όψεις συνέχειας και μεταβολής στην επάρκεια παραγωγής επεξεργασμένου λόγου

Περίληψη

Μεταδικτατορικά, άρχισε να αναπτύσσεται -με επίκεντρο την καθιέρωση της δημοτικής ως επίσημης γλώσσας της εκπαίδευσης- και να αποκτά μεγάλη δυναμική από τη δεκαετία του ’80 κι ύστερα ένα σύμπλεγμα ιδεών και απόψεων περί προϊούσας φθοράς, αλλοίωσης, ευτελισμού και επικείμενης καταστροφής της ελληνικής γλώσσας, οφειλόμενων κατά βάση στην αδυναμία της γλωσσικής εκπαίδευσης, όπως παρέχεται μετά τη Μεταπολίτευση, να διαμορφώσει επαρκείς χρήστες του γραπτού λόγου. Οι απόψεις αυτές, οι οποίες προβάλλονται σε επιστημονικά κείμενα και στον δημόσιο λόγο ως αυταπόδεικτες αλήθειες μιας σταδιακής έκπτωσης των ικανοτήτων των αποφοίτων Λυκείου να χρησιμοποιούν στον γραπτό λόγο τη γλώσσα «ορθά» σε όλα της τα επίπεδα, το μορφολογικό, το γραμματικό, το λεξιλογικό, το συντακτικό …, ενισχύονται στις δυο δεκαετίες του 21ου αιώνα από τις εκθέσεις διεθνών οργανισμών και επίσημων φορέων αποτίμησης και διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση, που δείχνουν τάσεις μείωσης των επιδόσεων των μαθητών στο γλωσσικό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Following the dictatorship, and with a focus on the establishment of demotic Greek as the official language of education, in the 1980s there began to develop and acquire considerable momentum a complex of ideas and opinions regarding the deterioration, alteration, degradation, and imminent collapse of the Greek language, mainly owing to the inability of language education in the new regime to train competent users of the written language. These views, set forth in academic texts and public lectures as self-evident truths of a gradual decline in the abilities of Lyceym graduates to use the language in written form “correctly” at all levels –morphology, grammar, vocabulary and syntax– gained potency in the first two decades of the 21st century, based on reports by international organizations and official bodies entrusted with educational evaluation and quality assurance, which showed tendencies towards declining performance by students in language courses. There is an effort to verify ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50636
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50636
ND
50636
Εναλλακτικός τίτλος
The evolution of writing among Lykeion graduates following the language reform of 1976: aspects of continuity and change in the proficiency of elaborated written discourse
Συγγραφέας
Τζιώγα, Ειρήνη-Μαρία (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Γκότοβος Αθανάσιος
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Μπενινκάζα Λουτσιάνα
Γκαραβέλας Κωνσταντίνος
Χατζηδήμου Κωνσταντίνος
Φτερνιάτη Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσική εκπαίδευση; Γλωσσοεκπαιδευτική Μεταρρύθμιση του 1976; Γραπτός λόγος; Γλωσσική επάρκεια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)