Ακουστική αντίληψη στοιχείων της τυπογραφίας σχολικών βιβλίων από τυφλούς και βλέποντες μαθητές

Περίληψη

Σε αυτή τη διατριβή μελετήθηκε και προτείνεται ένα πλαίσιο για την ακουστική απόδοση των οπτικών σημάτων που χρησιμοποιούνται στα σχολικά εγχειρίδια, και γενικά σε κάθε δομημένο κείμενο, όπως το διαφορετικό μέγεθος, το βάρος και το στυλ των χαρακτήρων. Τα σήματα γραφής (οι οπτικής φύσης επισημάνσεις), τα οποία προσδιορίζουν τη δομή, την οργάνωση και τα σημαντικά σημεία ενός δομημένου εγγράφου μεταφέρουν πληροφορίες (μεταπληροφορίες) πέραν της σημασίας του κειμένου και επηρεάζουν τη διαδικασία της κατανόησης και της απομνημόνευσης, όταν αυτό παρουσιάζεται οπτικά. Οι προηγούμενες μελέτες στον τομέα της ακουστικής απόδοσης δομημένων κειμένων δεν έχουν γίνει με κάποια συστηματική μέθοδο, η οποία να στηρίζεται στις αρχές της ψυχολογίας, λαμβάνοντας υπόψη τις αντιληπτικές δυνατότητες, τους περιορισμούς, καθώς και τους γνωσιακούς παράγοντες που επιδρούν κατά την ακουστική απόδοση ενός δομημένου κειμένου. Η επιλογή των ακουστικών χαρακτηριστικών για την απόδοση αυτών των σημάτων με έναν ad ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis, a framework is provided for the auditory representation of visual signals, such as different size, weight and style of characters, used in textbooks and generally in any structured text. The writing signals (optical nature labels), which define the structure, the organization and the important points of a structured document, when it is presented visually, transfer information (metadata) in addition to the meaning of the text and affect the process of understanding and memorizing. Previous studies in the field of auditory representation of structured texts have not been carried out in a systematic method based on the principles of psychology, by considering the perceptual capabilities, limitations, and the cognitive factors that impact on people during the auditory representation of a structured text. The choice of acoustic characteristics by the software developers for the performance of these signals made in an ad hoc manner, have thus far led to inefficient efforts. ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43469
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43469
ND
43469
Εναλλακτικός τίτλος
Auditory perception of textbooks' typographic elements by blind and sighted students
Συγγραφέας
Κατσούλης, Φίλιππος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Κουρουπέτρογλου Γεώργιος
Βοσνιάδου Στυλιανή
Ζώνιου-Σιδέρη Αθηνά
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος
Ρούσσου Μαρία
Μουτούσης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Μετατροπή κειμένου σε ομιλία; Οπτικά σήματα γραφής; Εκφραστική συνθετική ομιλία; Προσβασιμότητα εκπαιδευτικών βιβλίων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)