Η κατανόηση των παιδιών με αναπηρία όρασης μέσω διαφορετικών τρόπων πρόσβασης στην πληροφορία

Περίληψη

Όπου μέσα στο κείμενο αναφέρεται το αρσενικό γένος (ερευνητής, φοιτητής, μαθητής, μαθητές) θα εννοείται και η αντίστοιχη χρήση του θηλυκού γένους (ερευνήτρια, φοιτήτρια μαθήτρια, μαθήτριες). Η παρούσα διατριβή μελέτησε την κατανόηση των παιδιών με αναπηρία όρασης (ΑΟ). Ερευνήθηκαν τόσο τα στοιχεία της ανάγνωσης όπως η αποκωδικοποίηση και η αναγνωστική κατανόηση όσο και η εργαζόμενη μνήμη που τελικά φαίνεται να αποτελεί βασικό παράγοντα για την επίτευξη της αναγνωστικής κατανόησης. Επίσης ερευνήθηκαν οι απόψεις των παιδιών με ΑΟ σχετικά με το μέσο που προτιμούν για τη μελέτη ενός κειμένου όπως επίσης εξετάστηκε η προτίμηση μέσων διδασκαλίας 30 εκπαιδευτικών οι οποίοι ήταν των εκπαιδευτικοί των συμμετεχόντων. Σημαντικό μέρος της παρούσας διατριβής αποτέλεσε η έρευνα των μέσων πρόσβασης που διαθέτουν οι μαθητές με ΑΟ για την πρόσβασή τους στην πληροφορία. Η συγκριτική αυτή μελέτη που ανέδειξε τον αποτελεσματικότερο συνδυαστικό τρόπο μελέτης ενός κειμένου αποτελεί καινοτομία για τα ελληνικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current thesis investigated the comprehension skills of students with visual impairments and blindness. The study investigated both key elements of reading i.e. decoding and reading comprehension as well as working memory. Working memory is of vital importance for reading comprehension that is the reason why it was investigated in the current research study. The students’ perspectives regarding their preferred medium for studying was also researched. We also examined the teachers’ media preferences for teaching children with visual impairments and blindness. The study also explored the effectiveness of combined media for studying. Seventy five students with visual impairments and blindness aged 10-15 years of age from all over the country of Greece, were examined. The participants decoding, fluency and reading comprehension was examined via the subtests of Test-A a standardized instrument (Panteliadou & Antoniou, 2008), which evaluates reading accuracy in Greek language. The Wor ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38786
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38786
ND
38786
Εναλλακτικός τίτλος
Comprehension in children with visual disabities through a variety of media
Συγγραφέας
Τσιακάλη, Θωμαή (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Παντελιάδου Σουζάνα
Αβραμίδης Ηλίας
Νικολαραΐζη Μαγδαληνή
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Μασούρα Ελβίρα
Κουρουπέτρογλου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΑΟ; Αναγνωστική κατανόηση; Εργαζόμενη μνήμη; Συνδυαστικός τρόπος μελέτης; Συνθέτης ομιλίας; Μεγαλογράμματη γραφή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
245 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)