Διερεύνηση της σχέσης της προτίμησης χεριού και της ακρίβειας στη γραφή και ανάγνωση braille παιδιών με αναπηρία όρασης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εστίασε στη διερεύνηση της συσχέτισης της προτίμησης χεριού μαθητών με αναπηρία όρασης (ΑΟ) με τις επιδόσεις τους στην αποκωδικοποίηση αλλά και στην ορθογραφία μέσω του κώδικα braille. Οι έρευνες που έχουν εστιάσει στην επίδραση της προτίμησης χεριού στην απτική ανάγνωση έχουν καταλήξει σε ετερόκλιτα αποτελέσματα, με συνέπεια να μην υπάρχει αποκρυσταλλωμένη εικόνα. Από την άλλη πλευρά, την επίδραση της προτίμησης χεριού στην ορθογραφία braille έχει εξετάσει μόνο μια έρευνα με δείγμα ενός μόνο ατόμου.Αρχικά αξιολογήθηκαν οι επιδόσεις στην ακρίβεια ανάγνωσης και ορθογραφίας braille σαράντα εννέα μαθητών και μαθητριών με ΑΟ (είκοσι επτά αγόρια και είκοσι δύο κορίτσια) ηλικίας 8-21 ετών. Η αξιολόγηση της αποκωδικοποίησης στην απτική ανάγνωση έγινε με τις τρεις υποκλίμακες του τεστ-Α (Παντελιάδου & Αντωνίου, 2008) χρησιμοποιώντας t-tests, ενώ η αξιολόγηση της ακρίβειας στην ορθογραφία με την Κλείδα Καταγραφής & Ανάλυσης Ορθογραφικών Λαθών (Μουζάκη, Πρωτόπαπας, Σιδερίδης & ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis investigated the effect of handedness and braille reading and spelling performance in people with visual impairments and blindness. Previous studies, which have focused on the impact of handedness on braille reading, have drawn miscellaneous conclusions. On the other hand, the unique study, which examined the effect of handedness in braille spelling accuracy, was held based on the spelling errors of one participant.Forty nine (twenty seven males and twenty two females) aged 8 to 21 were examined via t-tests in three braille reading accuracy tasks with a subset of a standardized instrument (Panteliadou & Antoniou, 2008), which evaluates reading accuracy in Greek language. Braille spelling accuracy was assessed via a standardized instrument as well using z-scores (Mouzaki, Protopapas, Sideridis & Simos, 2007). Older students that attended high school and lyceum and students with total loss of sight performed better in braille reading and spelling accuracy. Accordingly a quali ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38777
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38777
ND
38777
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of handedness on braille reading and spelling accuracy of people with visual impairments and blindness
Συγγραφέας
Παπαδημητρίου, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Βλάχος Φίλιππος
Σιδερίδης Γεώργιος
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος
Κουρουπέτρογλου Γεώργιος
Παντελιάδου Σουζάνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναπηρία όρασης; Προτίμηση χεριού; Ακρίβεια σε ανάγνωση και ορθογραφία μέσω braille
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
381 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)