Mη-γλωσσική επικοινωνία σε παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερεύνησε τη μη-γλωσσική επικοινωνία σε παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή Έκφρασης (ΕΓΔ-Ε) και μάλιστα σε παιχνίδι προσποίησης με τη μητέρα στο χώρο του σπιτιού τους. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη έρευνα προκειμένου α) Να διερευνηθεί η χρήση μη-γλωσσικών επικοινωνιακών συμπεριφορών (π.χ. βλέμμα, χειρονομίες, εναλλαγή σειράς) σε παιδιά με ΕΓΔ β) Να διερευνηθεί το λειτουργικό παιχνίδι και το παιχνίδι προσποίησης σε παιδιά με ΕΓΔ σε σχέση με ΤΑ παιδιά αντίστοιχης χρονολογικής ηλικίας (και στις δύο περιπτώσεις).Η εργασία διαρθρώνεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελείται από 6 κεφάλαια: Στο 1ο κεφάλαιο γίνεται μία ανασκόπηση της τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης ιδιαίτερα κατά τα δύο πρώτα έτη και περιγράφονται οι κύριες θεωρίες των πεδίων της γλώσσας ( φωνολογίας, μορφολογίας, σύνταξης, σημασιολογίας και πραγματολογίας). Στο 2ο και στο 3ο κεφάλαιο δίνεται ο ορισμός και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών με ΕΓΔ, καθώς και ερμηνείες που έχουν διατυπωθεί για τις ιδιαί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study refers to non-verbal communication in children with Expressive Specific Language Impairment (SLI-E). Specifically assessed nonverbal communicative abilities and play in spontaneous mother-child interaction taking place at home. The study investigated: a) Non-verbal communication (gaze direction, communicative gestures, turn-taking ) and b) Functional play and pretend play in children with SLI and typically developing (TD) children matched for age, gender, nonverbal IQ.The study has two parts. The first part includes 6 chapters. The 1st chapter refers to typical language development especially during the first two years of life. The 2nd and 3rd chapter refer to the definition and characteristics of children with SLI and the accounts of their special language difficulties. The 4th and 5th chapter refers to non-verbal cooperative communication in TD children and children with SLI and also includes the theory that may explain the findings of the research. The 6th chapter ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35635
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35635
ND
35635
Εναλλακτικός τίτλος
Non-verbal communication in children with specific language impairment
Συγγραφέας
Παπακαλοδούκα, Πανορμίτσα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Παπαηλιού Χριστίνα
Πολεμικός Νικήτας
Σταυρακάκη Σταυρούλα
Τσίμπλη Ιάνθη-Μαρία
Βαρλοκώστα Σπυριδούλα
Κακούρος Ευθύμιος
Βλασσοπούλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Μη-γλωσσική επικοινωνία; Ειδική γλωσσική διαταραχή; Παιχνίδι; Χειρονομίες, Σύνθεση; Διυποκειμενικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
301 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)