Περίληψη
Η έρευνα της διατριβής βασίζεται στην Ολιστική προσέγγιση στην εκπαίδευση που υποδεικνύει την ανάγκη για ένα επιτυχημένο συμπεριληπτικό περιβάλλον για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με ευέλικτη διαχείριση όλων υποσυστημάτων κοντά τους που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή τους εξέλιξη. Σκοπός της εμπειρικής μελέτης είναι να διερευνήσει τη συμπαγή και διαφοροποιημένη επιρροή της αλληλεπίδρασης μεταξύ εσωτερικών (βιολογικών, γνωστικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών) και εξωτερικών (οικογενειακών και κοινωνικοπαιδαγωγικών) παραγόντων στην εκπαιδευτική πρόοδο των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως δείκτες εφαρμογής μιας ολιστικής προσέγγισης. Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα καλύπτουν την ετοιμότητα του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος να διαχειριστεί και να επιλύσει εκπαιδευτικά προβλήματα που προκύπτουν από την κοινή αλληλεπίδραση μεταξύ των εσωτερικών βιολογικών, γνωστικών, συναισθηματικών, συμπεριφορικών χαρακτηριστικών ...
Η έρευνα της διατριβής βασίζεται στην Ολιστική προσέγγιση στην εκπαίδευση που υποδεικνύει την ανάγκη για ένα επιτυχημένο συμπεριληπτικό περιβάλλον για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με ευέλικτη διαχείριση όλων υποσυστημάτων κοντά τους που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή τους εξέλιξη. Σκοπός της εμπειρικής μελέτης είναι να διερευνήσει τη συμπαγή και διαφοροποιημένη επιρροή της αλληλεπίδρασης μεταξύ εσωτερικών (βιολογικών, γνωστικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών) και εξωτερικών (οικογενειακών και κοινωνικοπαιδαγωγικών) παραγόντων στην εκπαιδευτική πρόοδο των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως δείκτες εφαρμογής μιας ολιστικής προσέγγισης. Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα καλύπτουν την ετοιμότητα του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος να διαχειριστεί και να επιλύσει εκπαιδευτικά προβλήματα που προκύπτουν από την κοινή αλληλεπίδραση μεταξύ των εσωτερικών βιολογικών, γνωστικών, συναισθηματικών, συμπεριφορικών χαρακτηριστικών του μαθητή, του σχολικού περιβάλλοντος, της γονικής εμπλοκής και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος και τις συγκεκριμένες επιρροές αυτής της αλληλεπίδρασης στη μαθησιακή τους ικανότητα. Η εφαρμοζόμενη ποσοτική στρατηγική στοχεύει στην εξαγωγή πληροφοριών σχετικά με την επίδραση σημαντικών παραγόντων στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας, της μάθησης και στην επαρκή διαχείριση συμπεριληπτικών περιβαλλόντων. Αναπτύχθηκε ένα σταθμισμένο ερωτηματολόγιο για να αναδείξει εμπειρικά επιχειρήματα για την υποστήριξη της συγκεκριμένης επιστημονικής διατριβής και να αξιολογήσει μέσω των απαντήσεων των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής την ετοιμότητα του εκπαιδευτικού, γονικού και κοινωνικού περιβάλλοντος να καλύψει με ολιστικό τρόπο τις ανάγκες των μαθητών με συγκεκριμένα βιολογικά, συμπεριφορικά, συναισθηματικά και γνωστικά χαρακτηριστικά. Το ερωτηματολόγιο καταγράφει την ποικιλομορφία των αλληλεπιδράσεων που εμφανίζονται στις διάφορες πτυχές του ολιστικού παραδείγματος σε ένα συμπεριληπτικό περιβάλλον, παρουσιάζοντάς το ως ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό μοντέλο για την κάλυψη μη ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών στη ηλικία φοίτησης στη Δευτεροβάθμια. Η έρευνα διεξήχθη σε γενικά σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2022-2023 και εκατό εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής από διάφορους νομούς της Ελλάδας συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο για 200 μαθητές τους που φοιτούν στο Τμήμα Ένταξης. Τα αποτελέσματα της εμπειρικής μελέτης παρουσιάζουν στο πλαίσιο του προκύπτοντος συναισθηματικού-συμπεριφορικού προφίλ και μαθησιακής απόδοσης εφήβων μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα χαρακτηριστικά του οικογενειακού, σχολικού και κοινωνικού τους περιβάλλοντος, καθώς και τη διαφορική επιρροή των εσωτερικών παραγόντων και συγκεκριμένων κοινωνικο-παιδαγωγικών παραγόντων στη συμπεριφορά και στη μάθηση. Η συζήτηση των εμπειρικών πληροφοριών τεκμηριώνει τα βασικά σημεία στις επιστημονικές υποθέσεις που εγείρονται, αλλά αποκαλύπτει και νέα δεδομένα για τις αλληλεπιδράσεις. Αφορούν την επαγγελματική προετοιμασία των ειδικών παιδαγωγών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τις πραγματικές συνθήκες στις οποίες υποστηρίζουν τη μάθηση, δημιουργούν κλίμα συνεργασίας με εκπαιδευτικούς και άλλους μαθητές της αντίστοιχης εκπαιδευτικής μονάδας. Η μελέτη καταγράφει πολλαπλούς ρόλους ειδικών παιδαγωγών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που απαιτούν ευσυνειδησία και υψηλό αίσθημα ευθύνης αλλά και ξεκάθαρα σκιαγρaφεί την ανάγκη ενδυνάμωσής τους. Στην περίπτωση μεταρρύθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος, τα αποτελέσματα επιτρέπουν την εξαγωγή επιστημονικών γενικεύσεων και συγκεκριμένων συστάσεων για βελτίωση στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της ΕΕ, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί στις πηγές πληροφοριών της διατριβής. Στην εποχή προτεραιότητας στην ψηφιοποίηση αυξάνεται η ανάγκη για ευελιξία, ισορροπία αντιφάσεων, διαχείριση μικροσυστημάτων και μακροσυστημάτων στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας, επαγρύπνηση για παραβιαζόμενα δικαιώματα των μαθητών, συνεργασία στη διεπιστημονική ομάδα μεταξύ εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, γενικής εκπαίδευσης, γονέων, η συνεργασία με το σχολείο και την κοινωνία, καλύτερες συνθήκες μάθησης και διαβίωσης, ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων και δεξιοτήτων επικοινωνίας σε μια πιο υποστηρικτική κοινωνία για τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The dissertation research has based on Holistic approach in education that indicates the need of a successful inclusive setting for students with Special Educational Needs (SEN) with flexible management of all those subsystems near to them that influence their academic evolution. The purpose of the empirical study has to investigate the compact and differentiated influence of the interaction between internal (biological, cognitive, emotional and behavioral) factors and external (familial and socio-pedagogical) factors on the educational progress of students with SEN in the inclusive environment of mainstream secondary school as an indicator of the application of a holistic approach. The main research questions cover the readiness of the modern educational system manage and solve educational problems arising from the joint interaction among internal biological, cognitive, emotional, behavioral characteristics of the student, the school environment, parental involvement and the wider so ...
The dissertation research has based on Holistic approach in education that indicates the need of a successful inclusive setting for students with Special Educational Needs (SEN) with flexible management of all those subsystems near to them that influence their academic evolution. The purpose of the empirical study has to investigate the compact and differentiated influence of the interaction between internal (biological, cognitive, emotional and behavioral) factors and external (familial and socio-pedagogical) factors on the educational progress of students with SEN in the inclusive environment of mainstream secondary school as an indicator of the application of a holistic approach. The main research questions cover the readiness of the modern educational system manage and solve educational problems arising from the joint interaction among internal biological, cognitive, emotional, behavioral characteristics of the student, the school environment, parental involvement and the wider social environment, and the specific influences of this interaction on the learning competence of students with SEN in the mainstream secondary school class. Τhe applied quantitative strategy aims to extract information about the influence of significant factors on the effectiveness of teaching, learning and the adequate management of inclusive environments. Α standardized questionnaire has developed to bring out empirical arguments in support of the specific scientific thesis and assess through special education teachers’ answers readiness of educational, parental and social environment cover in a holistic way the needs of students with SEN with specific biological, behavioral, emotional and cognitive characteristics. The questionnaire captures the diversity of interactions that occur in the different aspects of the holistic paradigm in an inclusive environment, presenting it as a useful educational model for meeting non-special educational needs at secondary school age. The research has carried out in mainstream secondary schools of Greece during the academic years of 2022-2023 and one hundred special education teachers from various prefectures of Greece completed a questionnaire for 200 of their students with SEN that attend inclusive settings in mainstream school. The obtained results of the empirical study have presented in the context of the derived еmotional-behavioral profile and learning performance of adolescent students with SEN in mainstream school, the characteristics of their family, school and social environment, as well as the differential influence of internal factors and specific socio-pedagogical factors on behavior and learning. The discussion of the empirical information substantiates the main points in the raised scientific hypotheses, but also reveals new data on the interrelationships. They concern the professional preparation of special educators in the secondary school and the real conditions in which they support learning of students with SEN, create a climate of cooperation with teachers and other students in the relevant educational unit. The study has registered multiple roles of special educators in the secondary school that require conscientiousness and a high sense of responsibility, but also clearly has outlined a need for their strengthening. In the situation of the reforming educational system, the results allow to derive scientific generalizations and specific recommendations for improvement in Greece and other EU countries, despite the fact that there have some limitations in the information sources of the dissertation work. In the era of priority digitalization, the need for flexibility, balance of contradictions, management of microsystems and macrosystems in mainstream inclusive settings, vigilance for violated students' rights, cooperation in the interdisciplinary team between special education teachers, mainstream teachers, parents, cooperation with school and society, better conditions of learning and living, development of social relationships and communication skills in a more SEN supportive community, is increasing.
περισσότερα