Περίληψη
Η γλωσσική πολυμορφία είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας. Σήμερα, σχεδόν ο μισός κόσμος είναι δίγλωσσος ή πολύγλωσσος. Κατά συνέπεια, η διγλωσσία / πολυγλωσσία είναι αντικείμενο διαρκούς συζήτησης και μελέτης.Συνάφεια του θέματος, ερευνητική καινοτομία και καινοτομία: Στην εργασία, προσπαθήσαμε να μελετήσουμε τις παρεμβολές ως παρενέργεια της διγλωσσίας και συζητήσαμε διάφορους παράγοντες που σχετίζονται με τη διαδικασία απόκτησης δεύτερης γλώσσας. Η πρώιμη γεωργιανή-ελληνική διγλωσσία δεν έχει μελετηθεί πρακτικά μέχρι σήμερα. Με τη μορφή της παρούσας εργασίας, η πρώτη απόπειρα μελέτης που παρουσιάζεται στο ψυχογλωσσικό πλαίσιο του προαναφερθέντος ζητήματος καθορίζει την επιστημονική της καινοτομία στον τομέα αυτό.Στόχοι και στόχοι έρευνας, μεθοδολογία έρευνας: Σκοπός της εργασίας ήταν η διεξαγωγή αφηγηματικής μελέτης με γεωργιανούς-έλληνες δίγλωσσους μαθητές, η μελέτη των περιπτώσεων παρεμβολής που εντοπίστηκαν στην ομιλία τους και ο προσδιορισμός του ρόλου της διγλωσσίας στη βελτίω ...
Η γλωσσική πολυμορφία είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας. Σήμερα, σχεδόν ο μισός κόσμος είναι δίγλωσσος ή πολύγλωσσος. Κατά συνέπεια, η διγλωσσία / πολυγλωσσία είναι αντικείμενο διαρκούς συζήτησης και μελέτης.Συνάφεια του θέματος, ερευνητική καινοτομία και καινοτομία: Στην εργασία, προσπαθήσαμε να μελετήσουμε τις παρεμβολές ως παρενέργεια της διγλωσσίας και συζητήσαμε διάφορους παράγοντες που σχετίζονται με τη διαδικασία απόκτησης δεύτερης γλώσσας. Η πρώιμη γεωργιανή-ελληνική διγλωσσία δεν έχει μελετηθεί πρακτικά μέχρι σήμερα. Με τη μορφή της παρούσας εργασίας, η πρώτη απόπειρα μελέτης που παρουσιάζεται στο ψυχογλωσσικό πλαίσιο του προαναφερθέντος ζητήματος καθορίζει την επιστημονική της καινοτομία στον τομέα αυτό.Στόχοι και στόχοι έρευνας, μεθοδολογία έρευνας: Σκοπός της εργασίας ήταν η διεξαγωγή αφηγηματικής μελέτης με γεωργιανούς-έλληνες δίγλωσσους μαθητές, η μελέτη των περιπτώσεων παρεμβολής που εντοπίστηκαν στην ομιλία τους και ο προσδιορισμός του ρόλου της διγλωσσίας στη βελτίωση της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών. Η δομή της επιστημονικής εργασίας: Το πρώτο μέρος της παρούσας διατριβής παρουσιάζει μια επισκόπηση του θεωρητικού υλικού που βασίζεται στην έρευνα για τα προς μελέτη θέματα και στην επιστημονική βιβλιογραφία που δημοσιεύτηκε σε διαφορετικούς χρόνους. Το δεύτερο μέρος βασίζεται σε πλούσιο εμπειρικό υλικό. Ειδικότερα, με βάση την ανάλυση και τα αποτελέσματα της μελέτης η συγγραφέας έχει εκπονήσει τη διατριβή της στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ελλάδα) και στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας της Ατζαρίας (Γεωργία).Η διατριβή αποτελείται από μια εισαγωγή, τρία κεφάλαια, κύρια συμπεράσματα και αναφορές.Η εισαγωγή συζητά το θέμα, το αντικείμενο, τον σκοπό και τους στόχους της έρευνας, την επικαιρότητα και την επιστημονική καινοτομία, τη μεθοδολογία, την επιστημονική βιβλιογραφία, τη θεωρητική και πρακτική σημασία.Το πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αφορά τη διγλωσσία. Αναφέρεται στη διγλωσσία ως ένα πολύπλευρο και πολυσυστατικό φαινόμενο, τη μεταγλωσσική επίγνωση, τον αντίκτυπο της διγλωσσίας στη λεξιλογική (λεκτική), συντακτική και φωνολογική επίγνωση και το φαινόμενο της παρεμβολής ως αποτέλεσμα γλωσσικών επαφών.Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται «Ζητήματα επάρκειας της μητρικής (μητρικής γλώσσας) και της δεύτερης γλώσσας στην προσχολική ηλικία», ο ρόλος της γλωσσολογίας, της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας στη διαδικασία κατάκτησης της δεύτερης γλώσσας και η θεωρία της κατοχής δύο γλωσσών.Στο τρίτο κεφάλαιο «Μελέτη χαρακτηριστικών ομιλίας δίγλωσσων παιδιών με τη χρήση της αφηγηματικής μεθόδου», συζητείται η φύση της αφήγησης και το νόημά της. Αυτό το κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στα αποτελέσματα της μελέτης, ειδικότερα: την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας που προέκυψαν με τη μελέτη του φαινομένου της γλωσσικής παρέμβασης που εντοπίζεται στις αφηγήσεις γεωργιανών-ελλήνων δίγλωσσων μαθητών (τάξεις I-V). Παράλληλα, με βάση την έρευνα που διεξήχθη, έχουν αναλυθεί σε βάθος διάφορα είδη λεξιλογικών ή γραμματικών λαθών από τους συμμετέχοντες στο τεστ στη μελέτη.Επιστημονική αξία και πρακτική σημασία των αποτελεσμάτων της έρευνας: Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν: για τη διδασκαλία μαθημάτων διαλέξεων ψυχογλωσσολογίας σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Καθώς και για την ανάπτυξη δίγλωσσων προγραμμάτων στη χώρα (Γεωργία) για την ακαδημαϊκή επιτυχία των δίγλωσσων μαθητών. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα πρέπει να έχουν σημαντική θεωρητική ή πρακτική σημασία για ερευνητές που ενδιαφέρονται να μελετήσουν τη συγκριτική γραμματική της γεωργιανής και της νεοελληνικής γλώσσας.Λέξεις-κλειδιά: διγλωσσία, παρεμβολές, διγλωσσικές αφηγήσεις μαθητών.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Linguistic diversity is an integral part of our lives. Today, almost half of the world is bilingual or multilingual. Consequently, bilingualism / multilingualism is a subject of constant discussion and study.Relevance of the topic, research novelty and innovation: In the paper, we tried to study interference as a side effect of bilingualism and discussed various factors related to the process of second language acquisition. Georgian-Greek early bilingualism has not been practically studied until today. In the form of the present paper, the first attempt of a study presented in the psycholinguistic context of the mentioned issue determines its scientific novelty in this field.Research goals and objectives, research methodology: The aim of the paper was to conduct a narrative study with Georgian-Greek bilingual juniors, to study the cases of interference identified in their speech and to determine the role of bilingualism in improving he intercultural competence of students.The structure ...
Linguistic diversity is an integral part of our lives. Today, almost half of the world is bilingual or multilingual. Consequently, bilingualism / multilingualism is a subject of constant discussion and study.Relevance of the topic, research novelty and innovation: In the paper, we tried to study interference as a side effect of bilingualism and discussed various factors related to the process of second language acquisition. Georgian-Greek early bilingualism has not been practically studied until today. In the form of the present paper, the first attempt of a study presented in the psycholinguistic context of the mentioned issue determines its scientific novelty in this field.Research goals and objectives, research methodology: The aim of the paper was to conduct a narrative study with Georgian-Greek bilingual juniors, to study the cases of interference identified in their speech and to determine the role of bilingualism in improving he intercultural competence of students.The structure of the scientific paper: The first part of the present thesis presents an overview of theoretical material based on research on the issues to be studied and scientific literature published at different times. The second part is built on rich empirical material. In particular, on the analysis and results of the study the author has conducted her thesis at the National and Kapodistrian University of Athens (Greece) and in the Black Sea coast of Adjara (Georgia).The thesis consists of an introduction, three chapters, main conclusions and references. The introduction discusses the subject, object, purpose and objectives of the research, topicality and scientific novelty, methodology, scientific literature, theoretical and practical significance;The first chapter of the paper concerns bilingualism. It discusses bilingualism as a multifaceted and multicomponent phenomenon, metallinguistic awareness, the impact of bilingualism on lexical (word), syntactic, and phonological awareness, and the phenomenon of interference as a result of linguistic contacts;The second chapter presents "Issues of native (mother tongue) and second language proficiency in junior school age", the role of linguistics, psychology and sociology in the process of second language acquisition and the theory of two language possession;In the third chapter "Study of speech characteristics of bilingual children using the narrative method", are discussed the nature of the narrative and its meaning. This chapter is dedicated to the results of the study, in particular: the analysis of the research results obtained by studying the phenomenon of linguistic interference identified in the narratives of Georgian-Greek bilingual juniors (I-V grades); At the same time, based on the conducted research, various types of lexical or grammatical errors made by the test participants in the study have been in-depth analyzed.Scientific value and practical significance of the research results: The results of the research can be used: to teach psycholinguistics lecture courses in higher education institutions; As well as for the development of bilingual programs in the country for the academic success of bilingual students; The results of the research should have significant theoretical or practical significance for researchers interested in studying comparative grammars of Georgian and Modern Greek languages.Keywords: bilingualism, interference, bilingual juniors’ narratives.
περισσότερα