Η επίδραση ενός ειδικού προγράμματος παρέμβασης στη βελτίωση βασικών κινητικών δεξιοτήτων σε νήπια 4-6 ετών διαφορετικής βιολογικής ηλικίας

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της επίδρασης ενός ειδικού προγράμματος παρέμβασης στα κινηματικά χαρακτηριστικά βασικών κινητικών δεξιοτήτων σε νήπια 4-6 ετών διαφορετικής βιολογικής ηλικίας. Στην εν λόγω έρευνα συμμετείχαν εθελοντικά 62 υγιή παιδιά και χωρίστηκαν σε οκτώ ομάδες βάσει χρονικής και βιολογικής ηλικίας. Οι τέσσερις Πειραματικές Ομάδες συμμετείχαν στο πρόγραμμα παρέμβασης κινητικών δραστηριοτήτων διάρκειας 16 μηνών ( δραστηριότητες εξερεύνησης, καθοδηγούμενης ανακάλυψης, εμπέδωσης-παιχνίδια) ως μέρος του ημερήσιου προγράμματος (25΄- 30΄, 2 φορές την εβδομάδα) υπό την επίβλεψη της νηπιαγωγού-ερευνήτριας. Οι αντίστοιχες Ομάδες Ελέγχου μετείχαν μόνο στο πρόγραμμα των ενδοσχολικών δραστηριοτήτων. Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας του ανωτέρω προγράμματος διεξήχθησαν δοκιμασίες μέτρησης με τη συμμετοχή όλων των ομάδων. Για την κινηματική ανάλυση των βασικών κινητικών δεξιοτήτων χρησιμοποιήθηκε η τρισδιάστατη (3D) βιντεοανάλυση, μέσω του προγράμματος APAS ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the study was the evaluation of the influence of an intervention training program in fundamental movement skills of children with different biological age, aged 4-6 years old. 62 healthy preschoolers participated voluntarily in the study. They were allocated to eight groups based on their Chronological Age (C.A.) and Biological Age (B.A.). The four (4) Experimental Groups participated in the intervention training program of fundamental movement skills, which lasted sixteen (16) months (guided discovery/ consolidation/ exploration activities, games), as part of their daily schedule (25΄-30΄, 2 times per week) under the supervision of the preschool teacher–researcher. The corresponding Control Groups participated only in the schedule of their scholastic activities. Before, during and after the completion of the aforementioned intervention program, tests took place with the participation of all groups. The kinematic analysis of the fundamental movement skills was performed ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49342
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49342
ND
49342
Εναλλακτικός τίτλος
The influence of an intervention training program in the improvement of fundamental movement skills of preschoolers’ with different biological age, aged 4-6 years old
Συγγραφέας
Αξέτη, Γεωργία (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες)
Εξεταστική επιτροπή
Γκίσης Ιωάννης
Γρούιος Γεώργιος
Βράμπας Ιωάννης
Κέλλης Ελευθέριος
Ζαφειρίδης Ανδρέας
Μεταξάς Θωμάς
Κυπάρος Αντώνιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Βασικές κινητικές δεξιότητες; Προσχολική ηλικία; Βιολογική ηλικία; Τρισδιάστατη κινηματική ανάλυση; Ειδικό πρόγραμμα παρέμβασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)