Περίληψη
Η παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις και τις στάσεις των γονέων σχετικά με την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών στην εποχή της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Ως πρωταρχικός σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής τίθεται η διερεύνηση των εκπαιδευτικών επιλογών όσον αφορά στην συμπληρωματική εκπαίδευση των παιδιών κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Στο πλαίσιο αυτό, ως επιμέρους στόχος τίθεται η διερεύνηση του οικογενειακού οικονομικού προϋπολογισμού για την επένδυση στη φροντιστηριακή εκπαίδευση των παιδιών και την προετοιμασία για τις τελικές Πανελλήνιες Εξετάσεις. Επιπλέον, ένας επιμέρους στόχος είναι η εξέταση των απόψεων των γονέων για την αναγκαιότητα ή μη της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, καθώς και η διερεύνηση των παραγόντων που υπεισέρχονται στη διαμόρφωση αυτών των απόψεων. Παράλληλα, σε ένα δεύτερο επίπεδο, θα μας απασχολήσουν οι εν γένει γονεϊκές πρακτικές, σχετικά με τις εξωσχολικές δραστηριότητες των τέκνων τους. Τα παραπάνω θα εξετασ ...
Η παρούσα διδακτορική διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις και τις στάσεις των γονέων σχετικά με την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών στην εποχή της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Ως πρωταρχικός σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής τίθεται η διερεύνηση των εκπαιδευτικών επιλογών όσον αφορά στην συμπληρωματική εκπαίδευση των παιδιών κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Στο πλαίσιο αυτό, ως επιμέρους στόχος τίθεται η διερεύνηση του οικογενειακού οικονομικού προϋπολογισμού για την επένδυση στη φροντιστηριακή εκπαίδευση των παιδιών και την προετοιμασία για τις τελικές Πανελλήνιες Εξετάσεις. Επιπλέον, ένας επιμέρους στόχος είναι η εξέταση των απόψεων των γονέων για την αναγκαιότητα ή μη της φροντιστηριακής εκπαίδευσης, καθώς και η διερεύνηση των παραγόντων που υπεισέρχονται στη διαμόρφωση αυτών των απόψεων. Παράλληλα, σε ένα δεύτερο επίπεδο, θα μας απασχολήσουν οι εν γένει γονεϊκές πρακτικές, σχετικά με τις εξωσχολικές δραστηριότητες των τέκνων τους. Τα παραπάνω θα εξεταστούν σε συνάρτηση με συγκεκριμένους δείκτες επίδρασης, με τη συμβολή τόσο των δημογραφικών μεταβλητών, όσο και των επιμέρους στοιχείων που έχουν να κάνουν με το οικονομικό, κοινωνικό και μορφωτικό υπόβαθρο της κάθε οικογένειας. Όσον αφορά στο θεωρητικό πλαίσιο, το ζήτημα αυτό συνδέεται άρρηκτα με την τρέχουσα κοινωνικοοικονομική κατάσταση καθώς και με ζητήματα όπως είναι η συμπληρωματική εκπαίδευση, η θεοποίηση των τελικών εξετάσεων για την είσοδο στο πανεπιστήμιο και ο αχανής εκπαιδευτικός τομέας, όπως προκύπτει από την διαδοχική εναλλαγή των κυβερνήσεων και τη συνεχιζόμενη επέκταση της ιδιωτικής διδασκαλίας. Η παρούσα μελέτη μπορεί να θεαθεί ως ο πυρήνας τριών ομόκεντρων κύκλων, που έχουν στο κέντρο τους την οικονομική κρίση. Η εκκίνηση είναι ο ατομικός-και εν πολλοίς υποκειμενικός-παράγοντας του focus group, που αποτέλεσε τη βάση για να «στηθεί» το ερωτηματολόγιο, το οποίο αντιπροσωπεύει την ποσοτική, αντιπροσωπευτική και γενικεύσιμη πλευρά του ζητήματος. Οι κύκλοι ενώνονται με τις συνεντεύξεις, που εμπραγματώνουν την υποκειμενική, ενδελεχή και εκ βαθέων πλευρά της οπτικής γωνίας των υποκειμένων. Και οι τρεις κύκλοι μαζί μας δίνουν τη θέαση του ζητήματος του εκπαιδευτικού μονοπατιού των οικογενειών στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Ως εκ τούτων, στη μεθοδολογία της έρευνας, υπάρχει το στοιχείο της τριγωνοποίησης, καθώς αναλύθηκαν 800 ερωτηματολόγια και 20 συνεντεύξεις.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The current doctoral thesis attempts to explore the views and attitudes of parents regarding the educational process of students in the time of the economic crisis in Greece. The primary purpose of the current doctoral thesis is to explore the educational choices regarding the supplementary education during the financial crisis. In this context, an individual goal is to investigate the families' financial investment in the children's education and preparation for the Final Panhellenic Examinations.In addition, one sub-objective is to examine the parents' views related to the necessity or absence of the supplementary education, as well as to explore the factors involved in developing those views. At the same time, on a second level, we will investigate the general parenting practices regarding their children's extracurricular activities. The above will be examined in relation to specific impact indicators, with the contribution of both the demographic variables and the individual facto ...
The current doctoral thesis attempts to explore the views and attitudes of parents regarding the educational process of students in the time of the economic crisis in Greece. The primary purpose of the current doctoral thesis is to explore the educational choices regarding the supplementary education during the financial crisis. In this context, an individual goal is to investigate the families' financial investment in the children's education and preparation for the Final Panhellenic Examinations.In addition, one sub-objective is to examine the parents' views related to the necessity or absence of the supplementary education, as well as to explore the factors involved in developing those views. At the same time, on a second level, we will investigate the general parenting practices regarding their children's extracurricular activities. The above will be examined in relation to specific impact indicators, with the contribution of both the demographic variables and the individual factors related to the economic, social and educational background of each family.With regard to the theoretical framework, this issue is inextricably linked to the current socio-economic situation, as well as with issues such as the supplementary education, the finalization of the university entrance exams and the vast educational sector, as a consequence of the successive rotation of governments, as well as the continuing expansion of private teaching. The present study can be seen as the nucleus of three concentric circles at the heart of the economic crisis. The first circle is the individual - and largely subjective - factor of the focus group, which formed the basis for the questionnaire, which represents the quantitative, representative, and generalizable aspect of the current issue. The cycles are linked with the interviews, which encompass the subjective, in-depth aspect of the subjects' perspective. All of the above three cycles present an overview of the issue of the educational path of families in times of financial crisis. Therefore, in the research methodology, there occurs the element of triangulation, since 800 questionnaires and 20 interviews were analyzed.
περισσότερα