Γλωσσική διδασκαλία στην Α΄ δημοτικού: συν-οικοδομώντας μια κοινότητα πρώτου σχολικού γραμματισμού

Περίληψη

Αντικείμενο της διατριβής αποτελεί η μελέτη της γλωσσικής διδασκαλίας σε μία τάξη Α΄ Δημοτικού και η ανάδειξη των ποικίλων λόγων (discourses) που τη διαμόρφωσαν. Με δεδομένο το γεγονός ότι εκτός από ερευνήτρια ήμουν και η εκπαιδευτικός της τάξης, η έρευνα αφορούσε την ανάλυση και των δικών μου διδακτικών επιλογών (κριτική αυτοεθνογραφία), οι οποίες συνδέονται τόσο με τη διδακτική μου εμπειρία όσο και με ποικίλες άλλες παραμέτρους. Προσεγγίζω τη διδασκαλία όχι ως μια τεχνική υπόθεση που συμβαίνει σε κοινωνικοπολιτισμικό κενό, αλλά από μια πολυπαραγοντική διάσταση, εντάσσοντας στη μελέτη της το κοινωνικό και πολιτισμικό συγκείμενο, αναδεικνύοντας τη συνθετότητά της. Η σύλληψη της γλωσσικής διδασκαλίας ως πολυπαραγοντικής και δυναμικής διαδικασίας προσδιόρισε σε σημαντικό βαθμό τις θεωρητικές και μεθοδολογικές μου επιλογές. Αξιοποιώ παραδόσεις από τον χώρο της Κοινωνικής Σημειωτικής (Social Semiotics), της Κριτικής Ανάλυσης Σχολικού Λόγου (Critical Discourse Analysis) και των Κοινοτήτων Π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is the study of the language teaching in a first grade classroom and the emergence of the various discourses that formed it. Given the fact that, apart from a researcher, I was the class teacher, the research also dealt with the analysis of my own pedagogic choices and practices (critical self-ethnography), which are related both to my teaching experience and to a variety of other parameters. I have approached teaching not as a technical issue that happens in a sociocultural vacuum but from a multifactorial dimension, incorporating in its study the social and cultural context and highlighting its complexity. The conception of language teaching as a multifactorial and dynamic process has determined to a considerable extent my theoretical and methodological choices. I use traditions from Social Semiotics, Critical Discourse Analysis and Communities of Practice. In this context, I analyze teaching as a macrogenre and as a concrete form of social practice, wher ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43892
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43892
ND
43892
Εναλλακτικός τίτλος
Language teaching in a first grade classroom: co-constructing a community of initial school literacy
Συγγραφέας
Τύμπα, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπονίδης Κυριάκος
Χοντολίδου Ελένη
Παπαδοπούλου Μαρία
Αϊδίνης Αθανάσιος
Κοντοβούρκη Σταυρούλα
Σακελλαρίου Αγγελική
Μπίκος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
γλωσσική διδασκαλία στην Α΄Δημοτικού; Κοινότητα πρακτικής; Ανάλυση σχολικού λόγου; Κοινωνική σημειωτική; κριτική αυτο-εθνογραφία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
410 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)