Περίληψη
Η διατριβή μου με τίτλο “Ταξιδεύοντας τον κόσμο: Θέματα μετακίνησης και μετανάστευσης σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο όπως απεικονίζονται σε ταινίες του 21ου αιώνα” ερευνά πώς η παγκοσμιοποίηση έχει επηρεάσει έννοιες όπως τη μετακίνηση, τη μετανάστευση, την αντίληψη του χώρου, την ιθαγένεια, την εθνικότητα, την ταυτότητα και την επικοινωνία όπως παρουσιάζονται σε σύγχρονες ταινίες. Συγκεκριμένα, ερευνώ διαφορετικές μορφές μετακίνησης όπως απεικονίζονται σε ταινίες που έχουν παραχθεί σε διάφορες χώρες και προσπαθώ να τις συνδέσω με διάφορες θεωρίες, φόρμες και είδη. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύω ταινίες που απεικονίζουν κυρίως μεταναστευτικά ταξίδια από την Ανατολή στη Δύση όπως In This World (2002) από τον Michael Winterbottom, Promised Land (2004) από τον Amos Gitai και Eden Is West (2009) από τον Κώστα Γαβρά. Οι ταινίες που παρουσιάζονται στο δεύτερο κεφάλαιο αντιπαραθέτουν μεταναστευτικά και προνομιακά ταξίδια όπως Code Unknown: Incomplete Tales of Several Journeys (2000) από τον M ...
Η διατριβή μου με τίτλο “Ταξιδεύοντας τον κόσμο: Θέματα μετακίνησης και μετανάστευσης σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο όπως απεικονίζονται σε ταινίες του 21ου αιώνα” ερευνά πώς η παγκοσμιοποίηση έχει επηρεάσει έννοιες όπως τη μετακίνηση, τη μετανάστευση, την αντίληψη του χώρου, την ιθαγένεια, την εθνικότητα, την ταυτότητα και την επικοινωνία όπως παρουσιάζονται σε σύγχρονες ταινίες. Συγκεκριμένα, ερευνώ διαφορετικές μορφές μετακίνησης όπως απεικονίζονται σε ταινίες που έχουν παραχθεί σε διάφορες χώρες και προσπαθώ να τις συνδέσω με διάφορες θεωρίες, φόρμες και είδη. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύω ταινίες που απεικονίζουν κυρίως μεταναστευτικά ταξίδια από την Ανατολή στη Δύση όπως In This World (2002) από τον Michael Winterbottom, Promised Land (2004) από τον Amos Gitai και Eden Is West (2009) από τον Κώστα Γαβρά. Οι ταινίες που παρουσιάζονται στο δεύτερο κεφάλαιο αντιπαραθέτουν μεταναστευτικά και προνομιακά ταξίδια όπως Code Unknown: Incomplete Tales of Several Journeys (2000) από τον Michael Haneke, Babel (2006) από τον Alejandro Gonzalez Inarritu, και The Missing Star (2006) από τον Gianni Amelio. Οι ταινίες που παρουσιάζονται στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζουν χαρακτήρες σε περιορισμένους αλλά παγκοσμιοποιημένους χώρους όπως ο τερματικός σταθμός του αεροδρομίου στην ταινία The Terminal (2004) του Steven Spielberg, το θεματικό πάρκο στην ταινία The World (2004) του Jia Zhangke ή το μπαρ “Globus” στην ταινία My Sweet Home (2001) του Φίλιππου Τσίτου. Υποστηρίζω ότι σύγχρονες ταινίες που έχουν παραχθεί σε διάφορα μέρη του κόσμου συζητούν με πολύ αποτελεσματικό τρόπο θέματα όπως η μετακίνηση, η μετανάστευση και η παγκοσμιοποίηση καταδεικνύοντας ότι η αξία της επικοινωνίας και της ανάγκης για επαφή πάντα θα βρίσκονται στο επίκεντρο της ανθρώπινης ύπαρξης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
My thesis entitled “Moving On the Globe: Issues of Mobility and Migration in a Globalized World as Depicted in Films of the 21st Century" explores how globalization has affected issues like mobility, migration, space perception, nationality, ethnicity, identity and communication, as depicted in contemporary films. Specifically, I explore various types of mobility as presented in films produced in various countries and try to link it with various theories, forms and genres. In the first chapter I analyze films that depict mainly migratory journeys from the East to the West like In This World (2002) by Michael Winterbottom, Promised Land (2004) by Amos Gitai and Eden Is West (2009) by Costa-Gavras. The films presented in the second chapter juxtapose migratory and privileged journeys in films like Code Unknown: Incomplete Tales of Several Journeys (2000) by Michael Haneke, Babel (2006) by Alejandro Gonzalez Inarritu, and The Missing Star (2006) by Gianni Amelio. The films presented in th ...
 | |
My thesis entitled “Moving On the Globe: Issues of Mobility and Migration in a Globalized World as Depicted in Films of the 21st Century" explores how globalization has affected issues like mobility, migration, space perception, nationality, ethnicity, identity and communication, as depicted in contemporary films. Specifically, I explore various types of mobility as presented in films produced in various countries and try to link it with various theories, forms and genres. In the first chapter I analyze films that depict mainly migratory journeys from the East to the West like In This World (2002) by Michael Winterbottom, Promised Land (2004) by Amos Gitai and Eden Is West (2009) by Costa-Gavras. The films presented in the second chapter juxtapose migratory and privileged journeys in films like Code Unknown: Incomplete Tales of Several Journeys (2000) by Michael Haneke, Babel (2006) by Alejandro Gonzalez Inarritu, and The Missing Star (2006) by Gianni Amelio. The films presented in the third chapter deal with characters situated in confined, yet globalized places like an airport terminal in Steven Spielberg’s The Terminal (2004), a theme park in Jia Zhangke’s The World (2004) or the “Globus” bar in the film My Sweet Home (2001) by Philippos Tsitos. I claim that contemporary films produced all over the world address very effectively topics like mobility, migration and globalization, by trying to show that the values of communication and the need for contact will always be at the core of human existence.
περισσότερα
 | |
 |
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
e>
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
Στατιστικά χρήσης
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)
λιγότερα
περισσότερα