Η βιβλιοθεραπεία στην εκπαίδευση: προετοιμασία μαθητών δημοτικού σχολείου για την ένταξη παιδιών με αναπηρία
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The curent trend in students‟ education is to provide a school community that includesall students, despite different abilities, ethnicity and socioeconomic status. In order toreach this target it is necessary teachers as well as students to de prepared for theinclusion of children with disabilities in the mainstream classroom. Positive attitudesof typical students are fundamental factor for providing an inclusion programme.Research evidence suggests that students‟ understanding and knowledge aboutdisability are restricted. Researchers have highlighted that when an interventionprogramme is implemented prejudices are restricted and misconceptions are clarified.As a result, interction among students with and without disabilities may be promotedand positive attitudes may emerge.As a result, disabled students‟ inclusion depends on typical students‟ acceptance andpositive interaction. Many researchers have stressed the fact that bibliotherapy is aninexpensive, interesting and authentic way ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.27 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.