Οι διαφορές των φύλων στη χρήση της γλώσσας και στη συμπεριφορά στη διάδραση στο πλαίσιο της διδασκαλίας της αγγλικής ως ξένης γλώσσας: δημοτικά σχολεία στην Ελλάδα

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τον ρόλο του φύλου στη διάδραση στη σχολική τάξη εκμάθησης της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Έως σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία συστηματική έρευνα με στόχο την εξέταση του φύλου και της διάδρασης μαθητών – εκπαιδευτικών ανάλογα με το φύλο στις τάξεις σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για τον λόγο αυτό, η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει πώς οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές τοποθετούν τους εαυτούς τους μέσα σε διαφορετικές συζητήσεις και πώς διαδρούν στη σχολική τάξη της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Tα θέματα που εξετάστηκαν στην έρευνα περιλαμβάνουν λόγο εκ περιτροπής και παρεμβάσεις, έπαινο και επίπληξη, κυριαρχία στην τάξη, την προσοχή που λαμβάνουν οι μαθητές από τους εκπαιδευτικούς, συμμετοχή και διαδραστικότητα στην τάξη. Με βάση την έρευνα της γλώσσας και των δύο φύλων, διατυπώθηκε η παρακάτω ερευνητική υπόθεση: Το φύλο του μαθητή επηρεάζει τη χρήση της γλώσσας του και τη συμπεριφορά του κατά τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research endeavors to shed light on the role that gender plays in the language classroom in the Greek context. Due to the fact that to date no systematic investigation has considered special aspects of gender and interaction in primary school classrooms, this study seeks to investigate how teachers and students position themselves within different discourses in the EFL classroom interaction. The issues discussed include turn-taking and interruptions, praise and reprimand, class dominance, teacher attention and class participation in classroom interaction. Drawing on language and gender research, it was hypothesized that gender of the learner affects the learner’s language use and behavior during EFL interaction. In order to complete the research objectives, a study was undertaken in order to investigate and to reveal whether there are any correlations between gender and linguistic behavior of fifth grade learners by adopting both a qualitative and a quantitative approach. T ...
περισσότερα
DOI
10.12681/eadd/36733
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36733
ND
36733
Εναλλακτικός τίτλος
Gender differences in language use and behavior in EFL classroom interaction: primary schools in Greece
Συγγραφέας
Μινασιάν, Στέλλα (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Σουγάρη Αρετή - Μαρία
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Κιγιτσιόγλου - Βλάχου Αικατερίνη
Αλεξίου Θωμαή
Παπαδοπούλου Χάρις - Όλγα
Τζωαννοπούλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαφορές φύλου; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Σχολική τάξη; Διάδραση μαθητή-εκπαιδευτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
3, xi, 266 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)