Περίληψη
H αποτελεσματική διαχείριση προορισμού, ακόμη και για πόλεις μικρής κλίμακας είναι κλειδί για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Η επιλογή της γεωγραφικής περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στα Βαλκάνια, εστιάζει σε τρεις προορισμούς με μια μεγάλη ιστορία και πολιτισμικούς μετασχηματισμούς που σχετίζονται με τον αρχαίο ρωμαϊκό δρόμο της Εγνατίας οδού. Τουρισμός και ταξίδια, ενεργοποιούν τις κοινωνίες των προορισμών, αλλά έχουν σημαντική και ευρύτερη, οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και περιβαλλοντική επίδραση. Η διαχείριση προορισμών είναι η κινητήρια δύναμη πάνω σε πολιτιστικούς διαδρόμους γνωστούς από παλαιότερα χρόνια. Οι προσκυνητές έγιναν σύγχρονοι τουρίστες, νέες χώρες και όρια επηρεάζουν την κατάσταση βιωσιμότητας κάθε προορισμού. Το μοντέλο διαχείρισης προορισμού ως εργαλείο αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης, συνδέει μικρές πόλεις χρησιμοποιών άυλη και απτή πολιτιστική κληρονομιά μέσω της συμπληρωματικότητας που περιέχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την εικόνα, τα χαρακτηριστ ...
H αποτελεσματική διαχείριση προορισμού, ακόμη και για πόλεις μικρής κλίμακας είναι κλειδί για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Η επιλογή της γεωγραφικής περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στα Βαλκάνια, εστιάζει σε τρεις προορισμούς με μια μεγάλη ιστορία και πολιτισμικούς μετασχηματισμούς που σχετίζονται με τον αρχαίο ρωμαϊκό δρόμο της Εγνατίας οδού. Τουρισμός και ταξίδια, ενεργοποιούν τις κοινωνίες των προορισμών, αλλά έχουν σημαντική και ευρύτερη, οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και περιβαλλοντική επίδραση. Η διαχείριση προορισμών είναι η κινητήρια δύναμη πάνω σε πολιτιστικούς διαδρόμους γνωστούς από παλαιότερα χρόνια. Οι προσκυνητές έγιναν σύγχρονοι τουρίστες, νέες χώρες και όρια επηρεάζουν την κατάσταση βιωσιμότητας κάθε προορισμού. Το μοντέλο διαχείρισης προορισμού ως εργαλείο αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης, συνδέει μικρές πόλεις χρησιμοποιών άυλη και απτή πολιτιστική κληρονομιά μέσω της συμπληρωματικότητας που περιέχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την εικόνα, τα χαρακτηριστικά, την ισότητα, την προσωπικότητα, την ελκυστικότητά τόσο προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών όσο και την ποιότητα των εμπειριών των επισκεπτών. Τα ευρήματα σε 3 διαφορετικές χώρες, σε 3 μικρές πόλεις, σε 3 συστήματα, αλλά σε έναν διάδρομο πολιτιστικής κληρονομιάς της Via Egnatia ο οποίος εδώ και αιώνες αποτελεί έναν ισχυρό δεσμό σύνδεσης που παρέχει μια ευκαιρία πρόκλησης από κοινού ανάπτυξης χρησιμοποιώντας ένα καινοτόμο μοντέλο διαχείρισης προορισμού για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Οι σχετικές αναμενόμενες επιπτώσεις τέτοιων αποτελεσμάτων στην πρόοδο του τομέα της γνώσης για την διακυβέρνησης προορισμού θα μπορούσαν να προσθέσουν στις κοινότητες πολύ περισσότερα πράγματα από την οικονομική ευημερία, όπως μακροπρόθεσμα εκπαιδευτικά συστήματα και συνδέσεις με οργανισμούς με πολιτιστικό, περιβαλλοντικό ή κοινωνικό υπόβαθρο στο δρόμο προς την βιωσιμότητα. Στόχος αυτού του ερευνητικού έργου ήταν να προσδιορίσει τον αντίκτυπο των συστημάτων διαχείρισης ποιότητας στην επιχειρησιακή απόδοση των DMO στην περιοχή. Τα αποτελέσματα δείχνουν πώς τα συστήματα επηρεάζουν τις εσωτερικές λειτουργίες του μάρκετινγκ, των λειτουργιών και της διαχείρισης ανθρώπινων πόρων στην τοπική κοινωνία και τις επιπτώσεις στην αγορά ως προορισμών ή ως μέρη συμπληρωματικών θεματικών διαδρομών.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Effective destination management even for small scale cities is key factor for sustainable tourism development. The selected geographical area in south eastern Europe, Balkans, is focused on three destinations with a great history and culture transformations related to the ancient Roman road of Via Egnatia. Tourism and travel, activating societies of the destinations, but they have a significant and wider, economic, social, cultural and environmental influence. Destination management is the driving force for destinations over cultural corridors well-known since older times. Pilgrims became modern tourists, new countries and boundaries affect the sustainability status of each destination separately. Model of destination management as sustainable tourism development tool implies small cities in a connectivity using tangible and intangible cultural heritage through the complementarity containing competitive advantage for their image, attributes, equity, personality, attractiveness in the ...
Effective destination management even for small scale cities is key factor for sustainable tourism development. The selected geographical area in south eastern Europe, Balkans, is focused on three destinations with a great history and culture transformations related to the ancient Roman road of Via Egnatia. Tourism and travel, activating societies of the destinations, but they have a significant and wider, economic, social, cultural and environmental influence. Destination management is the driving force for destinations over cultural corridors well-known since older times. Pilgrims became modern tourists, new countries and boundaries affect the sustainability status of each destination separately. Model of destination management as sustainable tourism development tool implies small cities in a connectivity using tangible and intangible cultural heritage through the complementarity containing competitive advantage for their image, attributes, equity, personality, attractiveness in the direction of improving the citizens’ quality of life and the visitors’ quality of experiences. Research contains findings in 3 different countries, in 3 different small cities, 3 different systems but in one cultural heritage corridor of Via Egnatia over centuries as a strong connection bond providing an occasion challenge of co-development using an innovative model of destination management for sustainable tourism development. The related anticipated implications of such results on the advancement of the knowledge domain of the destination governance could add to the communities much more than only economic prosperity such as long-term education systems and connections with organizations with cultural, environmental or social background on the way to sustainability. The aim of this research project was to determine the impact of quality management systems on the operational performance of DMO's in the area. The results show how systems have impact on the internal functions of marketing, operations and human resources management in the local society and implication to the market as simple destinations or as parts of complementary thematic routes.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Ефективното управување со дестинациите, дури и за малите градови е клучно за одржлив развој на туризмот. Избраната географска област во Југоисточна Европа, Балканот, е фокусирана на три дестинации со голема трансформација на историјата и културата, поврзани со древниот римски пат Виа Игнација. Туризмот и патувањата, активирањето на општествата за дестинациите, имаат значително и пошироко, економско, социјално, културно и еколошко влијание. Управувањето со дестинациите е движечка сила за дестинациите покрај културните коридори, добро познати од постарите времиња. Аџиите станаа модерни туристи, новите земји и граници влијаат на статусот на одржливост на секоја дестинација посебно. Моделот на управување со дестинации како одржлив инструмент за развој на туризмот влијае на малите градови во поврзувањето, користејќи материјално и нематеријално културно наследство преку комплементарност што содржи конкурентна предност за нивниот имиџ, атрибути, еднаквост, личност, атрактивност, во насока на ...
Ефективното управување со дестинациите, дури и за малите градови е клучно за одржлив развој на туризмот. Избраната географска област во Југоисточна Европа, Балканот, е фокусирана на три дестинации со голема трансформација на историјата и културата, поврзани со древниот римски пат Виа Игнација. Туризмот и патувањата, активирањето на општествата за дестинациите, имаат значително и пошироко, економско, социјално, културно и еколошко влијание. Управувањето со дестинациите е движечка сила за дестинациите покрај културните коридори, добро познати од постарите времиња. Аџиите станаа модерни туристи, новите земји и граници влијаат на статусот на одржливост на секоја дестинација посебно. Моделот на управување со дестинации како одржлив инструмент за развој на туризмот влијае на малите градови во поврзувањето, користејќи материјално и нематеријално културно наследство преку комплементарност што содржи конкурентна предност за нивниот имиџ, атрибути, еднаквост, личност, атрактивност, во насока на подобрување на квалитетот на животот на граѓаните и квалитетот на искуствата на посетителите. Истражувањето содржи наоди во 3 различни земји, во 3 различни мали градови, 3 различни системи, но во еден коридор за културно наследство преку Виа Игнациа, низ вековите познат како силна врска што претставува причина за предизвик за заеднички развој со користење на иновативен модел на управување со дестинации за одржлив развој на туризмот. Поврзаните очекувани импликации на таквите резултати врз унапредувањето на знаењето во управувањето со дестинацијата, може да им додаде на заедниците многу повеќе работи отколку економски просперитет, како долгорочни образовни системи и врски со организации со културна, еколошка или социјална позадина на патот кон одржливост. Целта на овој истражувачки проект беше да се утврди влијанието на системите за управување со квалитет врз оперативните перформанси на ДМО (DMO, Организација за Менаџмент со Дестинации) во областа. Резултатите покажуваат како системите влијаат врз внатрешните функции на маркетингот, работењето и управувањето со човечките ресурси во локалното општество и импликацијата на пазарот како едноставни дестинации или како делови од дополнителни тематски правци.
περισσότερα