Αίθουσες ακροατηρίου μουσικής jazz: διερεύνηση της αντίληψης της ακουστικής και βέλτιστη αντήχηση

Περίληψη

Η εργασία έχει στόχο την ανάδειξη στοιχείων ακουστικού σχεδιασμού αιθουσών ακροατηρίου μουσικής jazz. Επιχειρείται να διερευνηθεί με επιστημονική μεθοδολογία, αφενός ο τρόπος που η ακουστική ποιότητα γίνεται αντιληπτή κατά την ακρόαση μουσικής jazz και αφετέρου η τιμή του χρόνου αντήχησης που βελτιστοποιεί τέτοιες ακροάσεις. Η εργασία είναι πειραματική και αποτελείται από δύο ομάδες πειραμάτων. Η πρώτη ομάδα αφορά στη διερεύνηση της αντίληψης της ακουστικής. Αρχικά συντάχθηκε μέσω πειραματικής διαδικασίας ένας κατάλογος τριάντα τριών αντιθέτων επιθετικών προσδιορισμών που χρησιμοποιούνται συχνά για την περιγραφή των ακουστικών ιδιοτήτων των αιθουσών ακροατηρίου μουσικής jazz από τους φίλους του είδους. Οι προσδιορισμοί αυτοί χρησιμοποιήθηκαν ως πόλοι διπολικών κλιμάκων αξιολόγησης σε πείραμα διερεύνησης της αντίληψης της ακουστικής κατά την ακρόαση ηχογραφημένων συναυλιών jazz. Στα αποτελέσματα του πειράματος έγινε ανάλυση κατά παράγοντες· αυτή οδήγησε στη μείωση των διαστάσεων των απο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe present study aims to provide useful insight for the acoustic design of jazz music auditoria. It seeks to scientifically investigate how acoustic quality is perceived when listening to jazz music, as well as the optimal reverberation time that enhances such listening experience. This is an experimental study and consists of two sets of experiments. The first set of experiments aimed to investigate the perception of acoustics during listening to recorded jazz music. Initially, using an experimental process there was compiled a list of thirty-three opposite-adjective pairs which are used frequently by jazz enthusiasts to describe the acoustic properties of jazz venues. These adjectives were employed at the poles of bipolar rating scales in an experiment aiming to investigate the perception of acoustics at recorded jazz concerts. The experimental data were analysed by factor analysis. Four independent factors were produced, namely, SMOOTHNESS, CLARITY, RICHNESS, PROXIMITY. Nineteen ra ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57948
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57948
ND
57948
Εναλλακτικός τίτλος
Jazz auditoria: subjective acoustic evaluations and optimal reverberation
Συγγραφέας
Καραγιάννης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας IV: Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής
Εξεταστική επιτροπή
Σωτηροπούλου Αλεξάνδρα
Πουλάκος Γεώργιος
Τζεκάκης Εμμανουήλ
Βασιλάτος Παναγιώτης
Κατσαρός Μιλτιάδης
Γιαννούτσου Βασιλική
Βουγιούκας Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανική ήχου
Λέξεις-κλειδιά
Ακουστική χώρων ακροατηρίου; Αντίληψη της ακουστικής; Βέλτιστη αντήχηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)