Ικανοποίηση από τη ζωή και σχολική προσαρμογή σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και σε αυτά με τυπική ανάπτυξη που ζουν σε ιδρύματα

Περίληψη

Η διατριβή εξετάζει την ικανοποίηση από τη ζωή και τη σχολική προσαρμογή των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε εκείνα με τυπική ανάπτυξη που ζουν σε ιδρύματα. Το δείγμα αποτελείται από 148 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και 100 με τυπική ανάπτυξη (σύνολο 248 μαθητές) ηλικίας 6 έως 18 ετών χωρισμένοι σε 6 ηλικιακές ομάδες. Η διατριβή δομείται σε μια εισαγωγή, τρία κεφάλαια, ένα συμπέρασμα, επιστημονικές συνεισφορές, αναφορές και παραρτήματα. Στο πρώτο κεφάλαιο της διατριβής παρουσιάζεται μια θεωρητική επισκόπηση των βασικών δομών που σχετίζονται με το αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας. Το επιστημονικό πλαίσιο περιλαμβάνει αποσαφήνιση της έννοιας της ικανοποίησης από τη ζωή, της έννοιας της σχολικής προσαρμογής, πληροφορίες για την ανάπτυξη του παιδιού και την εννοιολόγηση των αναπηριών και την ειδική παιδαγωγική. Το δεύτερο κεφάλαιο της διατριβής αντικατοπτρίζει το σκηνικό και το σχεδιασμό της εμπειρικής μελέτης, συμπεριλαμβανομένων του σκοπού, των εργασιών, των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation examines the life satisfaction and school adaptation of children with special educational needs to those with typical development living in institutions. The sample consists of 148 students with special educational needs and 100 with typical development (total 248 students) aged 6 to 18 divided into 6 age groups. The dissertation is structured in an introduction, three chapters, a conclusion, scientific contributions, references and appendices. The first chapter of the dissertation presents a theoretical overview of the main constructs related to the subject of the dissertation. The scientific framework includes clarification of the concept of life satisfaction, the concept of school adaptation, information on child development and conceptualization of disabilities and special pedagogy. The second chapter of the dissertation reflects the setting and design of the empirical study, including the purpose, tasks, hypotheses, methodology, and statistical data processing of ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/57797
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57797
ND
57797
Εναλλακτικός τίτλος
Life satisfaction and school adaptation in children with special educational needs and those with typical development living in institutions
Συγγραφέας
Καραγκούνη, Φανή (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
South-West University Neofit Rilski of Blagoevgrad. Faculty of Philosophy. Department of Psychology
Εξεταστική επιτροπή
Bozhinova Manova Rumyana
Simeonova Tagareva Kirilka
Kirilov Neshev Petar
Virmozelova Angelova Natasha
Lyubenov Mavrodiev Sotil
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Χώρα
Βουλγαρία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.