Η πολλαπλότητα και η διαφορετικότητα στην υλική πολιτισμική κληρονομιά: Γρανάδα και Θεσσαλονίκη: σύνορα μεταξύ Δύσης και Ανατολής

Περίληψη

Συγκριτική έρευνα ανάμεσα σε δύο πόλεις, τη Θεσσαλονίκη και τη Γρανάδα, ως σύνορα μεταξύ Δύσης και Ανατολής στο Μεσογειακό Κόσμο, αλλά και με μία “κοινή μοίρα”, ως τελευταία προπύργια της Μουσουλμανικής Ανατολής στον καθαρά Δυτικό Πολιτισμικό Χώρο της Μεσογείου, όσο και ως τόπων συμβίωσης Χριστιανών, Εβραίων και Μουσουλμάνων (με ιστορικές αλληλεπιδράσεις και μετακίνηση πληθυσμιακών θρησκευτικών ομάδων από τη μία πόλη στην άλλη), αναφορικά με την Πολιτισμική Κληρονομιά τους, τις Τέχνες, την Αρχιτεκτονική, τις Παραδόσεις τους, την Καθημερινή Ζωή τους. Το ερευνητικό μας έργο έχει ως αφετηρία την αναχώρηση των Ισπανών Kατακτητών για το Νέο Κόσμο στα τέλη του 15ου αιώνα (1492). Ωστόσο, αυτό που τράβηξε την προσοχή μας ήταν η κύρια αιτία και αυτό που παρακίνησε τους Ισπανούς του 15ου αιώνα να ξεκινήσουν προς αβέβαιες και εντελώς ανασφαλείς, για την εποχή εκείνη, διαδρομές και κατευθύνσεις, με σκοπό ν΄ ανακαλύψουν και να ανοίξουν νέους δρόμους και νέα εδάφη. Η πτώση της Κωνσταντινούπολης στα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Comparative research between two cities, Thessaloniki and Granada, as borders between East and West in the Mediterranean World, but also with a "common fate", as the last bastions of the Muslim East in the purely Western Cultural Space of the Mediterranean,(with historical interactions and movements of populations of certain religious groups from one city to another), regarding their Cultural Heritage, Arts, Architecture, Traditions, Daily Life. Our research project has as its starting point the departure of the Spanish conquistadors towards the New World at the end of the 15th century. However, what caught our attention was the main cause and what motivated the Spaniards of the 15th century to go out in uncertain and totally unsafe directions to discover new paths and new lands. The fall of Constantinople into Ottoman hands thirty-nine years earlier, in addition to having frightened the Christian world of that era, also closed the trade routes to the Silk Road and the Asian lands of s ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Investigación comparada entre dos ciudades, Salónica (Macedonia, Grecia) y Granada (Andalucía, España) como fronteras entre Occidente y Oriente en el mundo Mediterráneo, pero también con un "destino común", como últimos bastiones del Oriente musulmán en el Espacio Cultural puramente Occidental del Mediterráneo, y como lugares de convivencia de cristianos, judíos y musulmanes (con interacciones históricas y movimientos de grupos poblacionales religiosos de una ciudad a otra), en cuanto a su Patrimonio Cultural, Artes, Arquitectura, Tradiciones, Vida Cotidiana. Nuestro proyecto de investigación tiene como punto de partida la salida de los conquistadores españoles hacia el Nuevo Mundo a finales del siglo XV. Sin embargo, lo que llamó nuestra atención fue la causa principal y lo que motivó a los españoles del siglo XV salir hacía direcciones inciertas y totalmente inseguras para descubrir nuevos caminos y nuevas tierras. La caída de Constantinopla en las manos otomanas treinta y nueve años ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57375
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57375
ND
57375
Εναλλακτικός τίτλος
The plurality and otherness in material patrimony: Granada and Thessaloniki: frontiers between East and West
La pluralidad y la alteridad en el patrimonio material: Granada y Salónica: fronteras entre Occidente y Oriente
Συγγραφέας
Κατσάτου, Ευαγγελία-Λίλα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Universidad de Salamanca
Εξεταστική επιτροπή
González-Alcantud José-Antonio
Espina-Barrio Ángel-Baldomero
Jiménez-Eguizábal Alfredo
Montes-Pérez Carlos
Valério-Martins Daniel
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Ιστορία της τέχνης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Ανθρωπολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Εθνολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ανθρωπολογία; Ανθρωπολογία της τέχνης; Ανθρωπολογία της θρησκείας; Ανθρωπολογία των θρησκειών; Τέχνη; Ανθρωπολογία-Ιστορία της τέχνης; Αστική ανθρωπολογία; Ανθρωπολογία και ιστορία; Ανθρωπολογία της αρχιτεκτονικής; Ανθρωπολογία της πολιτισμικής κληρονομιάς; Ανθρωπολογία της συλλογικής μνήμης; Συλλογική μνήμη; Ιστορία της τέχνης; Ιστορία της αρχιτεκτονικής; Aρχιτεκτονική; Συγκριτική έρευνα; Συγκριτική έρευνα πόλεις; Πόλεις; Ανθρωπολογία του Χριστιανισμού; Ανθρωπολογία του Ισλάμ; Ισλάμ; Ισλαμική αρχιτεκτονική; Ανθρωπολογία του Ιουδαϊσμού; Συγκρητισμός; Συμβολικά συστήματα; Συστήματα συμβόλων; Σύμβολα; Σύμβολα; Θρησκευτικές τελετές; Συμβίωση θρησκειών; Συμβίωση Χριστιανών Εβραίων Μουσουλμάνων; Σύμβολα Ισλάμ; Σύμβολα Ανατολικού Ισλάμ; Σύμβολα θρησκειών; Σύμβολα Χριστιανισμού; Σύμβολα Δυτικού Ισλάμ; Σύμβολα Ιουδαϊσμού; Ανατολικό και Δυτικό Ισλάμ; Σεφαρδίτες; Σεφαρδίτες Γρανάδας; Σεφαρδίτες Θεσσαλονίκης; Εβραίοι Γρανάδας; Εβραίοι Θεσσαλονίκης; Ισραηλίτες Θεσσαλονίκης; Ισραηλίτες Γρανάδας; Μορίσκος Γρανάδας; Μορίσκος; Ντονμέδες; Ντονμέ; Εκτοπισμός Εβραίων Ανδαλουσίας; Εκτοπισμός Εβραίων Γρανάδας; Ανδαλουσία; Ανδαλουσία Ισπανίας; Ισπανική Ανδαλουσία; Μακεδονία Ελληνική; Μακεδονία; Μακεδονία Ελλάδας; Εκτοπισμός Εβραίων Γρανάδας; Άφιξη Εβραίων Γρανάδας σε Θεσσαλονίκη; Εβραίοι Γρανάδας και Οθωμανοί; Εβραίοι και Οθωμανοί; Αλ Ανδαλους; Αλ Ανταλους; Οθωμανοί; Πολιτισμική κληρονομιά; Διαπολιτισμός; Εκπαίδευση μέσω της τέχνης; Συλλογική μνήμη; Διατήρηση της συλλογικής μνήμης μέσω της τέχνης; Διατήρηση της συλλογικής μνήμης μέσω της πολιτισμικής κληρονομιάς; Πολλαπλότητα; Διαφορετικότητα; Πολλαπλότητα και διαφορετικότητα στην πολιτισμική κληρονομιά; Γρανάδα και Θεσσαλονίκη; Γρανάδα; Θεσσαλονίκη; Σύνορα μεταξύ Δύσης και Ανατολής; Δύση και Ανατολή; Μεσογειακός Κόσμος; Μεσόγειος; Μεσογειακός; Μεσόγειος Δύση και Ανατολή Σύνορα; Σύνορα; Μεσογειακές σπουδές; Τέχνη και συλλογική μνήμη; Πολιτισμική κληρονομιά και συλλογική μνήμη; Χριστιανική τέχνη & πολιτισμική κληρονομιά; Εβραϊκή τέχνη & πολιτισμική κληρονομιά; Ισλαμική τέχνη και πολιτισμική κληρονομιά; Τέχνη & πολιτισμική κληρονομιά του Ισλάμ; Αραβική τέχνη & πολιτισμική κληρονομιά; Οθωμανική τέχνη & πολιτισμική κληρονομιά; Πολιτισμική κληρονομιά του Ισλάμ; Ισλαμική πολιτισμική κληρονομιά; Οθωμανοί; Εβραίοι; Ισραηλίτες; Μουσουλμάνοι; Χριστιανοί; Ισλαμική τέχνη; Αραβική τέχνη; Δυτικός Χριστιανισμός Ανατολικός Χριστιανισμός; Καθολικισμός Ορθοδοξία; Καθολικοί Χριστιανοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί; Ισπανία Ελλάδα Τουρκία Άραβες; Τουρκία Άραβες; Ισπανία Ελλάδα; Άραβες Ανδαλουσίας; Εβραίοι Ανδαλουσίας; Ανακατάληψη Γρανάδας από Χριστιανούς; Κατάκτηση Γρανάδας από Άραβες; Γρανάδα τελευταίο προπύργιο Αράβων; Γρανάδα τελευταίο προπύργιο Αράβων σε Ευρώπη; Απελευθέρωση Θεσσαλονίκης; Οθωμανική Θεσσαλονίκη; Τουρκοκρατία; Τουρκία; Οθωμανική Τουρκία; Καθολικοί Βασιλείς; Οθωμανική Αυτοκρατορία; Βυζαντινή αυτοκρατορία
Χώρα
Ισπανία
Γλώσσα
Ισπανικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)