Η εικαστική βιωματική αντίληψη των παιδιών μέσα από τον σύγχρονο πολιτισμό και την αισθητική της καθημερινότητας: καλλιεργώντας τον σχεδιασμό (design) στο πλαίσιο του συμμετοχικού και αειφορικού σχεδιασμού στο αλληλεπιδραστικό και παιγνιώδες περιβάλλον μιας κοινότητας, για μια ολιστική προσέγγιση της ανάπτυξης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ασχολείται με το ζήτημα της αισθητικής ανάπτυξης των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ένα νέο εικαστικό βιωματικό πλαίσιο της καθημερινής αισθητικής το οποίο θα αποδώσει στον/στην μαθητή/τρια αισθητική πληρότητα στη διαμόρφωση της προσωπικής του/της ταυτότητας. Η έρευνα υποστηρίζει ότι ο υλικός πολιτισμός μπορεί να διαμορφώσει μια βαθύτερη και ουσιαστικότερη σύνδεση του παιδιού με την αισθητική, από ό,τι η αποπλαισιωμένη από την καθημερινή ζωή ακαδημαϊκή τέχνη. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει τους τρόπους αντίληψης και διαμόρφωσης της αισθητικής στο πλαίσιο της καθημερινής ζωής των μικρών παιδιών στον σύγχρονο υλικό πολιτισμό, στο διδακτικό αντικείμενο των εικαστικών. Μέσα σε ένα μαθητοκεντρικό και αλληλεπιδραστικό σχολικό περιβάλλον, καλλιεργούνται οι έννοιες της βιωματικής-ολιστικής μάθησης και του συμμετοχικού-αειφορικού σχεδιασμού, ενθαρρύνοντας τον/την μαθητή/τρια να μάθει να ανακαλύπτει και να απολαμβάνει τις αισθητικές αξίες που θα τον/τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis deals with the issue of aesthetic development of primary school children in a new visual experiential framework of everyday aesthetics which will provide the children with aesthetic completeness in the formation of their personal identity. The research argues that material culture can form a deeper and more meaningful connection between the child and aesthetics than academic art that is detached from everyday life. The purpose of this research is to study the ways in which aesthetics is perceived and shaped in the context of young children's everyday life in contemporary material culture, in the teaching subject of visual arts. Within a student-centered and interactive school environment, the concepts of experiential-olistic learning and participatory-conceptual design are cultivated, encouraging the student to learn to discover and enjoy the aesthetic values that will accompany him/her in his/her future. In line with the above, the questions were studied in relation to the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57073
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57073
ND
57073
Εναλλακτικός τίτλος
The visual experiential perception of children through contemporary culture and the aesthetics of everyday life: cultivating design in the context of participatory and sustainable design in the interactive and playful environment of a community, for a holistic approach to development
Συγγραφέας
Κοκκινάκη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού. Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής
Εξεταστική επιτροπή
Γεωργιάδου Ζωή
Κερτεμελίδου Παρασκευή
Μοίρα Μαρία
Σίνου Μαρία
Αγγελή Ηώ
Σιδηροπούλου-Κανέλλου Τρυφαίνη
Ιωαννίδου Μάρθα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Αισθητική των παιδιών; Καθημερινή αισθητική; Παιδαγωγική των εικαστικών; Ολιστική ανάπτυξη; Βιωματική μάθηση; Συμμετοχικός σχεδιασμός; Αειφορικός σχεδιασμός; Παιγνιώδης μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.