Ανάπτυξη της ηθικότητας, διαμόρφωση της ταυτότητας και ανεξαρτητοποίηση από τους γονείς κατά την εφηβεία

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής ήταν να διερευνήσει την ανάπτυξη των ηθικών κρίσεων σε συνάρτηση με τη διαμόρφωση της ψυχολογικής ταυτότητας και την αυτονομία της συμπεριφοράς σε εφήβους, μαθητές λυκείου. Οι μεταβλητές αυτές μελετήθηκαν τόσο ως προς τη μεταξύ τους σχέση όσο και σε σχέση με άλλες ψυχολογικές παραμέτρους των εφήβων και των μητέρων τους. Όσον αφορά τους εφήβους, συνεκτιμήθηκαν ο συναισθηματικός δεσμός γονέων-εφήβων, το κέντρο ελέγχου και η πίστη στο δίκαιο κόσμο. Όσον αφορά τις μητέρες, εξετάστηκαν τα ηθικά σχήματα με βάση τα οποία διατυπώνουν τις ηθικές τους κρίσεις, η πίστη στο δίκαιο κόσμο, η άσκηση του γονεϊκού ρόλου και συγκεκριμένα το γονεϊκό ύφος, οι γονεϊκοί στόχοι και οι θρησκευτικές πρακτικές. Στην έρευνα συμμετείχαν 369 έφηβοι, μαθητές των τριών τάξεων του λυκείου και οι μητέρες τους. Στους εφήβους, χορηγήθηκαν τα παρακάτω ψυχομετρικά εργαλεία: α) αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο για την συλλογή δημογραφικών στοιχείων (Παυλόπουλος, 2006), β) η κλίμακα Defin ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this doctoral thesis was to investigate the development of moral judgments in relation to psychological identity formation and behavioural autonomy in adolescent high-school students. These variables were studied both in relation to each other and in relation to other aspects of psychological functioning of adolescents and their mothers. With regard to adolescents, parent-adolescent emotional attachment, locus of control, and belief in a just world were examined. With regard to mothers, the moral schemas based on which they formulate their judgments, belief in the just world, exercise of parental role and specifically parenting style, parenting goals, and religious practices were examined. Three hundred and sixty-nine (369) adolescent students enrolled in all three high-school grades and their mothers participated in the study. Adolescents were administered the following psychometric tools: a) self-devised questionnaire to collect demographic data (Παυλόπουλος, 2006), b) ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56516
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56516
ND
56516
Εναλλακτικός τίτλος
Morality development, identity formation and individuation from parents in adolescence
Συγγραφέας
Γεωργαντή, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Αργύριος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννίτσας Νικόλαος
Μπεζεβέγκης Ηλίας
Χατζηχρήστου Χρυσή
Κανελλοπούλου Βασιλική
Ίσαρη Φιλία
Πολυχρόνη Φωτεινή
Ράλλη Ασημίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ηθικές κρίσεις; Ψυχολογική ταυτότητα; Αυτονομία της συμπεριφοράς; Κέντρο ελέγχου; Πίστη στον δίκαιο κόσμο; Γονεϊκό ύφος και στόχοι; Θρησκευτικές πρακτικές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)