Περίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να καλλιεργήσει την αυτονομία των μαθητών στην ακαδημαϊκή συγγραφή στη δεύτερη γλώσσα με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων αιχμής, όπως ιστολόγια, wikis, έγγραφα Google και βίντεο. Συγκεκριμένα, η παρούσα διατριβή αναφέρεται σε μια ατομική έρευνα δράσης εκπαιδευτικού που διεξήχθη κατά τη διάρκεια δύο ακαδημαϊκών εξαμήνων σε 2 διαφορετικές κοόρτες πρωτοετών φοιτητών που φοιτούν σε ιδιωτικό κολέγιο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Αθήνα. Ξεκίνησα την έρευνα με στόχο να προωθήσω την αυτονομία των φοιτητών στο γραπτό λόγο με την ενσωμάτωση νέων μέσων στην τάξη της ακαδημαϊκής γραφής, ώστε να τους προετοιμάσω για τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής. Επίσης, είχα ως στόχο να διερευνήσω τις αντιλήψεις των μαθητών σχετικά με την αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής ανατροφοδότησης και του διαδικτυακού αναστοχασμού. Μεθοδολογία: Μεθοδολογία: Στο έργο αυτό υιοθετήθηκε η μεθοδολογία έρευνας δράσης για εκπαιδευτικούς. Ως εκπαιδευτικός-ερευνητής, έκανα διάγνωση των μαθ ...
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να καλλιεργήσει την αυτονομία των μαθητών στην ακαδημαϊκή συγγραφή στη δεύτερη γλώσσα με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων αιχμής, όπως ιστολόγια, wikis, έγγραφα Google και βίντεο. Συγκεκριμένα, η παρούσα διατριβή αναφέρεται σε μια ατομική έρευνα δράσης εκπαιδευτικού που διεξήχθη κατά τη διάρκεια δύο ακαδημαϊκών εξαμήνων σε 2 διαφορετικές κοόρτες πρωτοετών φοιτητών που φοιτούν σε ιδιωτικό κολέγιο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Αθήνα. Ξεκίνησα την έρευνα με στόχο να προωθήσω την αυτονομία των φοιτητών στο γραπτό λόγο με την ενσωμάτωση νέων μέσων στην τάξη της ακαδημαϊκής γραφής, ώστε να τους προετοιμάσω για τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής. Επίσης, είχα ως στόχο να διερευνήσω τις αντιλήψεις των μαθητών σχετικά με την αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής ανατροφοδότησης και του διαδικτυακού αναστοχασμού. Μεθοδολογία: Μεθοδολογία: Στο έργο αυτό υιοθετήθηκε η μεθοδολογία έρευνας δράσης για εκπαιδευτικούς. Ως εκπαιδευτικός-ερευνητής, έκανα διάγνωση των μαθησιακών προβλημάτων, σχεδίασα, παρατήρησα, ενήργησα και προβληματίστηκα, ακολουθώντας ένα μοντέλο έρευνας δράσης δύο κύκλων. Κατά τη διάρκεια αυτής της μελέτης χρησιμοποιήθηκε μια τεράστια ποικιλία εργαλείων μέτρησης: δεδομένα από αντικείμενα, ημερολόγιο του ερευνητή, ημιδομημένες συνεντεύξεις. Η μελέτη αυτή συμπληρώνεται επίσης από τα ποιοτικά δεδομένα που ελήφθησαν από τα διαδικτυακά χαρτοφυλάκια των μαθητών και τα βίντεο που χρησιμοποιήθηκαν για να παρουσιάσουν τους προβληματισμούς των μαθητών σχετικά με τη συγγραφική τους αυτονομία. Ευρήματα της έρευνας: Η θεματική ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων έδειξε ότι η ενσωμάτωση των wikis και των ιστολογίων στον 1ο κύκλο ενθάρρυνε τη συνεργασία, την αυτομάθηση μέσω της τεχνολογίας και τον αναστοχασμό στο μάθημα της γραφής. Αν και οι επιλογές του διδάσκοντος στις εκπαιδευτικές μεθόδους και τα εργαλεία επηρέασαν την εμπλοκή και την αυτονομία των μαθητών στη συγγραφήΗ βελτίωση της διδακτικής μεθοδολογίας και η αλλαγή των τεχνολογικών εργαλείων στον κύκλο 2 οδήγησαν στην ανακάλυψη ενός αποτελεσματικού μοντέλου γραφής. Οι μαθητές ανέφεραν παιδαγωγικά οφέλη από τη διαδικτυακή ανατροφοδότηση μέσω του Google Drive στις δεξιότητες συνεργασίας, στη γλωσσική επίγνωση, στην επίγνωση του έργου και στην κριτική σκέψη. Επίσης, η αυτοαξιολόγηση και η κριτική σκέψη καλλιεργήθηκαν μέσω του αναστοχασμού σε vlogs. Συνολικά, οι μαθητές υποστήριξαν ότι επωφελήθηκαν από την αυτόνομη μάθηση με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών, καθώς ανέπτυξαν μια συνεργατική κουλτούρα, ασχολήθηκαν με τη διαδικτυακή γραφή εντός και εκτός τάξης, ανέπτυξαν τον ψηφιακό τους γραμματισμό και ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους στη συγγραφή.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The purpose of this study was to cultivate students’ autonomy in second language writing with the use of cutting edge technology tools such as blogs wikis, Google docs and videos. Specifically, this thesis reports on an individual teacher action research that has been conducted over two academic semesters in 2 different cohorts of freshmen ESL students who study in a private higher Education college in Athens. I started the research with the aim to promote learners’ autonomy in writing by integrating new media tools in the ESL classroom to prepare them for the challenges of the digital writing era. Also, I aimed to explore students’ perceptions on the effectiveness of on-line peer-feedback and on-line reflection. Methodology: An individual-teacher action research methodology was adopted in this project. As a teacher-researcher, I made a diagnosis of learning problems, I planned, I observed, I acted and I reflected, following a two cycles action research model. A vast variety of measure ...
The purpose of this study was to cultivate students’ autonomy in second language writing with the use of cutting edge technology tools such as blogs wikis, Google docs and videos. Specifically, this thesis reports on an individual teacher action research that has been conducted over two academic semesters in 2 different cohorts of freshmen ESL students who study in a private higher Education college in Athens. I started the research with the aim to promote learners’ autonomy in writing by integrating new media tools in the ESL classroom to prepare them for the challenges of the digital writing era. Also, I aimed to explore students’ perceptions on the effectiveness of on-line peer-feedback and on-line reflection. Methodology: An individual-teacher action research methodology was adopted in this project. As a teacher-researcher, I made a diagnosis of learning problems, I planned, I observed, I acted and I reflected, following a two cycles action research model. A vast variety of measurement tools have been used during this longitudinal study: data from artifacts, researcher’s journal, semi-structured interviews. This study is also supplemented by the qualitative data obtained from students’ online portfolios and videos that have been used to present students’ reflections regarding their writing autonomy. Research findings: The qualitative data thematic analysis showed that the integration of wikis and blogs in cycle 1 encouraged collaboration, self - learning via technology and reflection in the writing class. Though instructor’s choices in training methods and tools impacted students’ engagement and autonomy in writing. Improvement in teaching methodology and change in technology tools in cycle 2 lead to the discovery of an effective writing model. Students reported gains from online peer feedback via Google Drive in cooperative skills, language awareness, task awareness and critical thinking. Also, self- assessment and critical thinking were cultivated via reflection in vlogs. Overall, students claimed that they have benefitted from autonomous learning by using modern technologies since they developed a collaborative culture, engaged in online writing in and out of class, developed their digital literacy and built their confidence in writing.
περισσότερα