Η διδασκαλία της προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας στο μάθημα της φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αποτελείται από τρεις έρευνες.Σκοπός της πρώτης έρευνας ήταν να περιγράψει το πλαίσιο της πρακτικής έρευνας δράσης και τον τρόπο που εφαρμόστηκε από έναν εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.), στην προσπάθειά του να κατανοήσει περισσότερο το μοντέλο Διδασκαλίας Προσωπικής και Κοινωνικής Υπευθυνότητας (Teaching Personal and Social Responsibility ή TPSR) στην πράξη και να βελτιώσει την εφαρμογή του. Οι εννέα στρατηγικές διδασκαλίας ενός εργαλείου παρατήρησης και αναστοχασμού, γνωστού και ως Εργαλείου Αξιολόγησης της Διδασκαλίας με βάση την Υπευθυνότητα (Tool for Assessing Responsibility-based Education ή TARE), τεκμηρίωσαν και διαμόρφωσαν την εφαρμογή του TPSR και τη διαδικασία ανάπτυξης διδακτικών περιεχομένων. Επιμέρους τακτικές, που συμπεριλαμβάνονταν σε καθεμιά από τις παραπάνω στρατηγικές διδασκαλίας, προσαρμόστηκαν στις υπάρχουσες ή επινοήθηκαν από την αρχή προκειμένου να ικανοποιήσουν τις περιστασιακές ανάγκες κάθε μαθήματος. Η συγκεκριμένη έρευνα δράση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral dissertation consists of three studies.The aim of the 1st study was to describe the practical inquiry framework and how it was applied by a full time Physical Education (PE) teacher in a public elementary school, as he tried to increase his understanding of the Teaching Personal and Social Responsibility (TSPR) model in practice and improve implementation of the model. The nine teaching strategies from an observational and post-teaching reflection tool called the Tool for Assessing Responsibility-based Education (TARE) documented and shaped TPSR implementation and curriculum development process. Particular tactics relative to each strategy were adapted or created to meet situational needs of teaching. This practical inquiry project through in-school PE provided the PE teacher with the opportunity to exploit the structures and strategies of TPSR to change his teaching practice in ways that better reflected his teaching philosophy and what he wanted to impart in his ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51962
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51962
ND
51962
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching personal and social responsibility through physical education in elementary school
Συγγραφέας
Κουτελίδας, Αχίλλειος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Διαιτολογίας. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Διγγελίδης Νικόλαος
Παπαϊωάννου Αθανάσιος
Γούδας Μάριος
Wright Paul
Θεοδωράκης Ιωάννης
Χατζηγεωργιάδης Αντώνιος
Χασάνδρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μοντέλο διδασκαλίας; Προσωπική υπευθυνότητα; Κοινωνική υπευθυνότητα; ΔΠΚΥ; Χέλλισον, Ντον; Ερωτηματολόγιο; Συνέντευξη; Πρακτική έρευνα δράσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)