Εκτελεστικές λειτουργίες, μαθηματική και λεκτική συλλογιστική κατά τη σχολική ηλικία: μελέτη παρέμβασης για τον ρόλο της ενσυνειδησίας

Περίληψη

Θεωρώντας κρίσιμους παράγοντες για τη γνωστική ανάπτυξη του ατόμου τόσο την ενσυνειδησία, όσο και τις εκτελεστικές λειτουργίες, η παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση, μέσω ενός προγράμματος παρέμβασης στις μεταγνωστικές διεργασίες, του ρόλου της ενσυνειδησίας στις εκτελεστικές λειτουργίες της αναστολής, μετατόπισης και εργαζόμενης μνήμης, αλλά και της επίλυσης προβλημάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 137 μαθητές, ηλικίας 10 και 12 ετών. Εξετάστηκαν ατομικά, σε τρεις φάσεις. Στην πρώτη φάση εξετάστηκαν με τα εξής έργα: α) μία συστοιχία γλωσσικών και μαθηματικών έργων που διέφεραν ως προς την πολυπλοκότητά τους, ενώ τους ζητήθηκε να περιγράψουν, μέσω της μεθόδου της εκφωνούμενης σκέψης, τον τρόπο που ακολούθησαν για την επεξεργασία των έργων, β) μία σειρά από έργα σε ηλεκτρονική μορφή, που αφορούν στην αναστολή, τη μετατόπιση και την εργαζόμενη μνήμη, και γ) τις μήτρες RAVEN για τον προσδιορισμό της ρέουσας νοημοσύνης. Με βάση την επίδοση στο RAVEN test, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Considering both cognizance and executive functions as crucial factors for cognitive development, the present study aimed at investigating, through a training program on metacognitive processes, the role that cognizance has on the executive functions of inhibition, shifting, and working memory but also on the problem-solving skills. One hundred thirty-seven students, aged 10 and 12 years participated in the study. They were tested individually, in three phases. In the first phase, the were tested with: a) a battery of verbal and mathematical tasks that differed in their complexity, while they were asked to describe, through the method of thinking aloud, the way they followed for the processing of the tasks; b) a series of computerized tasks addressed inhibition, shifting and working memory; c) the RAVEN matrices for the determination of their fluid intelligence. On the basis of their performance on RAVEN test, the participants were divided into three, equal in their intelligence, sub ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51238
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51238
ND
51238
Εναλλακτικός τίτλος
Executive functions, mathematical and verbal reasoning during school age: a training program for the role of cognizance
Συγγραφέας
Μιχαλακούδη, Αποστολία (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μακρής Νικόλαος
Σακκά Δέσποινα
Πλατσίδου Μαρία
Γωνίδα Ελευθερία
Πνευματικός Δημήτριος
Καρούσου Αλεξάνδρα
Καζή Σμαράγδα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Πειραματικη και Γνωστική ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ενσυνειδησία; Εκτελεστικές λειτουργίες; Αναστολή; Μετατόπιση; Εργαζόμενη μνήμη; Λεκτική συλλογιστική; Μαθηματική συλλογιστική; Επίλυση προβλημάτων; Γνωστική επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)