Η ποίηση για παιδιά των Γιάννη Ρίτσου και Κώστα Μόντη υπό το φως της συναλλακτικής θεωρίας της L. M. Rosenblatt: θεωρητικές και διδακτικές προσεγγίσεις
Περίληψη
Με την παρούσα διατριβή επιδιώκουμε να συνεισφέρουμε στο πεδίο μελέτης για την ποίηση για παιδιά. Εξετάζουμε το έργο δύο σπουδαίων λογοτεχνών της Ελλάδας και της Κύπρου, των Γιάννη Ρίτσου και Κώστα Μόντη, αντίστοιχα. Αντικείμενο μελέτης αποτελούν οι παιδικές ποιητικές συλλογές των εν λόγω ποιητών, καθώς και άλλα ποιήματά τους που μπορούν να διαβαστούν από παιδιά. Για τις ανάγκες εκπόνησης αυτής της διατριβής, λάβαμε υπόψη μας τις σύγχρονες απόψεις για το παιδί-αναγνώστη, την ποίηση για παιδιά (θεωρία και διδακτική), καθώς και το ιστορικο-κοινωνικό πλαίσιο της εποχής στο οποίο έζησαν και δημιούργησαν οι δύο ποιητές. Το θεωρητικό εργαλείο για την ανάλυσή μας αποτελεί η Συναλλακτική θεωρία τής Louise Michelle Rosenblatt, βάση τής οποίας αποτελεί η ισότιμη συναλλαγή κειμένου-αναγνώστη. Δίχως να παραμερίζεται το κείμενο, δίνεται έμφαση στην υποκειμενική ανταπόκριση του αναγνώστη η οποία πραγματοποιείται με βάση τις δομημένες εμπειρίες του/βιώματα από τη ζωή, τη γλώσσα και τη λογοτεχνία, καθ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Through this thesis we aim to contribute to the field of studies in poetry for children. We study the work of two great writers of Greece and Cyprus, Giannis Ritsos and Costas Montis respectively. The focus of our study is the children's poetry books of these poets, as well as other poems by Ritsos and Montis that could be read by children. For this thesis we examined the modern views on the child-reader, poetry for children (theory and pedagogy), as well as the chronological context in which the two poets lived and wrote. The theoretical tool for our study is the Transactional Theory of Louise Michelle Rosenblatt, which is based on the equal text-reader transaction. Without ignoring the text, emphasis is placed on the reader's subjective response, which is based on his/her structured experiences from life, language and literature, as well as his/her emotional and mental participation in the recration of the text. Also, according to the pedagogic context of Transactional Theory, the ch ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.13 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.