Γραμματισμός ενηλίκων μεταναστών σε διαπολιτισμικό περιβάλλον, ως κοινωνικο-πολιτική και πολυτροπική πρακτική: μια παιδαγωγική προσέγγιση θεμελιωμένη στη θεωρία του Paulo Freire

Περίληψη

Η προσέγγιση του γραμματισμού ως κοινωνικο-πολιτική και πολυτροπική πρακτική αποτελεί μια απάντηση στις πολλαπλές μορφές γραμματισμού που απαιτούνται από το διεθνοποιημένο τοπίο της γλωσσικής και πολιτισμικής πολυμορφίας και από τις νεο-αναδυόμενες πλουραλιστικές μορφές των κειμενικών κόσμων και της ιδιότητας του πολίτη. Εν τούτοις, ο γραμματισμός των ενηλίκων που ανήκουν σε πολύμορφες γλωσσικές και πολιτισμικές μη ηγεμονικές κοινωνικές ομάδες, κατά κύριο λόγο, αντιμετωπίζεται ως ένα σύνολο διακριτών δεξιοτήτων και στόχων και όχι ως κριτική πράξη, η οποία απαρτίζεται από σκέψη και δράση. Οι στενά ιδεολογικά οριοθετημένες και αποπλαισιωμένες εννοιοδοτήσεις του γραμματισμού αυτών των κοινωνικών ομάδων στην εκπαιδευτική πράξη δεν προωθούν την κατανόηση της δυναμικής διάδρασης της γνώσης που προκύπτει από τη διερεύνηση των πολλαπλών ρητών ή υπόρρητων μορφών/δομών της κοινωνίας και δεν εστιάζουν στο μεταβαλλόμενο τοπίο των επικοινωνιακών διόδων που συναρθρώνεται από πολλαπλά σημειωτικά συστ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Conceptualizing literacy as a socio-political and multimodal practice is a response to the multiple forms of literacy required by both the internationalized landscape of linguistic and cultural diversity and the newly emerging pluralistic forms of textual worlds and citizenship. However, literacy of adults belonging to diverse linguistic and cultural non-privileged social groups, is primarily seen as a set of distinct skills and goals, rather than a critical act, consisting of thought and action. The narrowly ideologically demarcated and decontextualized notions of literacy of these social groups in educational practice, do not promote an understanding of the dynamic interaction of knowledge that emerges from exploring multiple explicit or implicit forms/structures of society. In addition, they do not focus on the evolving landscape of the communication channels, which are articulated by multiple semiotic systems, where the verbal form of language ceases to be the dominant resource for ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49736
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49736
ND
49736
Εναλλακτικός τίτλος
Literacy of adult immigrants in an intercultural environment as a socio-political and multimodal practice: a pedagogical approach grounded on the theory of Paulo Freire
Συγγραφέας
Φίστα, Γλυκερία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Γρόλλιος Γεώργιος
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Λιάμπας Αναστάσιος
Τουτρούρας Χρήστος
Γιώτη Λαμπρίνα
Παπαδοπούλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμικό/ετερογενές περιβάλλον; Απελευθερωτική παιδαγωγική; Μετασχηματιστική παιδαγωγική; Κριτική συνειδητοποίηση - κριτικοί [πολυ]γραμματισμοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)