Περίληψη
Η βαθμολόγηση και η αποτύπωση των βαθμών είναι θεμελιώδη στοιχεία σχεδόν σε κάθε εκπαιδευτικό σύστημα. Η βαθμολόγηση έχει να κάνει με την αξιολόγηση από τη μεριά του εκπαιδευτικού - διαμορφωτική ή αθροιστική – της επίδοσης των μαθητών. Η αποτύπωση στους ελέγχους προόδου , συνιστά τον τρόπο με τον οποίο κοινοποιούνται στους μαθητές, τους γονείς, ή άλλους τα αποτελέσματα αυτών των αξιολογήσεων. Λόγω της θεμελιώδους φύσης και των δύο, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να διασφαλίσουν ότι η βαθμολόγηση και η ακόλουθη αποτύπωση των βαθμών πληρούν τα κριτήρια εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Και εξαιτίας του σκοπού της επικοινωνίας που κατά βάση υπηρετούν οι βαθμοί, οι εκπαιδευτικοί πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι η βαθμολόγηση και η ακόλουθη αποτύπωση των αποτελεσμάτων έχουν νόημα και ακρίβεια και διέπονται από δικαιοσύνη.Σκοπός της βαθμολόγησης είναι να περιγράψει το πόσο καλά έχουν επιτύχει οι μαθητές τους μαθησιακούς στόχους ή τους στόχους που έχουν τεθεί για μια τάξη ή ένα μάθημα. Οι βαθμοί ...
Η βαθμολόγηση και η αποτύπωση των βαθμών είναι θεμελιώδη στοιχεία σχεδόν σε κάθε εκπαιδευτικό σύστημα. Η βαθμολόγηση έχει να κάνει με την αξιολόγηση από τη μεριά του εκπαιδευτικού - διαμορφωτική ή αθροιστική – της επίδοσης των μαθητών. Η αποτύπωση στους ελέγχους προόδου , συνιστά τον τρόπο με τον οποίο κοινοποιούνται στους μαθητές, τους γονείς, ή άλλους τα αποτελέσματα αυτών των αξιολογήσεων. Λόγω της θεμελιώδους φύσης και των δύο, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να διασφαλίσουν ότι η βαθμολόγηση και η ακόλουθη αποτύπωση των βαθμών πληρούν τα κριτήρια εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Και εξαιτίας του σκοπού της επικοινωνίας που κατά βάση υπηρετούν οι βαθμοί, οι εκπαιδευτικοί πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι η βαθμολόγηση και η ακόλουθη αποτύπωση των αποτελεσμάτων έχουν νόημα και ακρίβεια και διέπονται από δικαιοσύνη.Σκοπός της βαθμολόγησης είναι να περιγράψει το πόσο καλά έχουν επιτύχει οι μαθητές τους μαθησιακούς στόχους ή τους στόχους που έχουν τεθεί για μια τάξη ή ένα μάθημα. Οι βαθμοί θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν τις επιδόσεις των μαθητών σε συγκεκριμένα κριτήρια μάθησης. Η καθιέρωση σαφώς καθορισμένων κριτήριων για τους βαθμούς καθιστά τη διαδικασία βαθμολόγησης πιο δίκαιη και ισότιμη. Δυστυχώς, διαφορετικοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν συχνά πολύ διαφορετικά κριτήρια για τον προσδιορισμό των βαθμούς των μαθητών τους, και οι μαθητές συχνά δεν είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τα εν λόγω κριτήρια.Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να ανακαλύψει τους παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους οι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τη βαθμολόγηση και τις αντιλήψεις τους γενικά ως προς τους βαθμούς και το ρόλο που πιστεύουν ότι επιτελούν. Παράλληλα μελετά τις απόψεις τους ως προς την ένταξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στις τάξεις γενικής εκπαίδευσης, και πώς αυτές επηρεάζουν τις πρακτικές βαθμολόγησης που τελικώς υιοθετούν. Άλλοι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη είναι η αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών, η χρήση διαφοροποιημένης διδασκαλίας και οι πιθανές επιπτώσεις τους στη βαθμολόγηση. Στην έρευνα συμμετείχαν 808 εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης και από τις 13 περιφέρειες της χώρας, εξαιρουμένων εκείνων που υπηρετούν σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Από αυτούς, 465 (58%) υπηρετούσαν σε δημοτικά σχολεία και 343 (42%) σε Γυμνάσια και Λύκεια .Ειδικότερα το 21% υπηρετούσε σε Γυμνάσια και το 18% σε Λύκεια. Οι γυναίκες αποτελούσαν το 66 % του συνολικού δείγματος και οι άντρες το 34 %. Η εν λόγω έρευνα κατέδειξε ότι υπάρχει μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία ανάμεσα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην πρωτοβάθμια υπερτερεί μια ενταξιακή φιλοσοφία που θέτει ως μέτρο πάντων το μαθητή. Αυτό με τη σειρά του συμπαρασύρει και την εφαρμογή σε μεγαλύτερο βαθμό της διαφοροποιημένης διδασκαλίας αλλά και μια πιο κριτική στάση σε σχέση με τους βαθμούς. Ακόμη οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας δηλώνουν ότι αισθάνονται περισσότερο αποτελεσματικοί σε σχέση με τους συναδέλφους τους στην δευτεροβάθμια. Επιπροσθέτως, στο γυμνάσιο η κατάσταση διαφαίνεται να είναι λίγο καλύτερη απ’ ότι στο Λύκειο, τουλάχιστο σε ότι αφορά στο θέμα της διαφοροποίησης της διδασκαλίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Grading and reporting are foundational elements in nearly every educational system. Grading represents teachers' evaluations — formative or summative — of students' performance. Reporting is how the results of those evaluations are communicated to students, parents, or others. Because of their fundamental nature, educators must ensure that grading and reporting always meet the criteria for validity and reliability. And because of their primary communication purpose, educators must also ensure that grading and reporting are meaningful, accurate, and fair.The purpose of grading is to describe how well students have achieved the learning objectives or goals established for a class or course of study. Grades should reflect students' performance on specific learning criteria. Establishing clearly articulated criteria for grades makes the grading process more fair and equitable. Unfortunately, different teachers often use widely varying criteria in determining students' grades, and students ...
Grading and reporting are foundational elements in nearly every educational system. Grading represents teachers' evaluations — formative or summative — of students' performance. Reporting is how the results of those evaluations are communicated to students, parents, or others. Because of their fundamental nature, educators must ensure that grading and reporting always meet the criteria for validity and reliability. And because of their primary communication purpose, educators must also ensure that grading and reporting are meaningful, accurate, and fair.The purpose of grading is to describe how well students have achieved the learning objectives or goals established for a class or course of study. Grades should reflect students' performance on specific learning criteria. Establishing clearly articulated criteria for grades makes the grading process more fair and equitable. Unfortunately, different teachers often use widely varying criteria in determining students' grades, and students often aren't well-informed about those criteria.Furthermore, the purpose of this study is to discover teachers’ attitudes towards inclusion in the general education classroom, and how these attitudes affect their grading practices. Other factors that are taken into consideration are teachers' efficacy, the use of differentiated instruction and their possible effects in grading. The survey involved 808 primary and secondary general education teachers from all 13 regions of the country, excluding Special Education teachers. Of these, 465 (58%) served in elementary schools and 343 (42%) in Junior High schools and High schools (Gymnasiums and Lyceums).In particular, 21% were serving in Gymnasiums and 18% in Lyceums. Women accounted for 66% of the total sample and men for 34%.The research has shown that there is a completely different philosophy between primary and secondary education. Primary education is dominated by an inclusive philosophy that sets the pupil as a measure of all. This results to the implementation of differentiated instruction to a greater extent and also to a more critical attitude towards grades. Moreover, primary teachers state that they feel more effective than their colleagues in secondary education. The situation in Gymnasiums appears to be better than in Lyceums, as far as differentiated instruction is concerned.
περισσότερα