Τα χαρακτηριστικά των κοινωνικών σχέσεων που διαμορφώνονται ανάμεσα στους μαθητές με ήπια νοητική ανεπάρκεια και στους συνομηλίκους τους στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Η εκπαιδευτική πολιτική της ένταξης των μαθητών με αναπηρίες στα σχολεία γενικής αγωγής στη χώρα μας, εστιάζει κυρίως στη συμμετοχή αυτών των μαθητών στο κοινό αναλυτικό πρόγραμμα, ενώ υποβαθμίζει τη σημασία των σχέσεων και της αποδοχής τους στην ομάδα των συνομηλίκων. Η κουλτούρα των συνομηλίκων παίζει ρυθμιστικό και ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και της κοινωνικής υπόστασης του ανθρώπου. Σύμφωνα με την προσέγγιση της συμβολικής αλληλεπίδρασης, μέσα από τις ομάδες των συνομηλίκων το παιδί επιχειρεί συλλογικά να οριοθετήσει την εξουσία των ενηλίκων, να αναλάβει την ευθύνη του εαυτού και της ζωής του και να προετοιμάσει την είσοδό του στο κόσμο των ενηλίκων. Παρόλο που τα σχετικά ερευνητικά δεδομένα στη χώρα μας είναι περιορισμένα, η ένταξη και αποδοχή στην ομάδα των συνομηλίκων για τους μαθητές με ήπια νοητική ανεπάρκεια (Η.Ν.Α.) φαίνεται να συνιστά ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα, το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας στην παρούσα διατρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In Greece the policy of inclusion for students with disabilities into general education classes focuses mainly on the degree of participation in a common curriculum, while it undermines the importance of peer relations and acceptance by peer groups. Peer culture plays a particularly regulatory and significant role in the development of the individual’s personality and of their social status. According to the symbolic interaction perspective, through peer groups the child attempts to limit adult authority, to take up responsibility for themselves and their lives and to prepare their entrance to the world of adults. Despite the limited research data in Greece, inclusion in and acceptance of students with mild intellectual disabilities (MID) by peer groups seem to be issues of particular importance, which the present dissertation actually attempts to investigate. The research hypothesis assumed that MID students would be viewed as lower in social standing among their peers, resulting in t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35753
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35753
ND
35753
Εναλλακτικός τίτλος
Characteristics of social relations among primary school students with mild intellectual disabilities and their peers
Συγγραφέας
Ευκαρπίδης, Πολυχρόνιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπάρμπας Γεώργιος
Τζουριάδου Μαρία
Μπίκος Κωνσταντίνος
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Καραγιάννη Παναγιώτα
Μενεξές Γεώργιος
Βουγιούκας Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ήπια νοητική ανεπάρκεια; Κουλτούρα συνομηλίκων; Κοινωνική ένταξη; Σχέσεις μαθητών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
363 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)