Η αποτελεσματικότητα του ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος Cygnet σε γονείς παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος

Περίληψη

Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) είναι μία δια βίου νευροαναπτυξιακή διαταραχή η οποία επηρεάζει την κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία του ατόμου και συνοδεύεται από την παρουσία περιορισμένων ενδιαφερόντων και επαναλαμβανόμενων συμπεριφορών (APA, 2013). Η ψυχοσυναισθηματική επιβάρυνση της οικογένειας του ατόμου με ΔΑΦ είναι σημαντική και διαρκεί για όλη τους τη ζωή. Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι η μελέτη της αποτελεσματικότητας του ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος Cygnet στην ψυχοσυναισθηματική κατάσταση των γονέων παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Η αναγκαιότητα της παρούσας μελέτης προέκυψε από τη διαπίστωση ότι οι περισσότερες έρευνες για την αποτελεσματικότητα των ψυχοεκπαιδευτικών προγραμμάτων για γονείς επικεντρώνονται κυρίως στη βελτίωση του παιδιού με ΔΑΦ και όχι στην επίδραση τους στη βελτίωση της ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης των γονέων. Με την παρούσα έρευνα μελετήθηκε η μεταβολή των δεικτών άγχους, ψυχοσωματικών συμπτωμάτων άγχους, κατάθλιψης, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Autism Spectrum Disorder (ASD) is a lifelong neurodevelopmental disorder that affects the individual's ability for social interaction and communication and is accompanied by the presence of limited interests and repetitive behaviors (the limitation of interests and the presence of repetitive behaviors) (APA, 2013). The psycho-emotional burden of a person's family with ASD is severe and lasts for their entire life. The purpose of this paper is to study the effectiveness of the Cygnet psychoeducational program in the psychoemotional state of the parents of children with ASD. The necessity of this study arose from the lack of research on the effectiveness of parental psychoeducational programs as related to improving the psychoemotional condition of the parents, as most of the existing research focuses on the improvement of the child with ASD. This study investigated the change in anxiety, psychosomatic stress symptoms, depression, self-esteem, parental stress, parental self-efficacy, and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40988
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40988
ND
40988
Εναλλακτικός τίτλος
The effectivness of the Cygnet psychoeducational program in parents of children with autistic spectrum disorder
Συγγραφέας
Φούσκα, Στεφανία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βασιλόπουλος Στέφανος
Λαμπροπούλου Βενέττα
Μπρούζος Ανδρέας
Νικολάου Γεώργιος
Δημάκος Ιωάννης
Τσεσμελή Στυλιανή
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχοεκπαίδευση; Διαταραχή αυτιστικού φάσματος; Γονείς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
325 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)