Περίληψη
Στο παρόν έργο ερευνάται το θέμα της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου στην ξένη γλώσσα τόσο όταν αυτή αποτελεί στόχο διδασκαλίας όσο και όταν ορίζεται ως στόχος αξιολόγησης.Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας προτείνω ένα νέο μοντέλο διδασκαλίας και κατασκευάζω ένα ανεπίσημο τεστ για την αξιολόγηση της παραγωγής προφορικού λόγου. Για την κατασκευή αυτού του τεστ λαμβάνονται υπόψη η κλασική θεωρία του τεστ και αρχές της διδακτικής που προτείνονται από τη θεωρία του Κονστρουκτιβισμού, αρχές πολύ σημαντικές για να είναι το τεστ φιλικό προς τους υποψηφίους. Για να μπορούν οι υποψήφιοι να προετοιμαστούν για ένα τέτοιο τεστ, προτείνω στην πορεία της έρευνας ένα διδακτικό μοντέλο, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η προώθηση της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου στο μάθημα της ξένης γλώσσας από την οπτική γωνία του Κονστρουκτιβισμού. Ορισμένες σημαντικές αρχές του διδακτικού μοντέλου είναι η επιλογή θεματικών περιοχών από τους μαθητές, η γνωριμία του μαθητή και ο σεβασμός της προσωπικότητάς ...
Στο παρόν έργο ερευνάται το θέμα της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου στην ξένη γλώσσα τόσο όταν αυτή αποτελεί στόχο διδασκαλίας όσο και όταν ορίζεται ως στόχος αξιολόγησης.Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας προτείνω ένα νέο μοντέλο διδασκαλίας και κατασκευάζω ένα ανεπίσημο τεστ για την αξιολόγηση της παραγωγής προφορικού λόγου. Για την κατασκευή αυτού του τεστ λαμβάνονται υπόψη η κλασική θεωρία του τεστ και αρχές της διδακτικής που προτείνονται από τη θεωρία του Κονστρουκτιβισμού, αρχές πολύ σημαντικές για να είναι το τεστ φιλικό προς τους υποψηφίους. Για να μπορούν οι υποψήφιοι να προετοιμαστούν για ένα τέτοιο τεστ, προτείνω στην πορεία της έρευνας ένα διδακτικό μοντέλο, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η προώθηση της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου στο μάθημα της ξένης γλώσσας από την οπτική γωνία του Κονστρουκτιβισμού. Ορισμένες σημαντικές αρχές του διδακτικού μοντέλου είναι η επιλογή θεματικών περιοχών από τους μαθητές, η γνωριμία του μαθητή και ο σεβασμός της προσωπικότητάς του, η αξιολόγηση της διαδικασίας και της αποτελεσματικότητας μάθησης και η αξιολόγηση του μαθήματος από τον εκπαιδευτικό.Με το διδακτικό αυτό μοντέλο προώθησης της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου εισάγεται μια νέα οπτική στη διαμόρφωση του μαθήματος για τη διδασκαλία αυτής της γλωσσικής δραστηριότητας, κατά την οποία οι μαθητές μέσα από τις διάφορες ασκήσεις και τους διάφορους τύπους κοινωνικής μάθησης μπορούν να αναπτύξουν την ικανότητα της προφορικής επικοινωνίας στην ξένη γλώσσα, καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να εξασκηθούν στη ελεύθερη παραγωγή προφορικού λόγου. Στο πλαίσιο της κατασκευής του διδακτικού μοντέλου προώθησης της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου δείχνω μέσα από ένα „σενάριο διδασκαλίας” πώς το διδακτικό μοντέλο μπορεί να έχει πρακτική εφαρμογή στη διδασκαλία.Με τη διαμόρφωση του μαθήματος σύμφωνα με τη θεωρία του Κονστρουκτιβισμού και την προώθηση της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου μέσα στη διδακτική διαδικασία, καθίσταται δυνατή η προετοιμασία των μαθητευόμενων/υποψηφίων για ένα τεστ που κατασκευάστηκε κι αυτό βάσει των αρχών του Κονστρουκτιβισμού. Στο μοντέλο αξιολόγησης ικανότητας παραγωγής προφορικού λόγου που προτείνω στο έργο μου, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές επιπέδου Α, αξιολογείται η ικανότητα των μαθητών/υποψηφίων να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να ανταποκρίνονται σε οπτικά ή γλωσσικά ερεθίσματα με συνοχή λόγου. Για την αξιολόγηση των υποψηφίων προτείνεται ένα μεικτό σύστημα αξιολόγησης.Σύμφωνα με σημαντικές διαστάσεις της διδακτικής, της κατασκευής τεστ και της αξιολόγησης τεστ ολοκληρώνεται η έρευνα και η ανάλυση της ελεύθερης παραγωγής προφορικού λόγου ως στόχος διδασκαλίας και αξιολόγησης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Gegenstand dieser Arbeit ist die Erforschung des freien Sprechens als Lehr- und Testziel.Im Rahmen dieser Erforschung wird ein Modell zum Testen mündlicher Kompetenz entwickelt und ein informeller Test mündlicher Kompetenz konstruiert. Für die Entwicklung dieses Tests werden Dimensionen der Testkonstruktion, sowie auch Prinzipien der konstruktivistischen Didaktik berücksichtigt. Die Berücksichtigung dieser Prinzipien ist von großer Bedeutung, so dass der entwickelte Test kandidatenfreundlich ist. Damit sich die Lerner auf so einen Test vorbereiten können, schlage ich in dieser Arbeit auch ein didaktisches Modell vor, im Mittelpunkt dessen die Förderung des freien Sprechens im Fremdsprachenunterricht aus konstruktivistischer Sicht steht. Einige wichtige Prinzipien des neuen didaktischen Modells sind die Themenauswahl von den Lernern, das Kennenlernen der Lerner und die Berücksichtigung ihrer Persönlichkeit, die Evaluation des Lernprozesses und des Lernerfolgs durch die Lerner und die Ev ...
Gegenstand dieser Arbeit ist die Erforschung des freien Sprechens als Lehr- und Testziel.Im Rahmen dieser Erforschung wird ein Modell zum Testen mündlicher Kompetenz entwickelt und ein informeller Test mündlicher Kompetenz konstruiert. Für die Entwicklung dieses Tests werden Dimensionen der Testkonstruktion, sowie auch Prinzipien der konstruktivistischen Didaktik berücksichtigt. Die Berücksichtigung dieser Prinzipien ist von großer Bedeutung, so dass der entwickelte Test kandidatenfreundlich ist. Damit sich die Lerner auf so einen Test vorbereiten können, schlage ich in dieser Arbeit auch ein didaktisches Modell vor, im Mittelpunkt dessen die Förderung des freien Sprechens im Fremdsprachenunterricht aus konstruktivistischer Sicht steht. Einige wichtige Prinzipien des neuen didaktischen Modells sind die Themenauswahl von den Lernern, das Kennenlernen der Lerner und die Berücksichtigung ihrer Persönlichkeit, die Evaluation des Lernprozesses und des Lernerfolgs durch die Lerner und die Evaluation des Unterrichtsprozesses durch den Lehrer.Mit diesem didaktischen Modell zur Förderung des freien Sprechens gehe ich von einer Neugestaltung des Unterrichts für die Didaktisierung dieser Sprachaktivität aus, bei der die Lernenden durch verschiedene Übungen und Sozialformen im Fremdsprachenunterricht dazu befähigt werden, in der Fremdsprache mündlich kommunizieren zu können, indem ihnen das Üben des freien Sprechens als Möglichkeit steht. Im Rahmen der Entwicklung des didaktischen Modells zur Förderung des freien Sprechens im Fremdsprachenunterricht veranschauliche ich durch ein Unterrichtsszenario, wie das Modell in der didaktischen Praxis Anwendung finden kann.Indem der Unterricht nach der Theorie des Konstruktivismus gestaltet wird und das freie Sprechen in diesem Rahmen gefördert wird, ist die Vorbereitung auf einen Test, bei dem Prinzipien des Konstruktivismus respektiert werden, möglich. Beim in dieser Arbeit konstruierten Test zum Testen mündlicher Kompetenz, das sich an Lernende des A-Niveaus wendet, wird getestet, ob die Lernenden die Fähigkeit haben, an Gesprächen teilzunehmen und zusammenhängend monologisch zu sprechen. Für die Beurteilung der mündlichen Äußerungen der Testkandidaten, wird ein gemischtes System zur Bewertung vorgeschlagen.In dieser Arbeit wird das freie Sprechen als Lehr- und Testziel erforscht und zwar unter Berücksichtigung von wichtigen Dimensionen sowohl der Didaktisierung, als auch der Testentwicklung und der Testbeurteilung.
περισσότερα