Περίληψη
Σκοπός αυτής της διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση των συσχετισμών μεταξύ κειμένου, λογοτεχνικής γραφής και νέων τεχνολογιών στα πλαίσια της σύγχρονης πολιτισμικής παραγωγής σε συνάρτηση με τη χρήση ψηφιακών μέσων. Συγκεκριμένα, η διατριβή εστιάζει στη λογοτεχνική παραγωγή του Στήβεν Κινγκ, όπως αυτή διαμορφώνεται στις αρχές του εικοστού-πρώτου αιώνα εξαιτίας της χρήσης τόσο έντυπων όσο και ψηφιακών μέσων. Για το λόγο αυτό, η σύγκλιση της λογοτεχνίας με την τεχνολογία, ως συνέπεια της ψηφιακής επανάστασης που σημειώνεται μετά το 1945 αποτελεί τον κεντρικό άξονα της μελέτης αυτής. Με τον Κινγκ να αποτελεί τον κατεξοχήν συγγραφέα μυθιστορημάτων τρόμου για περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες, έμφαση δίνεται στον τρόπο που η χρήση ψηφιακών μέσων βοηθά τον συγγραφέα να αναζωογονήσει τη λογοτεχνική του τέχνη, παράλληλα οδηγώντας μας σε μια αναθεώρηση της παραδοσιακής γοτθικής γραφής. Για τους λόγους αυτούς, η διατριβή εξετάζει τις ποικίλες επιδράσεις αυτής της στροφής του Κινγκ στις π ...
Σκοπός αυτής της διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση των συσχετισμών μεταξύ κειμένου, λογοτεχνικής γραφής και νέων τεχνολογιών στα πλαίσια της σύγχρονης πολιτισμικής παραγωγής σε συνάρτηση με τη χρήση ψηφιακών μέσων. Συγκεκριμένα, η διατριβή εστιάζει στη λογοτεχνική παραγωγή του Στήβεν Κινγκ, όπως αυτή διαμορφώνεται στις αρχές του εικοστού-πρώτου αιώνα εξαιτίας της χρήσης τόσο έντυπων όσο και ψηφιακών μέσων. Για το λόγο αυτό, η σύγκλιση της λογοτεχνίας με την τεχνολογία, ως συνέπεια της ψηφιακής επανάστασης που σημειώνεται μετά το 1945 αποτελεί τον κεντρικό άξονα της μελέτης αυτής. Με τον Κινγκ να αποτελεί τον κατεξοχήν συγγραφέα μυθιστορημάτων τρόμου για περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες, έμφαση δίνεται στον τρόπο που η χρήση ψηφιακών μέσων βοηθά τον συγγραφέα να αναζωογονήσει τη λογοτεχνική του τέχνη, παράλληλα οδηγώντας μας σε μια αναθεώρηση της παραδοσιακής γοτθικής γραφής. Για τους λόγους αυτούς, η διατριβή εξετάζει τις ποικίλες επιδράσεις αυτής της στροφής του Κινγκ στις πρακτικές ανάγνωσης και γραφής καθώς και στους συγγραφικούς ρόλους και σκοπούς. Εστιάζοντας στις δυνατότητες αλλά και στους περιορισμούς των ψηφιακών μέσων σε σχέση με το περιεχόμενο και τη μορφή των έργων του Κινγκ, διερευνώνται οι σχέσεις που συνδέουν τη συγγραφική ομάδα του Κινγκ με το αναγνωστικό κοινό του για τη δημιουργία εμπλουτισμένων λογοτεχνικών εμπειριών μέσα στα πλαίσια της παρούσας συμμετοχικής κουλτούρας και υπό την πίεση της αδηφάγου βιομηχανίας του θεάματος. Στη συνέχεια, η διατριβή επιχειρεί να ρίξει φως στις πιο πρόσφατες πρακτικές μάρκετινγκ που εφαρμόζουν οι βιομηχανίες του βιβλίου και του θεάματος (σε σχέση πάντα με τη δημιουργική παραγωγή του Κινγκ), αποσκοπώντας στην αποκλειστική διάθεση υπερμεσικών προϊόντων (transmedia franchises) και στη δημιουργία μιας νέας καταναλωτικής συνείδησης η οποία έντονα επηρεάζει τον τρόπο γραφής και ανάγνωσης ενός λογοτεχνικού κειμένου. H διατριβή αυτή εστιάζει σε έντυπα μυθιστορήματα και νουβέλες του Κινγκ από τον εικοστό-πρώτο αιώνα, όπως Lisey’s Story (2006), Duma Key (2008), και Ur (2009). Στη συνέχεια, εξετάζει το διαδικτυακό διαδραστικό παιχνίδι Discordia (2009) και άλλα ηλεκτρονικά προγράμματα που εμφανίζονται στην επίσημη ιστοσελίδα του Κινγκ (StephenKing.com). Προσπάθεια γίνεται να ερμηνευτούν οι δυναμικές σχέσεις που αναπτύσσονται και οι νέες δυνατότητες που ανοίγονται μέσα από τις συγγραφικές πρακτικές του Κινγκ και την αμφιταλάντευση του συγγραφέα ανάμεσα σε διάφορα εκφραστικά μέσα και τεχνολογίες γραφής. Το θεωρητικό υπόβαθρο της διατριβής σχετίζεται με την Αφηγηματολογία, τις Σπουδές των Μέσων Επικοινωνίας, όπως και τις Σπουδές Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών, Κινηματογράφου, Ποπ Κουλτούρας και Μάρκετινγκ με σκοπό τη δημιουργία ενός διευρυμένου και διεπιστημονικού θεωρητικού πλαισίου. Απώτερος στόχος της διδακτορικής αυτής μελέτης είναι να συμβάλλει στον εποικοδομητικό διάλογο όσον αφορά την ποπ λογοτεχνική γραφή και τους νέους ρόλους του συγγραφέα και των αναγνωστών σε έναν ηλεκτρονικά-διαμεσολαβούμενο κόσμο.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation investigates the connections between textuality, literary writing, and new technologies within present cultural production that converges with digital media. Specifically, it sheds light on Stephen King’s twenty-first century popular production, which flourishes both in print and in electronic environments. For this reason, the literary and technological convergences that have emerged from the digital revolution after 1945 constitute the backbone of this doctoral project. King being the chief horror writer for more than four decades, I highlight King’s literary departures and media shifts that have contributed to the re-invention of his writing craft and have led to a revision of traditional Gothic fiction. For these reasons, my project examines the diverse effects of King’s media turn on writing and reading practices as well as on authorial roles and intentions. Focusing both on the potentials and the constraints of electronic media and their interconnection with the ...
This dissertation investigates the connections between textuality, literary writing, and new technologies within present cultural production that converges with digital media. Specifically, it sheds light on Stephen King’s twenty-first century popular production, which flourishes both in print and in electronic environments. For this reason, the literary and technological convergences that have emerged from the digital revolution after 1945 constitute the backbone of this doctoral project. King being the chief horror writer for more than four decades, I highlight King’s literary departures and media shifts that have contributed to the re-invention of his writing craft and have led to a revision of traditional Gothic fiction. For these reasons, my project examines the diverse effects of King’s media turn on writing and reading practices as well as on authorial roles and intentions. Focusing both on the potentials and the constraints of electronic media and their interconnection with the content and form of King’s fictional works, I explore the different types of relationships that bind King’s authorial team and active audiences in the formation of amplified literary experiences within the context of present participatory culture and under the pressures of an insatiable entertainment industry. Then, I draw attention to the latest marketing practices of the book and entertainment industries (always with regard to King’s production) in favor of new transmedia franchises and the creation of a new consumer consciousness that determines the writing and reading of a literary text. I focus on a selection of King’s printed novels and novellas of the twenty-first century, such as Lisey’s Story (2006), Duma Key (2008), and Ur (2009). Then, I examine Discordia (2009), King’s online interactive computer experience as well as other electronic projects King creates for his readers on his official website (StephenKing.com). I attempt to explain the dynamic relations that arise and the new possibilities that open up with King’s authorial practices and his oscillation among different expressive modes and writing textualities. I depend on Narratology, New Media and Videogame Studies, Cinematography, Popular Culture, and Marketing Studies for the formation of an enhanced and interdisciplinary theoretical context. My intention is to contribute to a constructive dialogue, concerning popular fiction as well as the new roles of the popular writer and his constant readers in an electronically-mediated world.
περισσότερα