Η κοινωνική προέλευση σε συνάρτηση με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη διερευνά τη σύνθετη σχέση μεταξύ της κοινωνικής προέλευσης και της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στις δομικές ανισότητες που πηγάζουν από κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτισμικούς παράγοντες. Για την πλαισίωση του θεωρητικού υπόβαθρου του θέματος αυτού, αναλύονται σύντομα ορισμένες ερμηνευτικές προσεγγίσεις για την ανισότητα που λαμβάνει χώρα στον θεσμό της εκπαίδευσης, κι έπειτα, η πολιτισμική θεωρία του Bourdieu, όπως, και αυτή των γλωσσικών κωδίκων του Bernstein. Το πολιτισμικό κεφάλαιο και οι διαφορετικοί γλωσσικοί κώδικες των κοινωνικών τάξεων, οδηγούν σε προσεγγίσεις σχετικά με την έννοια της κοινωνικής τάξης στον ελλαδικό χώρο και τους διάφορους παράγοντες διαμόρφωσης της κοινωνικής προέλευσης, με τον ρόλο, λοιπόν, της οικογένειας κατά την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση να κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικός. Το υπό μελέτη φαινόμενο, της κοινωνικής προέλευσης σε συνάρτηση με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ερμηνεύεται και αναλύετ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study explores the complex relationship between social origin and access to Higher Education, focusing on the structural inequalities stemming from social, economic and cultural factors. To frame the theoretical background of this topic, certain interpretative approaches to inequality within the educational system are briefly analyzed, alongside Bourdieu's cultural capital theory, and Bernstein's language code theory. The cultural capital and the different linguistic codes of the social classes, lead to approaches regarding the concept of social class in the Greek area and the various factors shaping the social origin, highlighting therefore the significant role of the family in accessing Higher Education. The phenomenon under study, of social origin in reference to admission to Higher Education, is interpreted and analyzed through certain factors-variables of pivotal importance that are correlated and interdependent. The geographic origin, the economic capital, the cultural backg ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58518
ND
58518
Εναλλακτικός τίτλος
Social origin in relation to access to higher education
Συγγραφέας
Φιλιππακοπούλου, Θεώνη (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Λύτρας Ανδρέας
Τσομπάνογλου Γεώργιος
Μυλωνάκου-Κεκέ Ζαφειρία Ηρώ
Σπυριδάκης Εμμανουήλ
Αρανίτου Ευαγγελία
Λαζαράκου Ελισάβετ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνικά θέματα
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνική προέλευση; Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Εκπαιδευτική ανισότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)