Μελέτη της αλγεβρικής γενίκευσης μέσω της χρήσης χειραπτικών και ψηφιακών εργαλείων

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εστιάζει στη μελέτη της νοηματοδότησης της αλγεβρικής γενίκευσης μέσω μοτίβων από μαθητές α γυμνασίου, ηλικίας 12-13 χρονών, κατά τη μοντελοποίηση διερευνητικών ρεαλιστικών καταστάσεων, μέσα από τη χρήση χειραπτικών και ψηφιακών εργαλείων. Επίσης, μελετά τα μοντέλα που επηρεάζουν τις νοηματοδοτήσεις των μαθητών και τις συνδέσεις μεταξύ τους και αφετέρου τον ρόλο του μαθησιακού πλαισίου μέσα από τη μελέτη των παρεμβάσεων του εκπαιδευτικού και τον ρόλο των εργαλείων.Η παρούσα έρευνα βασίζεται στην χρήση χειραπτικών υλικών με μαθηματικό περιεχόμενο, όπως είναι οι ράβδοι Cuisenaire, και του ψηφιακού περιβάλλοντος eXpresser, το οποίο επιτρέπει την κατασκευή μοτίβων με τετράγωνα και με χρήση εικονικών μεταβλητών. Στην παρούσα διατριβή ακολουθήθηκε ποιοτική μεθοδολογία έρευνας και συλλέχθηκαν δεδομένα από δύο φάσεις σχεδιασμού και εφαρμογής κατά τη διάρκεια δύο ετών σε δύο σχολεία. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε ο τρόπος που ομάδες μαθητών γυμνασίου από τέσσερεις σχολικές τάξει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis focuses on the study of the meaning-making of algebraic generalization through patterns by high school students, aged 12-13 years, while modeling exploratory realistic situations, through the use of manipulatives and digital tools. It also studies the models that influence the students' meanings and the connections between them and on the one hand the role of the learning context through the study of the teacher's interventions and the role of the tools. The present research is based on the use of manipulatives with a mathematical background, such as Cuisenaire rods, and the digital microworld eXpresser, which allows the construction of patterns with squares and using virtual variables. In this thesis, a qualitative research methodology was followed, and data was collected from two design phases and over two years in two schools. In particular, it was observed how groups of high school students from four school classes make sense of algebraic pattern generalization through ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57666
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57666
ND
57666
Εναλλακτικός τίτλος
Studying algebraic generalization through the use of manipulatives and digital tools
Συγγραφέας
Ζούπα, Αγγελική (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών. Τομέας Διδακτικής των Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Ψυχάρης Γεώργιος
Ζαχαριάδης Θεοδόσιος
Πόταρη Δέσποινα
Κυνηγός Πολυχρόνης
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Τριανταφύλλου Χρυσαυγή
Φεσάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Διεπιστημονικές εφαρμογές των μαθηματικών
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Πρώιμη άλγεβρα; Γενίκευση; Μοντελοποίηση; Μοτίβα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)