Η πραγματολογία των τροποποιημένων αριθμητικών: η διαθεσιμότητα και ο χρόνος εμφάνισης των συναγωγών μεταβολής, αγνοίας, και αδιαφορίας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή μελετά συγκεκριμένες ποσοτικές εκφράσεις διαβάθμισης που ονομάζονται τροποποιημένα αριθμητικά. Στόχος της είναι η οριοθέτηση της βασικής, κυριολεκτικής σημασίας αυτών των εκφράσεων και ο διαχωρισμός της από αυτή που προκύπτει από συναγωγές κατά τη χρήση τους μέσω Εξωγλωσσικής Συλλογιστικής. Υπάρχουν διάφορα είδη τροποποιημένων αριθμητικών: άλλα περιέχουν υπερθετικούς τύπους (π.χ., τουλάχιστον 3 παιδιά, το λιγότερο 3 παιδιά), άλλα συγκριτικούς τύπους (π.χ., περισσότερα από 2 παιδιά), και άλλα διαζευκτικούς τύπους (π.χ., 2 ή παραπάνω παιδιά, 2 ή περισσότερα παιδιά), καθώς όλα εκφράζουν την ίδια ποσοτική σημασία ή πληροφοριακό φορτίο, δηλαδή n ≥ 2 όσον αφορά στον αριθμό των παιδιών στα προαναφερθέντα παραδείγματα. Χρησιμοποιώντας state-of-the-art μεθοδολογίες που προέρχονται από τους τομείς της Γνωστικής Ψυχολογίας και της Ψυχογλωσσολογίας (δοκιμασίες κρίσης αποδεκτότητας, δοκιμασίες κρίσης συνοχής ‘coherence judgement tasks’, inferential δοκιμασίες, και eye-tracking κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Languages have a quite large inventory of expressions to refer to an imprecise quantity such as n ≥ 4. In English, for instance, this quantity can be described by the expressions 4 or more, at least 4, more than 3, minimally 4, over 3, etc. Do all these expressions actually convey the exact same meaning? No. Some of them, i.e., at least 4, 4 or more, minimally 4 (vs. more than 3, over 3), have been found to additionally convey speaker ignorance effects and these effects are pragmatic in nature. This dissertation probes experimentally speaker ignorance effects as well as two other types of meaning, i.e., variation effects and speaker indifference effects, by looking at the on-line and the real-time comprehension of utterances with two distinct kinds of numeral modifiers, represented by at least and more than. The aim is to find out where one should draw the dividing line between the core meaning and the pragmatic meaning of each kind of modifiers, and how different these two are, with a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57416
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57416
ND
57416
Εναλλακτικός τίτλος
On the pragmatics of numeral modifiers: the availability and time course of variation, ignorance and indifference inferences
Over de pragmatiek van telwoord-modificeerders: de beschikbaarheid en het tijdsverloop van gevolgtrekkingen van variatie, onwetendheid en onverschilligheid
Συγγραφέας
Αλεξανδροπούλου, Σταυρούλα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Universiteit Utrecht
Εξεταστική επιτροπή
Nouwen Rick
De Swart Henriette
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Πραγματολογία; Σημασιολογία; Ψυχογλωσσολογία; Αριθμητικά
Χώρα
Ολλανδία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.