Οι στάσεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η σχέση τους με τις πεποιθήσεις αυτοαποτελεσματικότητάς τους ως προς τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Περίληψη

Η τρέχουσα εκπαιδευτική πραγματικότητα σε διεθνές και εθνικό επίπεδο χαρακτηρίζεται τόσο από πολυπολιτισμική ποικιλομορφία όσο και από διαφορετικότητα των μαθητών, συνθήκες που απαιτούν την αναδιοργάνωση του σχολικού περιβάλλοντος για το συμφέρον όλου του μαθητικού πληθυσμού και τη χάραξη πολιτικής προς την ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές (Sleeter, 2018). Ο προσανατολισμός προς ίσες ευκαιρίες και η κοινωνική συμπερίληψη ευάλωτων ομάδων αποτελεί πρόκληση για τα εκπαιδευτικά συστήματα (Daroini et al., 2022; Troupkou & Gdodeli, 2023). Στα πλαίσια αυτά, αποτελεί πλέον επίκαιρη επιταγή η παρεχόμενη εκπαίδευση να διασφαλίζει την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές στην γενική τάξη ασχέτως φύλου, σωματικής ακεραιότητας, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και να αποφεύγεται η περιθωροποίηση και ο κοινωνικός στιγματισμός, στόχος που επιτυγχάνεται μέσω της παιδαγωγικής της συμπερίληψης (Papademetriou & Charalambous, 2019; Vogiatzi et al., 2021). Η συμπερίληψη εκφράζει έναν παιδαγω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current educational reality at the international and national level is characterized by both multicultural diversity and student diversity, conditions that require the reorganization of the school environment for the benefit of the entire student population and the formulation of a policy towards equal education for all students (Sleeter , 2018). The orientation towards equal opportunities and the social inclusion of vulnerable groups is a challenge for educational systems (Daroini et al., 2022; Troupkou & Gdodeli, 2023). In this context, it is now an urgent imperative that the education provided ensures the provision of equal opportunities to all students in the general classroom, regardless of gender, physical integrity, socio-economic status, and to avoid marginalization and social stigmatization, a goal that is achieved through the pedagogy of inclusion (Papademetriou & Charalambous, 2019; Vogiatzi et al., 2021). Inclusion expresses a pedagogical discourse that focuses on stude ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57293
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57293
ND
57293
Εναλλακτικός τίτλος
The attitudes of primary and special education teachers and their relation to their self-efficacy beliefs towards the inclusion of students with special educational needs
Συγγραφέας
Φούκα, Αδαμαντία (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Μπάλιας Ευστάθιος
Καραλής Αθανάσιος
Κουστουράκης Γεράσιμος
Βλάχου Αναστασία
Πούλου Μαρία
Υφαντή Αμαλία
Φύσσα Αριστέα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συμπερίληψη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.