Κριτική προσέγγιση των παιδαγωγικών ιδεών του Ivan Illich

Περίληψη

Κεντρικός σκοπός της διατριβής είναι η ανάλυση, ερμηνεία και κριτική αποτίμηση του συνόλου των παιδαγωγικών ιδεών του Ivan Illich που θεμελιώνονται στη μελέτη της προσωπικής του βιογραφίας και των ιστορικών, οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών συνθηκών εντός των οποίων διαμορφώθηκαν. Η πρωτοτυπία της διατριβής έγκειται στην ολόπλευρη μελέτη του συνόλου του έργου του Illich προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για τις παιδαγωγικές του ιδέες. Η διατριβή αποτελείται από τέσσερα κυρίως κεφάλαια. Στο πρώτο παρουσιάζονται τα βιογραφικά στοιχεία για τον Illich σε συνδυασμό με στοιχεία για την ιστορική συγκυρία στην οποία έζησε. Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στις μεταπολεμικές εξελίξεις στις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική, στο ρεύμα του Θωμισμού και του Νέο-θωμισμού της Καθολικής Εκκλησίας που ο ίδιος δηλώνει πως ήταν καθοριστικό για τη διαμόρφωσή του, στην Κινεζική Πολιτιστική Επανάσταση για την οποία έχει εκφραστεί αρκετές φορές θετικά, καθώς και στη Θεολογία της Απελευθέρωσης. Στο δεύτερο κε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The central aim of the thesis is the analysis, interpretation and critical evaluation of Ivan Illich's pedagogical ideas, which are based on the study of his personal biography and the historical, economic, political and social conditions within which they were formed. The originality of the thesis lies in the comprehensive study of the whole of Illich's work in order to draw conclusions about his pedagogical ideas. The thesis consists of four main chapters. The first chapter presents biographical data on Illich together with data on the historical context in which he lived. In particular, reference is made to post-war developments in the United States and Latin America, to the current of Thomism and Neo-Thomism in the Catholic Church, which he states was decisive in shaping his ideas, to the Chinese Cultural Revolution about which he has expressed himself positively several times, and to Liberation Theology. In the second chapter a) Illich's social views are presented in detail, b) th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56491
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56491
ND
56491
Εναλλακτικός τίτλος
A critical approach to the pedagogical ideas of Ivan Illich
Συγγραφέας
Λασπίδου, Αλίκη (Πατρώνυμο: Πέτρος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Γρόλλιος Γεώργιος
Λιάμπας Αναστάσιος
Παυλίδης Περικλής
Γιώτη Λαμπρίνα
Μπέτσας Ιωάννης
Ζμας Αριστοτέλης
Μπονίδης Κυριάκος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ivan Illich; Αποσχολειοποίηση; Ευτραπελία; Αυτονομία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)