Η συμβολή του Κωνσταντίνου Καλαντζή στη διαμόρφωση των σύγχρονων διδακτικών μεθόδων για την αγωγή Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες στην Ελλάδα

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν η ανάδειξη της συμβολής του Κώστα Καλαντζή στην ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα. Στα πλαίσια της διατριβής ερευνήθηκε η σχετική δημοσιευμένη βιβλιογραφία και αρθρογραφία και αρχειακό υλικό. Με βάση τη μελέτη των προηγούμενων αναδείχθηκαν οι μεθοδολογικές παραδοχές, το εννοιολογικό και το κοινωνικοοικονομικό πλαίσιο. Εξετάσαμε επίσης τις επιρροές του Καλαντζή από τη γερμανόφωνη Θεραπευτική Παιδαγωγική, ενώ αναδείξαμε πλευρές της βιογραφίας του. Ασχοληθήκαμε ακόμη με την δράση του στα ιδρύματα και τις δομές της Ειδικής Αγωγής Πιο αναλυτικά στην προκείμενη διατριβή παρουσιάσαμε τις απόψεις του Καλαντζή για την οριοθέτηση και τη συγκρότηση της Θεραπευτικής Παιδαγωγικής και σε σύγκριση με τις απόψεις όλων των άλλων που εργάστηκαν στο συγκεκριμένο επιστημονικό κλάδο. Πιο συγκεκριμένα εξετάσαμε τις ενότητες του ορισμού και της ορολογίας, των σκοπών, της διάγνωσης, της κοινωνικής εργασίας, της παιδαγωγικής θεραπείας, της διδακτικής, του ειδικού παιδαγωγού και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the thesis was the salience of the contribution of Kostas Kalantzi to the development of Special Education in Greece. Within the thesis, the relevant published bibliography, journalism and archival material were researched. On the basis of the former, the methodological acceptances were pointed out, as well as the semantic and socioeconomic context. We also examined the influences of Kalantzi by the German-speaking Curative Pedagogy, while we featured aspects of his biography. Furthermore, we dealt with his action in the institutions and organizations of Special Education. More thoroughly, in this thesis we presented the views of Kalantzi for the delimitation and the constitution of Curative Pedagogy also in comparison with the views of all the others who worked in this specific scientific field. Specifically, we examined the units on the definition and terminology, purposes, diagnosis, social work, pedagogical therapy, education, special pedagogue and the collaboration of d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49723
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49723
ND
49723
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of Konstantinos Kalantzis in the formation of modern teaching methods for the education of People with Special Needs in Greece
Συγγραφέας
Τσιώλης, Σωτήριος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τζήκας Χρήστος
Γρόλλιος Γεώργιος
Τσιάκαλος Γεώργιος
Δαφέρμος Μανόλης
Καραγιάννη Παναγιώτα
Κουτσοκλένης Αθανάσιος
Παυλίδης Περικλής
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Καλαντζής; Ιστοριογραφία; Ειδική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)