Αριθμητική ολοκλήρωση στη δυναμική πολλαπλών σωμάτων: εφαρμογές στην συν-προσομοίωση μηχανικών συστημάτων και στην αλληλεπίδραση οχημάτων με παραμορφώσιμο έδαφος

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εξετάζει μηχανικά συστήματα με πολλαπλά μέλη καθώς και τις εφαρμογές τους. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά τίθεται έμφαση στην αριθμητική ολοκλήρωση αυτών των συστημάτων. Στην παρούσα εργασία, προτείνεται μία καινοτόμος μεθοδολογία που οδηγεί σε συστήματα Κανονικών Διαφορικών Εξισώσεων (ΚΔΕ) δεύτερης τάξης, σε αντίθεση με την κλασική προσέγγιση όπου εμφανίζεται ένα σύστημα Διαφορικών-Αλγεβρικών Εξισώσεων (ΔΑΕ). Έπειτα, μέσω μιας ασθενούς μορφής τριπλού πεδίου, προκύπτει μια βολική μορφή ΚΔΕ πρώτης τάξης η οποία διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα της αντίστοιχης μορφής ΚΔΕ δεύτερης τάξης. Η συγκεκριμένη προσέγγιση οδηγεί σε πολυάριθμα πλεονεκτήματα σε σχέση με την κλασική ΔΑΕ μορφή, όπως γίνεται φανερό μέσα από μία πληθώρα προβλημάτων αναφοράς. Η προτεινόμενη μεθοδολογία εφαρμόζεται και σε ένα μοντέλο τρένου πλήρους κλίμακας. Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύεται η αποτελεσματικότητα της μεθόδου σε σύνθετες μηχανολογικές εφαρμογές. Στη συνέχεια, δίνεται έμφαση στη συν-προσομοίωση γενι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current thesis examines general multibody dynamic systems and their applications. Specifically, the focus is initially placed on the numerical integration of these systems. Herein, a novel multibody formulation is proposed which leads to a set of exclusively second order Ordinary Differential Equations for the equations of motion and the constraint equations, in contrast to the classical approach where a system of Differential-Algebraic Equations is employed. Then, using a proper three-field weak formulation, a convenient first order ODE form is also derived which preserves all the advantages of the corresponding second order form. This natural ODE form leads to several numerical benefits in comparison to the classical DAE approach, as shown through several benchmark models. The proposed methods are also implemented in a full-scale train model, thus illustrating their applicability to complex engineering applications. Next, the emphasis is placed on the co-simulation of general mec ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2025)
DOI
10.12681/eadd/56275
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56275
ND
56275
Εναλλακτικός τίτλος
Effective direct integration in multibody dynamics: applications in co-simulation of mechanical systems and vehicle-soft soil terrain interaction
Συγγραφέας
Κούτρας, Ευάγγελος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Κατασκευαστικός. Εργαστήριο Δυναμικής Μηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Νατσιάβας Σωτήριος
Σεφερλής Παναγιώτης
Υάκινθος Κυριάκος
Σαββαΐδης Γεώργιος
Μιχαηλίδης Νικόλαος
Γιαγκόπουλος Δημήτριος
Κουλοχέρης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογία
Λέξεις-κλειδιά
Δυναμική συστημάτων πολλαπλών σωμάτων; Συν-προσομοίωση; Δυναμική οχημάτων; Παραμορφώσιμο έδαφος; Αριθμητική ολοκλήρωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.