Η συνομιλιακή διόρθωση στο ελληνικό νηπιαγωγείο: μια μελέτη της αυτοδιόρθωσης των παιδιών

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η βαθύτερη κατανόηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από την εξέταση συνομιλιών μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών στο νηπιαγωγείο. Προς επίτευξη αυτού του σκοπού υιοθετείται η θεωρητική και μεθοδολογική προσέγγιση της Ανάλυσης Συνομιλίας. Τα δεδομένα απαρτίζονται από συνομιλίες μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών διάρκειας 28 ωρών σε δημόσια νηπιαγωγεία του νομού Αττικής. Ειδικότερα, στην παρούσα έρευνα εξετάζονται οι τύποι της αυτοδιόρθωσης των παιδιών με δεδομένο ότι το φαινόμενο αυτό δεν έχει μελετηθεί στο θεσμικό πλαίσιο του νηπιαγωγείου αλλά μόνο σε καθημερινές συνομιλίες μεταξύ γονέων και παιδιών. Ιδιαίτερα εξετάζονται οι ακόλουθες όψεις της αυτοδιόρθωσης: Από ποιον εκκινείται και ολοκληρώνεται η αυτοδιόρθωση και με ποια μέσα, η θέση της έναρξης και ολοκλήρωσης της αυτοδιόρθωσης στη συνεισφορά και στην ακολουθία συνεισφορών, οι κοινωνικές πράξεις που αυτή επιτελεί και η επίδρασή της στην πορεία της συνομιλίας. Τα ευρήματα δείχνουν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is to achieve a deeper understanding of the educational process through the examination of conversations between teachers and students in kindergarten. To achieve this aim, the theoretical and methodological approach of Conversation Analysis (CA) is applied. The data consists of 28 hours of conversations between teachers and students in public kindergarten schools in the prefecture of Attica. Specifically, this study examines the types of self-repair in children’s speech and action and especially the following aspects: Who initiates self-repair and who completes it, through what means it is initiated and completed, its place in the turn and sequence, the actions it performs and its effect on the progress of conversation. The findings show that children carry out self-initiated self-repair, they clarify and enrich the content of their turns and they maintain progressivity in their speech. Additionally, when repair is initiated by the teacher(s) it also contr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54971
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54971
ND
54971
Εναλλακτικός τίτλος
Conversational repair in Greek kindergarten schools: a study of children's self-repair
Συγγραφέας
Μπουτζαρέλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Βασιλοπούλου Αλεξάνδρα
Κατή Δήμητρα
Αρχάκης Αργύριος
Τσάκωνα Βασιλική
Ιακώβου Μαρία
Παυλίδου Θεοδοσία
Γεωργαλλίδου Μαριάνθη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ανάλυση συνομιλίας; Εκπαιδευτικός λόγος; Συνομιλιακή διόρθωση; Αυτοδιόρθωση με αυτοέναρξη; Αυτοδιόρθωση με ετεροέναρξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)