Περίληψη
Στην παρούσα διατριβή παραθέτετε ένα εργαλείο ανίχνευσης της δυσλεξίας σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ανίχνευση της δυσλεξίας στην συγκεκριμένηηλικιακή ομάδα έχει απασχολήσει τόσο διεθνείς όσο και ελληνικές έρευνες. Η έγκαιρη ανίχνευση της δυσλεξίας αποτελεί το ζητούμενο για τα παιδιά που εμφανίζουν δυσκολίες στην σχολική τους καθημερινότητα, καθώς η δημιουργία κατάλληλων στρατηγικών παρέμβασης, ενισχύει την σχολική τους επίδοση και ανεβάζει την αυτοπεποίθηση τους. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να εξεταστούν οι μαθητές που έχουν διαγνωστεί με δυσλεξία καθώς και οι τυπικά αναπτυσσόμενοι μαθητές σε διάφορους γνωστικούς τομείς.Οι δοκιμασίες, στις οποίες εξετάζονται οι μαθητές έχουν αποδειχθεί πειραματικάαπό διεθνείς έρευνες ότι συμβάλλουν στην έγκυρη και έγκαιρη ανίχνευση της δυσλεξίας σε μαθητές ηλικίας 12 έως 15 ετών. Συγκεκριμένα οι μαθητές εξετάστηκαν σε δοκιμασίες που αξιολογούσαν την αναγνωστική ικανότητα, την ορθογραφημένη γραφή, την οπτική ανάκληση, την οπτική διάκρι ...
Στην παρούσα διατριβή παραθέτετε ένα εργαλείο ανίχνευσης της δυσλεξίας σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ανίχνευση της δυσλεξίας στην συγκεκριμένηηλικιακή ομάδα έχει απασχολήσει τόσο διεθνείς όσο και ελληνικές έρευνες. Η έγκαιρη ανίχνευση της δυσλεξίας αποτελεί το ζητούμενο για τα παιδιά που εμφανίζουν δυσκολίες στην σχολική τους καθημερινότητα, καθώς η δημιουργία κατάλληλων στρατηγικών παρέμβασης, ενισχύει την σχολική τους επίδοση και ανεβάζει την αυτοπεποίθηση τους. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να εξεταστούν οι μαθητές που έχουν διαγνωστεί με δυσλεξία καθώς και οι τυπικά αναπτυσσόμενοι μαθητές σε διάφορους γνωστικούς τομείς.Οι δοκιμασίες, στις οποίες εξετάζονται οι μαθητές έχουν αποδειχθεί πειραματικάαπό διεθνείς έρευνες ότι συμβάλλουν στην έγκυρη και έγκαιρη ανίχνευση της δυσλεξίας σε μαθητές ηλικίας 12 έως 15 ετών. Συγκεκριμένα οι μαθητές εξετάστηκαν σε δοκιμασίες που αξιολογούσαν την αναγνωστική ικανότητα, την ορθογραφημένη γραφή, την οπτική ανάκληση, την οπτική διάκριση, την ακουστική ικανότητα, την μαθηματική ικανότητα, την λειτουργία την βραχύχρονης και μακρόχρονηςμνήμης και σε μια δοκιμασία που εξετάζει την νοητική τους ικανότητα. Η ιδιαιτερότητα του εργαλείου συλλογής δεδομένων είναι ότι μετρήθηκε ο χρόνος ολοκλήρωσης των δοκιμασιών και για τις δύο υπό εξέταση ομάδες. Στην έρευνα συμμετείχαν 360 μαθητές από Γυμνάσια του νομού Αττικής, οι οποίοιχωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα αποτελείτε από 180 μαθητές οι οποίοι έχουν διαγνωστεί με δυσλεξία από επίσημους φορείς του Ελληνικού κράτους (ΚΕΔΑΣΥ) και αποτελούν την πειρατική ομάδα. Η δεύτερη ομάδα είναι οι τυπικά αναπτυσσόμενοι και αποτελείται από 180 μαθητές που ανήκουν στην ίδια ηλικιακή ομάδα με αυτούς της πρώτηςομάδας και αποτελούν την ομάδα ελέγχου. Η συλλογή των δεδομένωνπραγματοποιήθηκε από την διαδικτυακή εφαρμογήDyscrete, η οποία αποτελείται από μια συστοιχία εννέα δοκιμασιών και εξετάζει τους γνωστικούς τομείς που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Εν συνεχεία, πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των δεδομένων. Από τα αποτελέσματα των δοκιμασιών προέκυψε το συμπέρασμα ότι οι μαθητές που είχαν διαγνωστεί με δυσλεξία παρουσίασαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στους μέσους όρους της βαθμολογίας σε όλες τις δοκιμασίες, εκτός αυτής που εξετάζει την νοημοσύνη, καθώς οι μαθητές με δυσλεξία έχουν ίδια επίπεδα νοημοσύνης με τους τυπικά αναπτυσσόμενους συμμαθητές τους. Επιπλέον ίδια αποτελέσματα προέκυψαν στους μέσους όρους ολοκλήρωσης των δοκιμασιών, δηλαδή οι μαθητές με δυσλεξία ήταν πιο αργοί σε σύγκριση με τους τυπικά αναπτυσσόμενους συμμαθητές τους, με εξαίρεση την δοκιμασία που αξιολογεί την νοημοσύνη. Εν κατακλείδι, προκύπτει το συμπέρασμα ότι με την διαδικτυακή εφαρμογή Dyscrete, μπορεί να πραγματοποιηθεί με μεγάλη πιθανότητα η ανίχνευση της δυσλεξίας σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον, πρέπει να τονιστεί ότι η διαδικτυακή εφαρμογή Dyscrete έχει δημιουργηθεί για την ανίχνευση της δυσλεξίας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την διάγνωση της.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In this thesis, a web application for screening dyslexia in Greek secondary school students is presented. Many researches have been taken place both in Greece and in all over the world concerning screening dyslexia in the aforementioned age group. Early screening of dyslexia is crucial for children who have difficulties in their daily school life, in order to apply appropriate intervention strategies, improve their school performance and raise their self-confidence. The aim of the present study is to test students who have been diagnosed with dyslexia as well as typically developed students in various fields of knowledge. The tests, in which students are assessed, have been experimentally proven by international researches to contribute to the valid and timely screening of dyslexia in students aged between 12 and 15 years old. Specifically, students were evaluated in tests that assessed reading ability, spelling, visual retrieval, visual discrimination, auditory ability, mathematical a ...
In this thesis, a web application for screening dyslexia in Greek secondary school students is presented. Many researches have been taken place both in Greece and in all over the world concerning screening dyslexia in the aforementioned age group. Early screening of dyslexia is crucial for children who have difficulties in their daily school life, in order to apply appropriate intervention strategies, improve their school performance and raise their self-confidence. The aim of the present study is to test students who have been diagnosed with dyslexia as well as typically developed students in various fields of knowledge. The tests, in which students are assessed, have been experimentally proven by international researches to contribute to the valid and timely screening of dyslexia in students aged between 12 and 15 years old. Specifically, students were evaluated in tests that assessed reading ability, spelling, visual retrieval, visual discrimination, auditory ability, mathematical ability, short-term and long-term memory function and a test that assessed their mental ability. The singularity, concerning the data collection tool, is that the time of completion of the tests was measured for both test groups. The research involved 360 students from High Schools in Attica, who were divided into two groups. The first group consists of 180 students who have been diagnosed with dyslexia by Greek official authorities(KEDASI) and constitute the experimental group. The second group is the typically developed ones and consists of 180 students, who belong to the same age group as those of the experimental group and constitute the control group. The data collection was carried out by the "Dyscrete" web application, which consists of an array of nine tests and examines the cognitive areas mentioned above. Then, a statistical analysis of the data was performed. The results of the analysis concluded that students diagnosed with dyslexia showed statistically significant differences in the mean scores in all tests except the one that examines intelligence, since students with dyslexia have the same levels of intelligence as their classmates, who they were typically developed. In addition, the same results were obtained concerning the means of completing the tests, ie students with dyslexia were slower compared to their typically developed classmates, with the exception of the test that assesses intelligence. Finally, the conclusion is that with the online application "Dyscrete", the screening of dyslexia in secondary school students can be done with a high accuracy. Furthermore, it should be mentioned that the Dyscrete web application has been created for the screening of dyslexia and it can not be used for its diagnosis.
περισσότερα