Η επίδραση παρεμβατικού προγράμματος εκμάθησης κολύμβησης στην κινητική επάρκεια μαθητών-τριών πρώτης σχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε για να εξετάσει την επίδραση προγράμματος κολύμβησης στα θεμελιώδη κινητικά πρότυπα μαθητών-τριών πρώτης σχολικής ηλικίας. Χρησιμοποιήθηκε το Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency (BOTMP) (Bruninks, 1978), το οποίο έχει την δυνατότητα να αποτιμήσει την κινητική επάρκεια παιδιών από 41/2-141/2 ετών. Κάθε ένα από τα οκτώ τεστ που περιλαμβάνονται στο ΒΟΤΜΡ είναι σχεδιασμένα για να αποτιμήσουν τη συνολική ικανότητα του ατόμου στα ΘΚΠ.Το δείγμα αποτελείτο από 90 μαθητές-τριες πρώτης σχολικής ηλικίας που χωρίστηκε σε δυο ομάδες: την ομάδα ελέγχου (ΟΕ) (ν=46) και πειραματική ομάδα εκμάθησης (ΠΟ) (ν=44). Η ομάδα ελέγχου δεν ακολούθησε καμία προπονητική διαδικασία σε καμία οργανωμένη αθλητική δραστηριότητα. Η πειραματική ομάδα ακολούθησε συστηματική διδασκαλία εκμάθησης κολύμβησης. Η διαδικασία εκμάθησης κολύμβησης χωρίστηκε σε τρία στάδια και είχε διάρκεια συνολικά 20 εβδομάδες. Ακολούθησαν τρεις μετρήσεις, μια στην αρχή του προγράμματος, η δεύτερη με το π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present study was to examine the effect of an intervention program of swim learning on the development of fundamental motor skills of boys and girls, five to seven year old, in Greece. The participants (N = 90) were randomly assigned in two groups: a) the control group (n = 46) following the physical education program at their respective schools (CG), and b) the experimental group (n = 44) following, besides physical education at their respective schools, a 20-week swim learning program (EG). The Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency – Short form (BOTMP-SF) (Bruninks, 1978), was used to access fundamental motor skills. The two groups were assessed at the begin (A), the end of the 20 week program (B) and two (2) years after it’s completion (C). A significant interaction was found between group (CG and EG) and time (A, B and C) with respect to the total score, the running speed and agility, static balance and reaction time with the experimental group scoring hi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53621
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53621
ND
53621
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of an intervention program of swim learning on the development of fundamental motor skills of boys and girls, five to seven year old
Συγγραφέας
Νικολόπουλος, Αλέξανδρος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Χαιροπούλου Χρυσούλα
Κουτσούκη Δήμητρα
Σκορδίλης Εμμανουήλ
Κατσικαδέλλη Αλκινόη
Τζιωρτζής Σταύρος
Καλουψής Σωκράτης
Πλατάνου Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Επιστήμη άθλησης
Λέξεις-κλειδιά
Κολύμβηση; Αδρή κινητική ανάπτυξη; Λεπτή κινητική ανάπτυξη; Μάθηση κινητικών δεξιοτήτων; Κινητική επάρκεια; Θεμελιώδη κινητικά πρότυπα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)