Γονικές πρακτικές και ψυχοκοινωνική προσαρμογή στο σχολείο: διερεύνηση ατομικών, γονικών και οικογενειακών παραγόντων

Περίληψη

Η παρούσα εργασία εξετάζει τη σχέση ανάμεσα στις γονικές πρακτικές διαπαιδαγώγησης και την ψυχοκοινωνική προσαρμογή στο σχολείο. Το δείγμα αποτελείται από 349 προεφήβους 11 και 12 ετών, μαθητές Ε΄και Στ΄Δημοτικού. Τα δεδομένα περισυλλέγησαν από τρεις διαφορετικές πηγές: τους εκπαιδευτικούς [ψυχοκοινωνική προσαρμογή στο σχολείο, Εργαλείο Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής Παιδιών Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας-Τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής (κλίμακα εκπαιδευτικών για παιδιά 7-12 ετών)], τους γονείς [γενική λειτουργία οικογένειας (Ερωτηματολόγιο Λειτουργίας της Οικογένειας, Mc Master FAD)], τύπος δεσμού (Ερωτηματολόγιο Σχέσεων, RSQ), προσωπικότητα παιδιού [Ερωτηματολόγιο «Διαστάσεις Προσωπικότητας για Παιδιά και Εφήβους», Ε-ΔΙΠΡΟΠΕ12)] και τα παιδιά [γονικές πρακτικές (Ερωτηματολόγιο EMBU-C), δημογραφικά χαρακτηριστικά οικογένειας].Τα ευρήματα μπορούν να συνοψιστούν στα εξής: το φύλο του παιδιού, η τάξη φοίτησης και οι διαστάσεις της προσωπικότητας, πλην της προσήνειας, βρέθηκαν να διαφοροπο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study examines the relation between parenting and psychosocial adjustment in the school. The sample consists of 349 11-and 12-year-old preadolescents from the fifth and sixth grade. Data were collected by three informants: teachers [psychosocial adjustment, Test of Psychosocial Adjustment (teachers scale)], parents [general functioning (McMaster FAD), attachment type (RSQ), children's personality (Children and Adolescents Personality Dimensions)] and preadolescents [parenting (EMBU-C) and demographic data].findings indicate that children's gender, class and personality dimensions (apart from Agreeableness) differentiate the way parents manage their offspring. Concerning parental characteristics significant differences were produced between mothers and fathers, between the education levels of the parents and the type of parental attachment. Family context variables (general functioning, divorce, disease) were also related to parenting. Psychological adjustment was associated ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32882
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32882
ND
32882
Εναλλακτικός τίτλος
Parenting and psychosocial adjustment of children in school: identifying individual, perental and family factors
Συγγραφέας
Λιανός, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηχρήστου Χρυσή
Μπεζεβέγκης Ηλίας
Γιαννίτσας Νικόλαος
Ναυρίδης Κλήμης
Παυλόπουλος Βασίλειος
Πολυχρόνη Φωτεινή
Ίσσαρη Φιλία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Γονικές πρακτικές; Ψυχοκοινωνική προσαρμογή στο σχολείο; Δημογραφικές μεταβλητές; Διαστάσεις προσωπικότητας; Τύπος δεσμού γονέα; Γενική λειτουργία οικογένειας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
343 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)