Ορθογραφικά λάθη των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στη χρήση της ελληνικής γλώσσας: από την Καθαρεύουσα στη Δημοτική

Περίληψη

Στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, η διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος συνοδεύεται διαχρονικά από μια ιδιαιτερότητα, σύμφυτη με την ταυτότητα της ίδιας της ελληνικής γλώσσας, ως ζωντανής γλώσσας, που συνεχώς εξελίσσεται, αντλώντας και στοιχεία από το παρελθόν. Η διπλή αυτή παράδοση αφενός προσδίδει στην ελληνική γλώσσα έναν λεκτικό πλούτο και αφετέρου συνιστά τη σημαντικότερη αιτία για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ομιλητής κατά τη χρήση της. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στην εξελικτική πορεία της ελληνικής γλώσσας και στον αντίκτυπο που αυτή έχει στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος, προκειμένου να αναδειχτούν τα λόγια στοιχεία που επιβιώνουν στην ιστορική της διαδρομή. Σκοπός, επομένως, της έρευνας αποτελούν η διερεύνηση και η καταγραφή των πιο κοινών λαθών, στα οποία υποπίπτουν οι μαθητές/τριες των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου και τα οποία βρίσκονται σε συνάφεια με την επιβίωση των λόγιων στοιχείων. Στο Πρώτο Μέρος της παρούσας μελέτης αναφερόμαστε στην ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the Greek educational reality, the teaching of the linguistic course is accompanied by a peculiarity of the Greek language, which is an alive language that evolves continually and at the same time it draws elements from the past. On the one hand, this double tradition adds to the Greek language verbal wealth, but on the other hand, it constitutes the basic reason for the difficulties the speaker faces while using it. This research focuses on the evolutionary course of the Greek language and the impact of it in the teaching of the linguistic course in order for the archaizing elements to survive in the Modern Greek language. Consequently, the aim of this research is the investigation and the recording of the most usual mistakes that the students of the two last grades of the municipal school do and are connected to the survival of the archaizing form of Modern Greek. The first chapter of the investigation has to do with the meaning of the language as one speaks it and as somebody use ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52843
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52843
ND
52843
Εναλλακτικός τίτλος
Spelling errors of primary school students in the use of the Greek language: from the Purist Greek to the Native language
Συγγραφέας
Κολιούση, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Καψάλης Γεώργιος
Καμαρούδης Σταύρος
Γκαστή Ελένη
Μανώλα Μαρία
Τσιτσανούδη Νικολέττα
Χατζηδήμου Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνική γλώσσα; Καθαρεύουσα; Δημοτική γλώσσα; Γλωσσικό ζήτημα; Γλωσσικό μάθημα; Γλωσσολογία; Ορθογραφικά λάθη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)