Μελέτη της συμμετοχής και της μαθησιακής παρουσίας μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικά ιστολόγια

Περίληψη

H ανάπτυξη των εργαλείων δεύτερης γενιάς του Παγκόσμιου Ιστού (Web 2.0) έχει οδηγήσει, κατά την τελευταία δεκαετία, σε αυξημένο εκπαιδευτικό και ερευνητικό ενδιαφέρον σχετικά με την παιδαγωγική αξιοποίησή τους στη σχολική εκπαίδευση. Η βασική ιδέα είναι ότι ένα ιστολόγιο συμπεριλαμβάνει έναν χώρο περιεχομένου και έναν χώρο διαλόγου, οι οποίοι μπορούν να αναπτύσσονται δυναμικά μέσω συνεργατικών τρόπων συμβολής των μελών. Τα εκπαιδευτικά ιστολόγια, ειδικότερα, παρέχουν δυναμικά ηλεκτρονικά περιβάλλοντα μάθησης που υποστηρίζουν την ανάπτυξη κοινοτήτων διερεύνησης και μάθησης, μέσω της εμπλοκής των εκπαιδευομένων σε διαδικασίες αλληλεπίδρασης, ανταλλαγής ιδεών και επιχειρημάτων, αναστοχασμού και συνδημιουργίας.Αντικείμενο της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι: α) ο σχεδιασμός και η υλοποίηση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων βασισμένων σε εκπαιδευτικά ιστολόγια και β) η συνακόλουθη μελέτη της συμμετοχής μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

During the last decade, the development of second-generation Web 2.0 tools has led to increased educational and research interest about their pedagogical use in school education. The key idea was that a blog incorporates a content space and a dialogue space, both of which can be dynamically evolved through collaborative ways of members’ contributions. Educational blogs, in particular, provide dynamic online learning environments that support the creation of inquiry and learning communities through learners’ engagement into processes of mutual interaction, ideas interchange, reflection and co-creation.The present dissertation concerns: a) the design and the implementation of interventions based on educational blogs in secondary education, and b) the investigation of students’ engagement in inquiry and collaborative learning activities through the class blog. The dissertation extends previous research findings of the literature, which mainly concern educational blogs in higher education ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52748
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52748
ND
52748
Εναλλακτικός τίτλος
Study of secondary students' participation and learning presence in educational blogs
Συγγραφέας
Αγγέλαινα, Σοφία (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Τσατσαρώνη Άννα
Κόμης Βασίλειος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Φεσάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικά Ιστολόγια; Κοινότητα διερεύνησης; Ανάλυση κοινωνικών δικτύων; Χαρτογράφηση Ιστολογίων; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Συνεργατική μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)