Έννοιες και πρακτικές της μουσικής εκπαίδευσης στο παράδειγμα της μονοφωνικής λειτουργικής μουσικής της Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας από τον Μεσαίωνα έως τον 21ο αιώνα

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται τη διδακτική και τη μεθοδολογία της διδασκαλίας του Γρηγοριανού Μέλους στη Γερμανία και της Βυζαντινής Μουσικής στην Ελλάδα, την οργάνωση της εκπαίδευσης σε αυτούς τους τομείς, τα διδακτικά εγχειρίδια καθώς και την λειτουργική πράξη αυτών των μουσικών παραδόσεων, εν μέρει στον Μεσαίωνα αλλά κυρίως στον 21ο αιώνα. Μεγάλο μέρος της έρευνας βασίστηκε στις μεθόδους της ποιοτικής κοινωνικής έρευνας (συμμετοχική παρατήρηση, συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια κ.α.). Οι καινοτομίες αυτής της εργασίας έγκεινται πρώτα απ' όλα στην αντιπαράθεση και σύγκριση αυτών των μουσικών παραδόσεων. Σημαντική συμβολή στη διδακτική και τη μεθοδολογία, αλλά γενικότερα στη μουσική παιδαγωγική σκέψη, είναι η συλλογή και ανάλυση των συνεντεύξεων, που περιλάμβαναν όλα τα σημαντικά πρόσωπα του κλάδου (ερμηνευτές, δάσκαλοι, επιστήμονες) από όλες σχεδόν τις περιοχές της Ελλάδας και της Γερμανίας. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτες είναι οι δηλώσεις του Πρωτοψάλτη του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation deals with the didactics and methodology of Gregorian Chant in Germany and Byzantine Chant in Greece, the organization of education in these fields, the compendia and the performance practice of these musical traditions partly in the Middle Ages, but mainly in the 21st century. A large part of this work is based on the methods of qualitative research (interviews, participating observation, questionnaire, etc.). The innovations of the dissertation is the comparison of these traditions. An important contribution to didactics and methodology but in general to music pedagogical thinking are the collection and analysis of the interviews, which included all the important specialists (performers, teachers, scholars) from almost all regions of Greece and Germany. Very important are the statements of the First Cantor in the Ecumenical Patriarchate of Constantinople Panagiotes Neochorites, which reflect a certain "philosophy" of pedagogy. Moreover, the presentation of real teac ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52072
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52072
ND
52072
Εναλλακτικός τίτλος
Concepts and practices of musical education on the example of monophonic liturgical music of the Eastern and Western Churches from the Middle Ages to the 21st century
Konzepte und Praxen der musikalischen Ausbildung am Beispiel der einstimmigen liturgischen Musik der Ost- und Westkirche vom Mittelalter bis zum 21. Jahrhundert
Συγγραφέας
Γιανγκιτσέρη, Μαρία (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Κλέκνερ Στέφαν
Αλεξάνδρου Μαρία
Νίγκοτ Αντριάν
Μάιερ Ανδρέας
Σμίρερ Ελίσαμπεθ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Βυζαντινή μουσική; Γρηγοριανό Μέλος; Μουσική εκπαίδευση; Συγκριτική μελέτη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γερμανικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)