Έννοιες και πρακτικές της μουσικής εκπαίδευσης στο παράδειγμα της μονοφωνικής λειτουργικής μουσικής της Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας από τον Μεσαίωνα έως τον 21ο αιώνα
Περίληψη
Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται τη διδακτική και τη μεθοδολογία της διδασκαλίας του Γρηγοριανού Μέλους στη Γερμανία και της Βυζαντινής Μουσικής στην Ελλάδα, την οργάνωση της εκπαίδευσης σε αυτούς τους τομείς, τα διδακτικά εγχειρίδια καθώς και την λειτουργική πράξη αυτών των μουσικών παραδόσεων, εν μέρει στον Μεσαίωνα αλλά κυρίως στον 21ο αιώνα. Μεγάλο μέρος της έρευνας βασίστηκε στις μεθόδους της ποιοτικής κοινωνικής έρευνας (συμμετοχική παρατήρηση, συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια κ.α.). Οι καινοτομίες αυτής της εργασίας έγκεινται πρώτα απ' όλα στην αντιπαράθεση και σύγκριση αυτών των μουσικών παραδόσεων. Σημαντική συμβολή στη διδακτική και τη μεθοδολογία, αλλά γενικότερα στη μουσική παιδαγωγική σκέψη, είναι η συλλογή και ανάλυση των συνεντεύξεων, που περιλάμβαναν όλα τα σημαντικά πρόσωπα του κλάδου (ερμηνευτές, δάσκαλοι, επιστήμονες) από όλες σχεδόν τις περιοχές της Ελλάδας και της Γερμανίας. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτες είναι οι δηλώσεις του Πρωτοψάλτη του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation deals with the didactics and methodology of Gregorian Chant in Germany and Byzantine Chant in Greece, the organization of education in these fields, the compendia and the performance practice of these musical traditions partly in the Middle Ages, but mainly in the 21st century. A large part of this work is based on the methods of qualitative research (interviews, participating observation, questionnaire, etc.). The innovations of the dissertation is the comparison of these traditions. An important contribution to didactics and methodology but in general to music pedagogical thinking are the collection and analysis of the interviews, which included all the important specialists (performers, teachers, scholars) from almost all regions of Greece and Germany. Very important are the statements of the First Cantor in the Ecumenical Patriarchate of Constantinople Panagiotes Neochorites, which reflect a certain "philosophy" of pedagogy. Moreover, the presentation of real teac ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.35 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.