Τα κύρια ονόματα και οι αριθμοί ως πυροδότες λαθών στην ταυτόχρονη διερμηνεία με και χωρίς κείμενο: ανάλυση λαθών και μεθοδολογική επαλήθευση μέσω τριγωνοποίησης

Περίληψη

Στο Μοντέλο Προσπαθειών (Gile 1997) και στο Μοντέλο Πιθανοτήτων Πρόβλεψης του Chernov για την ΤΔ (1978, 2004) οι αριθμοί και άλλα στοιχεία του λόγου με μικρή περισσολογία (low redundancy), όπως τα κύρια ονόματα και τα ακρωνύμια, θεωρούνται «πυροδότες προβλημάτων» (problem triggers) για τον διερμηνέα, ειδικά στην ταυτόχρονη διερμηνεία. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία (Chernov 1978, Seeber 2011) το γραπτό κείμενο βοηθά τον διερμηνέα να εκτελέσει το έργο του καλύτερα∙ πόσο χρήσιμο μπορεί όμως να είναι το γραπτό κείμενο όταν παρέχεται στον διερμηνέα τελευταία στιγμή, λίγο πριν ξεκινήσει το συνέδριο ή αρχίσει ο ομιλητής να εκφωνεί την ομιλία του; Είναι τελικά χρήσιμη η γραπτή ομιλία που παρέχεται στον απροετοίμαστο διερμηνέα ή δύναται να αποτελέσει και εμπόδιο; Τι ισχύει σε ό,τι αφορά αριθμούς και κύρια ονόματα; Τι θα συμβεί αν ο ομιλητής απομακρυνθεί από το γραπτό κείμενο; Θα μπορέσει ο διερμηνέας να παρακολουθήσει και τα δύο, γραπτό και ηχητικό κείμενο, αν πρόκειται για αριθμούς ή κύρια ονόματ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

According to the effort model (Gile 1997) and the probability-prediction model in simultaneous interpreting (Chernov 1978, 2004) numbers and other speech elements with low redundancy, such as proper nouns and abbreviations, are considered problem triggers for interpreters, especially when working in simultaneous interpreting (SI). The available literature (Chernov 1978, Seeber 2011) suggests that the written text helps the interpreter perform better∙ however, how useful can the written text be when offered to the interpreter just before the conference begins or the speaker starts delivering his/her speech? Is the written text useful when it is provided to the unprepared interpreter or may it become a hurdle? What is true when it comes to numbers and proper nouns? What will happen if the speaker deviates from the written text? Will the interpreter be able to follow both written text and oral speech when it comes to numbers and proper nouns and to what extent?To explore the above a simul ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51816
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51816
ND
51816
Εναλλακτικός τίτλος
Proper nouns and numbers as problem triggers in simultaneous interpretation with and without text: error analysis and methodological verification through triangulation
Συγγραφέας
Πετροχείλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Tμήμα Ξένων Γλωσσών, Mετάφρασης και Διερμηνείας
Εξεταστική επιτροπή
Βλαχόπουλος Στέφανος
Δογορίτη Ελευθερία
Τσίγκου Μαρία
Βηδενμάιερ Ανθή
Ιωαννίδης Αναστάσιος
Λίβας Σωτήριος
Παππά Μαρίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ταυτόχρονη διερμηνεία; ταυτόχρονη διερμηνεία με κείμενο; εξ όψεως μετάφραση; εξ όψεως διερμηνεία; Κύρια ονόματα; μοντέλο γνωσιακού φορτίου; Προήγηση; Μεταγνώση; ανάλυση λαθών στη διερμηνεία; περισσολογία; Αριθμοί; περικείμενο αριθμών; ακρωνύμια; Τοπωνύμια; κύρια ονόματα συνθηκών; κύρια ονόματα οργανισμών; ανθρωπονύμια; Τριγωνοποίηση δεδομένων; επιμόλυνση περικειμένου αριθμών; πυροδότες λαθών στην ταυτόχρονη διερμηνεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)