Περίληψη
Η διδακτορική διατριβή “Ανάπτυξη Μαθησιακών Δεξιοτήτων με τη χρήση Η/Υ” έχει ως βασικό στόχο να ερευνήσει την αποτελεσματικότητα και δυνατότητα εφαρμογής των διεθνών κανόνων για την ασύγχρονη εξ’αποστάσεως εκπαίδευση, σε μια προσπάθεια βελτίωσης της οργάνωσης, διαξεγωγής και αποτελεσματικότητας αυτής της σύγχρονης μεθόδου εκπαίδευσης. Για τον σκοπό αυτό, αφού ολοκληρώθηκε η βιβλιογραφική ανασκόπηση του πλέγματος της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης γενικά και, της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης ειδικότερα, σχεδιάστηκαν τρία (3) μαθήματα που διεξήχθησαν εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως με τη μέθοδο της ασύχρονης τηλεκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μαθήματος, οι φοιτητές παρακολούθησαν ένα εισαγωγικό εξ αποστάσεως μάθημα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, διάρκειας δύο (2) εβδομάδων, έτσι ώστε να έρθουν σε πρώτη επαφή με τη συγκεκριμένη μέθοδο διδασκαλίας. Μετά το πέρας αυτών των δύο εβδομάδων, ζητήθηκε από τους φοιτητές να δηλώσουν πόσοι θα επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στο επόμενο, ερευνητικό εξ αποστάσεως ...
Η διδακτορική διατριβή “Ανάπτυξη Μαθησιακών Δεξιοτήτων με τη χρήση Η/Υ” έχει ως βασικό στόχο να ερευνήσει την αποτελεσματικότητα και δυνατότητα εφαρμογής των διεθνών κανόνων για την ασύγχρονη εξ’αποστάσεως εκπαίδευση, σε μια προσπάθεια βελτίωσης της οργάνωσης, διαξεγωγής και αποτελεσματικότητας αυτής της σύγχρονης μεθόδου εκπαίδευσης. Για τον σκοπό αυτό, αφού ολοκληρώθηκε η βιβλιογραφική ανασκόπηση του πλέγματος της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης γενικά και, της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης ειδικότερα, σχεδιάστηκαν τρία (3) μαθήματα που διεξήχθησαν εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως με τη μέθοδο της ασύχρονης τηλεκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια του πρώτου μαθήματος, οι φοιτητές παρακολούθησαν ένα εισαγωγικό εξ αποστάσεως μάθημα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, διάρκειας δύο (2) εβδομάδων, έτσι ώστε να έρθουν σε πρώτη επαφή με τη συγκεκριμένη μέθοδο διδασκαλίας. Μετά το πέρας αυτών των δύο εβδομάδων, ζητήθηκε από τους φοιτητές να δηλώσουν πόσοι θα επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στο επόμενο, ερευνητικό εξ αποστάσεως μάθημα- έρευνα.Κατά τη διεξαγωγή του δεύτερου μαθήματος, διάρκειας τριών μηνών και με τη μορφή ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, συγκεκριμένοι κανόνες εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια προκαθορισμένων χρονικών περιόδων, ενώ αναστέλλονταν η εφαρμογή τους σε άλλες περιόδους. Το θέμα της εκπαίδευσης ήταν η διδασκαλία στους φοιτητές τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης (moodle), τη μεθοδολογία ανάπτυξης εκπαιδευτικού περιεχομένου, την εξ αποστάσεως διδασκαλία, την αξιολόγηση των συμμετεχόντων μαθητών αλλά και την αξιολόγηση αυτών που διεξήγαγαν την εκπαίδευση. Τα μαθήματα ήταν δύο τύπων: τα θεωρητικά, όπου οι φοιτητές έπρεπε να διαβάσουν τις πηγές (ή να παρακολουθήσουν βίντεο με τις πηγές) αλλά και πρακτικά, κατά τα οποία έπρεπε να αναπτύξουν ομαδικά ένα μάθημα της επιλογής τους, να το «διδάξουν» σε δύο άλλες ομάδες συμφοιτητών τους και να αξιολογήσουν τους «μαθητές» τους. Παράλληλα θα έπρεπε να παρακολουθήσουν μαθήματα δύο άλλων ομάδων και να αξιολογήσουν τους συναδέλφους τους όχι μόνο για την προσπάθεια τους να αναπτύξουν το εκπαιδευτικό περιεχόμενο αλλά και για την ικανότητά τους να το διδάξουν. Η αποδοχή του συγκεκριμένου τύπου μάθησης διερευνήθηκε με ερωτηματολόγια αποδοχής τεχνολογίας και βρέθηκε πλήρη συσχέτιση ανάμεσα στη «βαθμολογία» του συγκεκριμένου ερωτηματολογίου και της χρονικής περιόδου εφαρμογής των περί διερεύνησης κανόνων.Το τρίτο μάθημα, διεξήχθηκε με συμμετέχοντες όχι φοιτητές του παιδαγωγικού τμήματος αλλά εκπαιδευτικούς που παρακολουθούσαν το μάθημα «Επιστημονικές Εργασίες» στο διδασκαλείο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης «Θεόδωρος Κάστανος» , εστιάζοντας στο φαινόμενο της «λογοκλοπής», του νομικού πλαισίου του αλλά και της κοινωνικής επίδρασης του. Στόχος της έρευνας κατά τη διάρκεια του μαθήματος αυτού ήταν η διερεύνηση της «εμπειρίας» της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε μια άλλη κατηγορία συμμετεχόντων, όχι πια σε νεαρούς φοιτητές αλλά σε εργαζόμενους εκπαιδευτικούς με πολυετή διδακτική εμπειρία. Τα αποτελέσματα μετά την στατιστική ανάλυση των απαντήσεων στα ερωτηματολόγια που τους δόθηκαν, έδειξαν σαφή ικανοποίηση από τη συμμετοχή στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική εμπειρία.Επιπρόσθετα, ένα κεφάλαιο της διδακτορικής διατριβής αποτελεί μία πρόταση Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, έχοντας ως στόχο την προώθηση της διεξαγωγής ηλεκτρονικής μάθησης από τους συμμετέχοντες, την εξοικείωση τους με τις μεθόδους οργάνωσης, σχεδιασμού, διεξαγωγής και αξιολόγησης της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, την αναβάθμιση της επιστημονικότητας των συμμετεχόντων στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο καθώς και τη δημιουργία προϋποθέσεων τόνωσης ενδιαφέροντος των συμμετεχόντων για τη διεξαγωγή ερευνητικών προγραμμάτων. Απώτερος στόχος είναι η διάθεση στην κοινωνία αποφοίτων υψηλού επιστημονικού υπόβαθρου, ικανών να στελεχώσουν, προσφέροντας επιστημονικές και ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης, κάθε εκπαιδευτική κοινότητα, ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα, που θα θελήσει να χρησιμοποιήσει την ηλεκτρονική μάθηση για την επίτευξη των στόχων της.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main goal of the dissertation thesis "Development of Learning Skills using PC" is to investigate the effectiveness and applicability of international rules for asynchronous distance education, in an effort to improve the organization, delivery and effectiveness of this modern educational method. For this purpose, after completing the bibliographic review of the grid of e-learning in general and asynchronous distance learning in particular, three (3) courses were designed that were conducted entirely remotely by the method of asynchronous distance learning.During the first period, the students attended an introductory distance learning asynchronous course, lasting two (2) weeks, in order to get in first contact with the specific teaching method. At the end of these two weeks, students were asked to submit their willingness to participate in the next, distance learning research-based course.During the second course, lasting three months and in the form of asynchronous distance learni ...
The main goal of the dissertation thesis "Development of Learning Skills using PC" is to investigate the effectiveness and applicability of international rules for asynchronous distance education, in an effort to improve the organization, delivery and effectiveness of this modern educational method. For this purpose, after completing the bibliographic review of the grid of e-learning in general and asynchronous distance learning in particular, three (3) courses were designed that were conducted entirely remotely by the method of asynchronous distance learning.During the first period, the students attended an introductory distance learning asynchronous course, lasting two (2) weeks, in order to get in first contact with the specific teaching method. At the end of these two weeks, students were asked to submit their willingness to participate in the next, distance learning research-based course.During the second course, lasting three months and in the form of asynchronous distance learning, specific rules were applied during predetermined periods of time, while their application was suspended in other periods. The course objective was to teach the students how to use the learning management system (moodle), educational content development methodology, distance teaching, evaluation of the participating students and, finally, the evaluation of those who conducted the education. The lessons were of two types: theoretical, where students had to study the sources (or watch videos with the equivalent resources), but also practical, during which they had to develop a lesson of their choice, to "teach" it in two other groups of their fellow students and evaluate their "students". At the same time they should attend classes of two other groups and evaluate their colleagues playing the “”teacher” role, not only for their effort to develop the educational content but also for their ability to deliver the “teaching” in the new (for them) way. Acceptance of this type of learning was researched using questionnaires based on technology acceptance model and a complete correlation was found between the "score" of the specific questionnaire and the time period of application of the said rules.During third course, participants were not students of the pedagogical department, as in the other two courses, but experienced teachers who attended the course "Scientific Papers" during their participation of a master degree course delivered in the "Theodoros Kastanos" institution, part of the Pedagogical Department of the Democritus University of Thrace. During the course “scientific Papers”, main attention had been given to the phenomenon of "plagiarism", its legal framework, but also its social impact. Research objective during this course was to measure the "received experience" of asynchronous distance learning in another category of participants, no longer young students but working teachers with many years of teaching experience. Results after the statistical analysis of their responses to the given questionnaires, depicted their satisfaction from the participation in the specific educational experience.In addition, a chapter of the doctoral dissertation is a proposal for a Postgraduate Program, aiming at promoting the conduct of e-learning by the participants, their familiarity with the methods of organizing, planning, conducting and evaluating e-learning, upgrading of the academic in the specific scientific field, as well as the creation of conditions for stimulating the interest of the participants for the conduct of research programs. The ultimate goal of this Postgraduate Program Proposal is to provide society with alumni of high scientific background, capable of staffing any private or public sector educational community which will want to use e-learning in achieving its goals, by offering scientific and quality educational services.
περισσότερα